X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסיגת הקרח בגלל התחממות כדור הארץ והתייקרות הנפט, הופכים את החיפוש במימי איסלנד לכדאי, והיא משלימה הכנת מכרזים לחברות הנפט
▪  ▪  ▪
קרחוני איסלנד

איסלנד מצטרפת למרוץ הגובר והולך אל עתודות נפט והגז באזור הארקטי. ריקיאוויק מקווה למשוך כמה מחברות הנפט הגדולות בעולם להשקיע בקידוחים מול חופיה, ומשלימה בימים אלה את ניסוח התנאים לרישיונות הקידוח הראשונים. כך מוסר העיתון הלונדוני "טיימס".
כמה חברות נפט בריטיות והחברה הנורווגית סטאטאויל-הידרו, נמנות עם החברות השוקלות לגשת למכרזים שיפורסמו בינואר 2009 לכ-100 רישיונות לחיפושים בשטח של 40,000 קילומטרים רבועים באוקיאנוס הארקטי, יותר מ-300 קילומטר מצפון מזרח לאיסלנד, ומדרום לאיי יאן מאיין הנורווגיים. לפי נתוני הרשות הלאומית האיסלנדית לאנרגיה, עומק המים באזור זה נע בין 800 ל-2,000מטר.
עליית מחירי הנפט, ונסיגת הקרח בים הארקטי בגלל התחממות כדור הארץ, מגדילה את הכדאיות לחפש נפט באזורים נידחים כאלה למרות העלות הגבוהה של החיפושים והקושי הטכני שלהם. בשנות ה-90 ביטלה איסלנד תוכניות לחיפושי נפט בים הארקטי בעיקר בגלל הקושי הטכני לקדוח בו. "אנחנו סבורים שכיום הטכנולוגיה קיימת", אומרים אנשי הרשות הלאומית לאנרגיה. הם מציינים, למשל, שבמפרץ מכסיקו ומול חופי ברזיל קודחים כיום לעומק עד 3,000 מטר.
יש סימני נפט
הרשיונות החדשים יהיו ל-16 שנה, ואם תוכח הצלחתם, יאפשרו הפקת נפט במשך 30 שנה. האזור עדיין לא נבדק ביסודיות, אף שנעשה מחקר משותף לאיסלנד ולנורווגיה בשנות ה-80 שלפיו יש סימנים לקיומם של סלעים נושאי נפט.
התוצאות של סקר גיאולוגי נוסף שבוצע הקיץ, יפורסמו בוועידה של משקיעים שתקיים בריקיאוויק ב-5-4 בספטמבר. צפויה השתתפותם של כ-100 נציגים של חברות הנפט בוועידה זו.
מכון הסקר הגיאולוגי האמריקני אומד את כמות הנפט הטמונה באזור הארקטי, ועדיין לא התגלתה, ב-90 מיליארד חביות. 80% מכמות זו נמצאת בים. גרנלנד, רוסיה, ארה"ב וקנדה פותחות לחיפושים אזורים נרחבים שעד כה נחשבו החיפושים בהם ליקרים מדי.
בכיר בארגון איכות הסביבה גרינפיס, צ'רלי קרוניק, אמר כי חיפושי הנפט באזור כה רגיש מבחינה אקולוגית הם משגה. "האירוניה היא שדווקא נסיגת הקרח בגלל השינוי האקלימי, הנובע ממשגים של בני האדם, מאפשרת את החיפושים באזורים הללו", אמר.

תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איסלנד מצטרפת לבהלה לנפט הארקטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
יו"ר הקבוצה: "הביצועים הכספיים הטובים משלימים מחצית ראשונה מצוינת, אנו רואים גידול דו-ספרתי משמעותי ברווח התפעולי וברווח הנקי המיוחס למחזיקי ההון של החברה"    גידול של 19% ברווחי בזק בינלאומי
מאיה שני
ג'ורג' חוסיין אוניאנגו אובאמה חי בעיירה נידחת בפאתי נאירובי    נפגש עם הסנאטור מאלינויי רק פעמיים    "אני טוב עם אגרופי"
משה ריינפלד
יפן הגדילה את היצוא שלה ביולי ב-8.1% לאחר שסין הצומחת הפכה לארץ היעד העיקרית שלה במקום ארה"ב המידרדרת למיתון
יפעת גדות
בקרב ילדים של נשים שהיו בחודש השני להריונן במהלך השיא של מלחמת ששת הימים, זוהתה שכיחות גבוהה במידה משמעותית של סכיזופרניה לאורך 33-21 השנים שלאחר מכן
דרור מרום
יו"ר הסתדרות חזר מחופשה בחו"ל, קרא את הצעת התקציב, והחל לתקוף את שר האוצר    "מוביל את הכלכלה מטעות אחת לשנייה, לא למד ממשבר קרנות ההשתלמות, חוזר על הטעות והופך טעויות לשיטת עבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il