X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צ'יינה סאות'רן הגדילה את הרווח בינואר-יוני 2008 פי חמישה, אך צופה תקופה ארוכה של קשיים בגלל התייקרות הדלק והאטה בתנועת הנוסעים
▪  ▪  ▪
הקושי צפוי בין היתר, בשל אסונות הטבע שפקדו את סין בחודשים האחרונים

חברת התעופה הסינית צ'יינה סאות'רן, שהיא הגדולה ביותר באסיה מבחינת מספר הנוסעים, הודיעה (יום ב', 18.8.08) כי היא צופה "תקופה ארוכה של קשיים", למרות גידול פי חמישה ברווחיה במחצית הראשונה של 2008.
החברה תארגן מחדש את טיסותיה, מתוך כוונה להגדיל את פדיון המכירות של כרטיסים למחלקה ראשונה ומחלקת עסקים. יו"ר החברה, ליו שאו-יונג, מסר כי הרווח הנקי של החברה גדל במחצית הראשונה של השנה ל-847 מיליון יואן (12 מיליון דולר) לעומת רווח של 168 מיליון יואן במחצית הראשונה של 2007.
חברות התעופה הסיניות סובלות מהתייקרות הדלק ומההאטה בגידול במספר הנוסעים השנה, וכן מגידול בעלויות בגלל אסונות טבע. צ'יינה סאות'רן הגדילה את הרווח בתקופה שבה התחזק המטבע הסיני ב-6.6% לעומת הדולר, כמעט כמו במחצית הראשונה של השנה שעברה, התפתחות שהפחיתה את שווי חובותיה בדולרים.
צ'יינה סאות'רן הגדילה בינואר-יוני 2008 את סך הפדיון התפעולי שלה ב-9.1% ל-26.8 מיליארד יואן, נאמר בהודעת החברה. החברה אינה אומרת אם היה לה רווח או הפסד תפעולי.
הכרטיסים התייקרו ושכר הבכירים הופחת
המניות של כל שלוש חברות התעופה הגדולות בסין - צ'יינה סאות'רן, אייר צ'יינה, וצ'יינה איסטרן, ירדו מראשית השנה בבורסת הונג קונג ביותר מ-66%. עקב פרסום הודעתה, ירדה מניית צ'יינה סאות'רן ב-0.8%, ל-2.58 דולר של הונג קונג. בבורסת שנחאי צנחה השנה מניית צ'יינה סאות'רן ב-81%, והייתה בעלת הביצועים הגרועים ביותר במדד CSI300. המנייה ירדה לאחר פרסום ההודעה ב-9.9% ל-5.27 יואן.
בחודש שעבר הודיעה החברה על תוכנית לחסוך השנה 1.3 מיליארד יואן באמצעות קיצוץ בעלויות ובהשקעות בתשתית. בין היתר הוחלט להפחית את משכורתם של בכירי החברה ב-10% החל מיולי.
כל שלוש חברות התעופה הגדולות של סין העלו את ההיטלים וצמצמו את השירותים לנוסעים במסגרת ניסיונן להתגבר על התייקרות הדלק. ממשלת סין התירה לחברות להגדיל ב-50% את ההיטלים על הכרטיסים בטיסות הפנימיות, החל מ-1 ביולי.
מספר הנוסעים בצ'יינה סאות'רן גדל במחצית הראשונה של 2008 ב-5.7% לעומת המחצית המקבילה אשתקד ל-28 מיליון. התפוסה המוצעת של טיסותיה בתקופה זו הייתה 73.1%, גידול של 1.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
חברות התעופה הסיניות דיווחו במחצית הראשונה של 2008 על צמיחה משותפת של 5.4%, פחות מהצפוי. החברות נאלצו לבטל מאות טיסות בגלל סופות השלגים בפברואר ורעידת האדמה במאי. צ'יינה סאות'רן צופה כי הגידול במספר הנוסעים יואץ לאחר שיוסרו ההגבלות שהטילו השלטונות על אשרות הכניסה למדינה ויוקלו סידורי הביטחון, בשל האולימפיאדה.

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת התעופה הגדולה בסין: קשיים למרות הרווח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תושב מזרח ירושלים שהתחזה למורה טיולים, ניסה למכור מטבעות עתיקים לתיירים באזור העיר העתיקה    נתפס על-ידי אנשי רשות העתיקות
עומר כרמון
בספר שייצא לאור בארה"ב בסוף החודש וכבר הפך לרב -מכר, נטען כי בעזרת צילומי לווין פוענחה שפת הסתרים של התנ"ך: ארון הברית מוסתר במערה בהר נבו בירדן    תאריך הקמת מדינת ישראל אינו מקרי
משה ריינפלד
הרשת הקמעונאית הבריטית סירבה למכור את 815 החנויות שלה לענקית המזון הקפוא 'איסלנד' בנימוק שההצעה ממעיטה בערכה וכרוכה בשינויים מבניים
עידן יוסף
הגניבה בוצעה אמש ממפעל בקיבוץ מענית תחת אפם של עובדי המפעל שעבדו באותה עת    שווי הגניבה - כ־200,000 שקלים
דרור מרום
הרווח למנייה היה 0.00 דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר או 0.01 דולר (סנט אחד) הפסד למניה - ברבעון השני של 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il