X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסיפת בעלי המניות של Nymex צפויה לאשר את מכירת הבורסה הניו-יורקית לבורסת שיקגו, הבורסה הפיננסית הגדולה בעולם, ב-7.89 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
Nymex בורסת הסחורות בניו יורק [צילום: AP]
CME בורסת שיקגו [צילום: AP]

אסיפת בעלי המניות של בורסת הסחורות בניו-יורק, ניימקס, צפויה לאשר (יום ב', 18.8.08) את מכירת מניותיה ל-CME, החברה האם של בורסת הסחורות של שיקגו, ב-7.89 מיליארד דולר. אישור דומה צפוי באסיפת בעלי המניות של CME. בכך תושלם עסקה שמקווים כי תבלום את ירידת מניית CME בבורסה לניירות ערך בניו-יורק. מראשית 2008 ירדה המניה ב-48%.
בורסת שיקגו תגבש בכך את מעמדה כבורסת הסחורות הגדולה בעולם. שמה של החברה הניו-יורקית יוסב ל-CMEG NY והיא תהיה חברה-בת של CME.
עסקת הרכישה נעשתה במזומן ובמניות. כאשר הוכרז עליה לפני חודשים אחדים הוערכה ב-9.4 מיליארד דולר. לפיכך, תשלם CME בעד הבורסה בניו-יורקית 3.4 מיליארד במזומן ו-6 מיליארד דולר במניות.
החברה המשולבת תמשיך להפעיל מסחר אלקטרוני ומסחר באולמות, הן בניו-יורק והן בשיקגו, כל עוד תעמוד הבורסה הניו-יורקית בדרישות מסוימות של הכנסות ורווחים.
יו"ר בורסת שיקגו, טרי דפי, יישאר בתפקידו, יחד עם המנכ"ל קרייג דונהיו, בן 42. שלושה דירקטורים של ניימקס יצורפו למועצת המנהלים של CME.
בוול סטריט הייתה תמיכה רבה בעסקה, מתוך אמונה שהיא תיתן לבורסה של שיקגו דריסת רגל בשוק הצומח במהירות של חומרי האנרגיה וגישה לאזורים גיאוגרפיים חדשים.
CME שהיא כבר כעת הבורסה הפיננסית הגדולה בעולם, משמשת למסחר בחוזים של סחורות או חומרי גלם, כגון זהב, נפט וחיטה. המשקיעים משתמשים בחוזים אלה כדי להגן על תיקי ההשקעות שלהם מפני תנודות בשערי הריבית או תנודות בשוקי ניירות הערך.
בורסת ניימקס מתמחה בחוזי אנרגיה ומתכות, וכבר שיתפה פעולה עם CME במסחר האלקטרוני.
שתי החברות אומרות כי העסקה תחסוך להן כ-60 מיליון דולר לפני ניכוי מס. מחצית הסכום תבוא מהפחתת עלויות הניהול, והשאר מחיסכון בטכנולוגיה.
הבורסות בעולם מתמזגות
בורסות בכל העולם מתמזגות באחרונה בניסיון לצמצם את העלויות שלהן ולמשוך השקעות חדשות במיליארדי דולרים. בורסת ניירות הערך הניו-יורקית נסד"ק רכשה בשנה שעברה את קבוצת הבורסות הסקנדינביות OMX AB, ומכרה 20% ממניות החברה הממוזגת לבורס דובאי, חברה בבעלות ממלכתית המפעילה את בורסת דובאי שבאיחוד נסיכויות המפרץ. נסד"ק גם רכשה את הבורסות לניירות ערך של בוסטון ופילדלפיה.
בורסת שיקגו רכשה בשנה שעברה את חברת האחזקות CBOT, בעלת בורסת סחורות עתידיות ואופציות בשיקגו, ב-11.9 מיליארד דולר.

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  19/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורסות הסחורות של שיקגו וניו-יורק מתמזגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית משפט השלום האריך את מעצרו של העבריין איציק אברג'יל החשוד בהזמנת הרצח של שני יריביו ובמעורבות ברצח מרגריטה לאוטין שנהרגה בטעות בניסיון החיסול    ממשיך לשתוק בחקירה ומשוכנע שישוחרר ללא כתב אישום
משה ריינפלד
חברת הכרייה הגדולה בעולם הגדילה בשנה שהסתיימה ביוני את רווחיה ב-14.7% ל-15.39 מיליארד דולר, ומכרה חומרי גלם בכ-60 מיליארד דולר
מערכת PCאון
גרטנר: עד 2013 צפויה אבטחת המידע המסופקת כשירות מבוסס-ענן לגדול פי שלושה ויותר במגזרים רבים; השימוש -peer-to-peer במחשוב עננים יהפוך את הארגונים לפגיעים יותר מול סיכוני אבטחה מסוימים בגלל ירידה בעלותן של תקיפות מסוג brute-force
דרור מרום
ההערכות הן כי השנה תחול עלייה של 35% בביקוש למוצרי תיירות לחו"ל    היעדים המובילים - יוון וטורקיה, שבהן יבקרו כ-50 אלף ישראלים    עלייה בביקושים לסיציליה, ברלין ופרובאנס    הרמדאן מסתיים השנה בתקופה מקבילה, דבר שמביא לעלייה בביקושים גם במגזר הערבי
איציק וולף
רב סרן יוני שיינפלד, הכתב לענייני צבא וביטחון, ימונה למפקד והעורך הראשי של הביטאון הצבאי    העורך היוצא, רני רביב, ימונה לראש אגף ההסברה באגף כוח האדם בצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il