X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט חייב אשה לשלם אלף שקלים למעשן פאסיבי השופט: היא סירבה להפסיק לעשן למרות בקשותיו בהחלטה: "העישון גורם נזק בריאותי כבד למעשנים ולסובבים אותם"
▪  ▪  ▪
מחיר הסיגריה - אלף שקלים [צילום: פלאש 90]

נצחונו של מעשן "פאסיבי". בית משפט השלום בתל אביב (יום ג', 19.8.08) חייב עובדת מועדון בריאות "שייפ" בדיזנגוף סנטר, הילה נחום, לפצות את חבר המועדון אבי דוביצקי בסכום של אלף שקלים. זאת כשסירבה לחדול מעישון בפתח המועדון - מקום ציבורי. השופט עודד מאור קבע כי נחום עברה על חוק למניעת עישון במקומות ציבוריים.
בית המשפט קיבל כאמור, את תביעת הפיצויים שהגיש דוביצקי באמצעות באת-כוחו עו"ד נהיר אמירה, נגד נחום שיוצגה על-ידי עו"ד יוסי אורינגר, בגין עישון במקום ציבורי. לטענתו, למרות בקשותיו וטענותיו כי העישון מפריע לו ומזיק לו, סירבה נחום לחדול.
בהחלטה לחייב את נחום, כתב השופט כי "העישון גורם נזק בריאותי כבד למעשנים ולסובבים אותם הנאלצים לשאוף את עשן הסיגריות. מטרת החוק למניעת עישון היא למנוע עישון במקומות ציבוריים ואת חשיפת הציבור לעישון הגורמת למוות, למחלות ולנכות".
הוא הוסיף כי "ראוי לפסוק פיצוי הולם וזאת אף ללא הוכחת נזק, על-מנת להרתיע עוברי עבירה ואת הרבים ועל-מנת לחזור ולהשריש את הנורמה הברורה שנקבעה על-ידי המחוקק". אין מדובר ב"ענין של מה בכך", הדגיש השופט, "אלא בענייני בריאות עסקינן וראוי ליתן לעניין זה משקל בעת פסיקת הפיצויים. ייאמר באופן צלול וברור - מעבר לסנקציה הפלילית לה צפוי העובר על הוראות החוק למניעת עישון, יהא אף צפוי לסנקציה אזרחית, ובית המשפט יפסוק פיצוי ראוי בגין מעשיו אלו הפוגעים בבריאות הזולת".
הוא ציין כי נחום עישנה במקום ציבורי ולא חדלה מעשות כן, גם לאחר שהתובע העיר לה על כך. "התרשמתי שלמעשה התקיימו פגישות עם לקוחות פוטנציאליים בבית הקפה ארקפה שבמרכז המסחרי דיזנגוף סנטר, ובמסגרת הפגישות האלו, עישנה הילה - כמו גם עובדים אחרים של החברה. התרשמתי שהתובע ניסה וביקש להפסיק את 'תרבות העישון', אולם הילה לא שעתה לבקשותיו, והמשיכה בשלה....אני מחייב את הילה לפצות את התובע בסכום של 1,000 שקלים".
לעומת זאת, נדחתה תביעתו של דוביצקי נגד החברה שבבעלותה המועדון, דיזנגוף קלאב. השופט קבע כי לא הוכח בפניו כי הבעלים הסכימו למעשיה של העובדת. "לא מצאתי מקום לראות באחריותה השילוחית של החברה למעשיה...אין בידי לקבל טענת התובע כי החברה סייעה בצורה פעילה להפרת הוראות חוק למניעת עישון בכך שלא אסרה על עובדיה לעשן במקום ציבורי - ראשית קיימת הוראת חוק מפורשת האוסרת על העישון במקום ציבורי, ושנית החברה אינה יכולה לשלוט על מעשי עובדיה בכלל ומעשיה של נחום בפרט מחוץ לכותלי המועדון. לא ניתן להרחיב את שליטתו ואחריותו של המעביד מעבר לתחומי מקום העבודה".
השופט הוסיף בהחלטה קריאה לראשי הרשויות המקומיות לפעול "באופן נחוש, נמרץ ומיידי להסמכת מפקחים לאכיפת החוק, ויפעלו בנחישות לשמירת בריאותו הציבור. חברה מתוקנת אינה יכולה להשלים עם מעשי יחידיה, הבוחרים להתעלם - לעיתים אף במפגיע - מהוראות החוק למניעת עישון".

תאריך:  19/08/2008   |   עודכן:  20/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המעשן הפאסיבי יפוצה באלף שקלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גילוי נאות - מזה 4 שנים חדלתי
אחמד זיבי  |  19/08/08 23:32
 
- יש חוק במדינה מר זיבי
ערב רב  |  20/08/08 02:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט פדרלי דחה את בקשת אולפני וורנר לבטל את תביעת אולפני פוקס למנוע את הקרנת סרט הקומיקס "ווצ'מן" בטענה שהם הבעלים על הזכויות
עומר כרמון
המנצח הישראלי הציג בברלין תזמורת חדשה בניצוחו, ואמר: "הישראלים בורים וחסרי סקרנות"    " הפלשתינים בורים פחות מכיוון שהם נמצאים תחת כיבוש ישראלי למעלה מ-40 שנה"
דרור מרום
בנוסף במסגרת ההסכם מציעה אל-על טיסות למגוון יעדים בצפון אמריקה במחירים תחרותיים, ליוצאים לשם דרך אירופה במהלך החודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר    מבצעי זוגות מוצעים במהלך ספטמבר לאירופה, יוהנסבורג ובייג'ין
משה ריינפלד
היצרנית הגדולה בעולם של צבעים כאלה, סיבה, הפסידה ברבעון השני יותר מחצי מיליארד דולר בגלל התייקרות חומרי הגלם וחוזקו של הפרנק השווייצי
מערכת ספורט 5
בפרשת הבשמים    הקבוצה חזרה מרומניה    חליילה: "מוכנים לליגה, חזרנו קבוצה מגובשת יותר עם כדורגל טוב יותר"    החלוצים אדם ודארקו ימשיכו להיבחן גם בגביע הטוטו מול ק"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il