X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שתי חברות בגדי הספורט הגדולות בעולם שהתמודדו על מתן החסויות לספורטאי סין, מתחרות על כיבוש השוק הסיני, הקטן אך הצומח במהירות
▪  ▪  ▪
נייקי. החברה הגדולה בעולם בשוק בגדי הספורט [צילום: AP]

האתלטיקה לא חשובה כל כך. הקרב האמיתי בבייג'ין אינו הקרב על לוח המדליות, אלא קרב מיליוני הדולרים בין שני ענקי המותגים המבקשים לכבוש את בשוק בגדי הספורט הסיני, הצומח במהירות הרבה ביותר בעולם.
אדידס ונייקי השקיעו סכומים חסרי תקדים במשיכת תשומת הלב של הצרכנים הסיניים במשחקים האולימפיים. החברה הגרמנית הוציאה על-פי האומדן 190 מיליון דולר על מתן חסויות ושיווק נלווה. יריבתה האמריקנית, הגדולה ממנה (10 מיליארד דולר מכירות ב-2007, לעומת 8 מיליארד לאדידס) הוציאה כ-150 מיליון דולר.
אדידס היא נותנת החסות הרשמית של המשחקים האולימפיים עצמם ושל הוועד האולימפי הסיני. נושאי הלפיד, הפקידים והמתנדבים כולם לובשים את המותג. כך גם האלופים הסיניים. "כל אתלט סיני הזוכה במדליה לובש אדידס על דוכן המנצחים", אומר פול פיי, סגן נשיא השיווק של אדידס סין.
אבל נייקי השיבה מלחמה שערה במתן חסות לנבחרות הסיניות ב-22 מתוך 28 ענפי ספורט אולימפיים.
השוק הסיני - קטן אך חשוב
בבסיס היריבות הזאת עומד שוק שהוא זעיר יחסית לשוק האמריקני, אך צומח זה חמש שנים בקצב של 30% לשנה. "אם אתה רוצה להוביל בעולם, אתה צריך להוביל בסין", אומר פיי.
נייקי טוענת כי עברה באביב השנה את הרף של מיליארד דולר מכירות בסין, והקדימה בכך את המתוכנן בשנה. אדידס טוענת כי עברה את יריבתה בכך שהפכה למנהיגת השוק בתחילת המשחקים, תוך הגדלת מכירותיה במחצית הראשונה של של 2008 ב-60%, אף שטענתה מתבססת על גורמים כגון דימוי המותג. אדידס צופה כי בקצב הנוכחי יגיעו מכירותיה ב-2010 ל-1.5 מיליארד דולר.
האנליסטים מסכימים שהמרוץ בין שתי החברות צמוד. הם מעריכים כי סין עשוי לחלוף על פני ארה"ב כשוק הגדול בעולם כבר בשנת 2025. לדבריהם, הייתה אדידס חייבת להשיג את החסויות בבייג'ין בגלל הסכנה שנשקפה למותג שלה מהעסקות שעשתה ניקי עם האתלטים היחידים.
"צפינו שהמשחקים האולימפיים לא יהיו כלי שיווק חזק, אך מה שאירע היה בדיוק להפך. השוק הסיני לא הבשיל לממדים של ארה"ב או בריטניה, אך אם אתה קושר את ליו סיאנג או את כדורסלן ה-NBA יאו מינג למוצר שלך, יש לכך השפעה אדירה".
אדידס ניהלה לקראת המשחקים האולימפיים קמפיין פרסומי עם סיסמה שיש לה טעם פטריוטי: "יחד ב-2008 - שום דבר אינו אפשרי".
"מדינות אחרות מתעניינות במשחקים האולימפיים. אבל בסין יותר מ-90% מהציבור מלא להט, תומך ורוצה להיות מעורב", אומר פיי.
לעומת זאת, מדגישים הספוטים של נייקי את ההישג של היחיד. "מבחינתנו, הנושא הוא הקשר עם האתלטים: אנחנו מייצרים מוצרים שמאפשרים להם לתפקד טוב יותר ובונים עצמם על ההתרגשות שהם מעוררים", אומר ברוקס, בהזכירו את נעלי ההייפרדנק האולטרה-קלות של קובי בריאנט. הוא מצביע על כך שהצרכנים הרגילים נהנים אף הם מאותה טכנולוגיה.
החנות הגדולה בעולם
המרוץ האמיתי מתרחש מחוץ לתחום הפארק האולימפי. אדידס פותחת חנויות של תוצרתה בקצב של שתיים ליום. בסוף השנה יהיו לה 5,000 חנויות ברחבי סין. החנות החדשה שלה בסנליטון, כמה קילומטרים מאצטדיון קן הציפור, נפתחה בחודש שעבר והיא הגדולה ביותר בעולם, 3,170 מ"ר שטח מסחרי בארבע קומות. יש בה מגרש כדורסל מקורה, בר גדול, מסופי מחשבים ותחנות אימון.
לנייקי יש מעט פחות חנויות, והחנות הגדולה ביותר שלה משתרעת רק על 1,208 מ"ר שטח מסחרי, אך היא ממוקמת בוונגפוג'ינג, אחד ממרכזי הקניות החשובים של בייגי'ין. נייקי גם מתהדרת בגלריה משלה ברובע 798 האמנים, שבה כל אחד מהמותגים המוצגים אינו למכירה אלא מתאר את תולדות החברה.
לשתי החברות יש גם מתחרה מקומי, לי נינג, כוכב ההתעמלות הסיני שהפך ליצרן. לי, שזכה בשלוש מדליות זהב, הקיף את איצטדיון קן הציפור בריצה כשהוא לובש את בגדי אדידס, קודם שהדליק את המשואה האולימפית, אבל הצעירים הסיניים מכירים גם את המותג של החברה שלו, שמכירותיה הסתכמו בשנה שעברה ב-750 מיליון דולר. לאחר הופעתו בפתיחת המשחקים, עלתה מניית החברה שלו ב-3.5% בבורסת הונג קונג. עם זאת, הצרכנים הסיניים מכירים בעובדה שתוצרתו של לי אומנם זולה יותר אך אינה מגיעה לסגנון ולטכנולוגיה של אדידס ונייקי.
בסין יש 400 מיליון צעירים בני פחות מ-20 העוקבים אחרי המשחקים האולימפיים ומתאהבים בספורט. רובם עדיין לא עוסקים בספורט. אם ישנו את דעתם - השמים הם הגבול.

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרב האולימפי הגדול באמת: אדידס נגד נייקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירי נבו, צ'ינגדאו
צמד ה-470 הישראלי אחרי שיוט המדליות שלא הספיק למהפך על חשבונן של הברזילאיות    בוסקילה: "כשראיתי אותן שמחות, אמרתי 'אוף, כמעט אנחנו"    קורנצקי עקצה את שאר הצוותים: "לא היה פייר פליי"
דרור מרום
אם לא ירכוש מרכז השלטון המקומי את מניות המדינה, המדינה תוכל למכור מניותיה לגורם שלישי ומרכז השלטון המקומי ישתף פעולה במהלך, לרבות הנפקת החברה בבורסה
מאיה שני
מזרח אירופה ומערבה חלוקות לגבי עמדתן כלפי רוסיה    תלות באנרגיה מול רצון להעניש עוינות
עידן יוסף
נהג של "נתיב אקספרס" איבד את השליטה, גלש למעגל תנועה והתנגש ברכב פרטי    המשטרה בודקת האם סיבת התאונה היא תקלה
דרור מרום
ההכנסות התפעוליות והאחרות הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-97.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-102.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 4.6%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il