שר הפנים, מאיר שטרית, הכריז על הרכבת הקלה במסלול חיפה-נצרת כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית. משמעות ההחלטה: הפרויקט יזכה לייעול משמעותי בזמני התכנון ולקיצור הליכים ביורוקרטיים. כמו כן יתאפשר קידומו בוועדות תכנון לאומיות.
במשרד הפנים אומרים כי מטרת הפרויקט ותועלתו הצפויה למשק ולחברה משמעותית ביותר, שכן מדובר בהקמת מערכת תחבורה ציבורית להסעת המונים בטכנולוגיה של רכבת קלה אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר בין הגוש העירוני נצרת-נצרת עלית שבגליל התחתון למטרופולין חיפה.
מקומות נוספים הצפויים ליהנות מהרכבת הקלה הם: קריית טבעון, צומת יגור, רכסים, רמת ישי, נשר, מגדל העמק, ואולי גם דאלית אל-כרמל ויקנעם.
שר הפנים אמר כי הכרזת הפרויקט כתשתית לאומית תאפשר את חיזוק הצפון, פיתוח הגליל וקירוב הפריפריה למרכז. "הרכבת הקלה הינה אמצעי תחבורה מקובל במרבית המדינות המתקדמות בעולם, וחשוב לקדם פרויקט מסוג זה גם בישראל. אין ספק שמדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית גבוהה", דברי שטרית.
גוש של 200,000 תושבים הגוש העירוני נצרת-נצרת עלית, מהווה את ריכוז האוכלוסייה הגדול ביותר בגליל ומספר התושבים בשתי הערים הללו עומד נכון להיום על כ-120,000 נפש. בתוספת תושבי היישובים באזור עומדת האוכלוסייה לכלל הגוש על כ-200,000 נפש.
המרחק בין גוש נצרת לבין מפרץ חיפה הוא כ-40 ק"מ, והתנועה בין האזורים רבה ונעשית על-בסיס יומיומי בתחבורת האוטובוסים הציבורית.