X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
כמה שווה מדליית זהב?
הידעתם? מדלית זהב עשויה כמעט כולה מכסף, וערך כל המתכת שווה 215 דולר, אבל יש לה ערך מוסף שאפשר לבדוק אותו, למשל, במכרז באתר אינטרנט

אילו התיך מייקל פלפס את שמונה מדליות הזהב שזכה בהן במשחקי בייג'ין והיה מוכר אותן, היה כנראה מקבל רק 1,225 דולר. כך מוסר כתב האתר הכלכלי מרקט-ווץ' בכתבה מפורטת על הביט הכלכלי של המדליות. למי שעדיין לא יודע, מספר הכתב: מדליות הזהב עשויות, ברובן ממתכת כסף. רק ששה גרמים (0.19 אונקיה) זהב נדרשים לציפוי המדליה. לפי מחיר של 806 דולר לאונקיה, מי שזוכה במדליית זהב אינו יכול לדרוש הרבה יותר.
אבל, למעשה, יש למדליות גם ערך מוסף. שחיין פולני שזכה במדליית זהב במשחקי אתונה ב-2004 מכר אותה במכירה פומבית ב-82,599 דולר, ותרם את הכסף לקרן צדקה פולנית המסייעת לילדים חולי לוקמיה. באתר המכרזים eBay הוצעה באחרונה למכירה מדליית כסף מהמשחקים האולימפיים בסידני בשנת 2000. המוכר הוא חבר נבחרת הבייסבול של קובה, והמחיר ההתחלתי שהוא דורש: 7,999.99 דולר.
משקלה של כל מדלית זהב המוענקת בבייג'ין הוא כ-150 גרם. לדברי הוועדה המארגנת, המדליה מכילה בעיקר כסף. כמו-כן משבצים בה, זו פעם ראשונה, אבן ירקן. אבן טובה זו אינה נסחרת בשוק הפתוח, ולכן קשה להעריך את מחירה. אם 146 גרם ממדליית הזהב עשויים מכסף, וששה גרם מזהב, ערך המתכות הכולל במדליה אינו גבוה בהרבה מ-215 דולר.
הוועד האולימפי הבינלאומי דורש שמדליה תכיל לפחות 6 גרם זהב. יצרני המדליות באולימפיאדה הנוכחית מסרו בראיון עיתונאי בסין כי כמות הזהב במדליות מוגבלת בקפדנות ל-6.1 או 6.2 גרם.
השראה סינית היסטורית
על אף המאמץ להפחית את העלויות, מחירי השיא בשוקי המתכות פירושם כדי לייצר 6,000 מדליות זהב, כסף וארד למשחקי 2008 ולאולימפיאדת הנכים נאלצה ממשלת סין להוציא על המדליות מיליוני דולרים.
מחירי הזהב עלו יותר מפי שניים מאז משחקי אתונה ב-2004. דווקא סין היא אחד ה"אשמות" העיקריות בעלייה התלולה, בגלל הכמויות הענקיות שהיא צורכת.
ייצור מדליה נמשך זמן רב יחסית. עובד אחד במטבעה הסינית המייצרת את המדליות לאולימפיאדה מייצר רק 10 מדליות ליום. המדליות, שקוטרן 7 סנטימטרים, ועוביה 6 מילימטרים, מעוצבת כדיסקית עגולה עם חור במרכזה, בהשראת מדליה סינית היסטורית, שבמקורה הייתה עשויה מאבן ירקן ומעוטרת בדרקון.
לכל מדליה תבנית סטנדדרטית בצידה אחד, שקובע הוועד האולימפי הבינלאומי: תיאור של אלת הניצחון ניק ושל איצטדיון אתונה. בצד השני של המדליה, מוטבעת דיסקית אבן הירקן, המייצגת אתיקה וכבוד בסין.
את חומרי הגלם לייצור המדליות, סיפקה חברת הכרייה הגדולה בעולם BHP ביליטון. מכרה קנינגטון בצפון מערב קוינסלנד שבאוסטרליה סיפק את הכסף לדליות הכסף והזהב. מכרה אסקונדידה שבצ'ילה סיפק את ריכוז הנחושת, המכיל זהב למדליות הזהב. מכרה ספנסה, אף הוא בצ'ילה, סיפק את החומרים לייצור הארד.

תאריך:  20/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי קורא למבקר המדינה לחקור קשר בין הדחתו של בכיר באגודה למען החייל, לפרשת 'ראשונטורס' של אולמרט    מבקש לחקור תרומה של 200 אלף דולרים
משה ריינפלד
החוק, הטעון אישור של הפרלמנט, ימנע ממשקיעים לא-אירופיים לרכוש חבילות גדולות של מניות בחברות גרמניות אם תהיה בכך סכנה לביטחון הלאומי
עומר כרמון
שני הרוגים בכביש גהה    ילד בן שבע איבד שליטה על אופניו - לא חבש קסדה ונהרג    נהג התנגש במערבל בטון ליד גוש-עציון    תינוק בן שמונה חודשים מת לאחר שנפגע מכרית אוויר
עומר כרמון
מצבו קשה ביותר    נערה בת 15 נטלה בטעות תרופה נגד שחפת - סכנה נשקפת גם לחייה
עומר כרמון
אסון כבד בספרד: מטוס של חברת ספנאייר התרסק זמן קצר לאחר ההמראה    על המטוס היו 173 נוסעים    משרד החוץ: לא ידוע על ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il