X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היינץ [צילום: AP]
גידול ברווח הרבעוני של היינץ
יצרנית המזון האמריקנית הגדילה את רווחיה ממכירות לקמעונאים ב-11%, באמצעות העלאת מחירים אך רווחיה ממכירות למסעדות ירדו
עם הקטשופ של היינץ [צילום: AP]

ענקית המזון האמריקנית היינץ הודיעה (יום ה', 21.8.08) כי הרווח הנקי שלה ברבעון שהסתיים בסוף יוני 2008, גדל ב-11%, בזכות גידול במכירות בצפון אמריקה ואירופה. הרווח קיזז נפילה בעסקי שירותי המסעדות של היינץ בארה"ב. נפילה זו משקפת את השפעת התייקרויות המזון והדלק על כיסו של הצרכן האמריקני, המעדיף כעת לאכול יותר ארוחות בבית.
במאי-יולי 2008 הרוויחה יצרנית קטשופ היינץ ותפוחי האדמה אור-איידה, 229 מיליון דולר, שהם 72 סנט למניה, לעומת 205.3 מיליון דולר, שהם 63 סנט למניה ברבעון המקביל לפני שנה.
הפדיון מהמכירות גדל ברבעון שחלף ב-14% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, ל-2.58 מיליארד דולר. היינץ העלתה בשנה החולפת את המחירים ב-5.2% בממוצע, כמו יצרני מזון אחרים, כדי לקזז גידול בעלויות של חומרי הגלם.
עקב פרסום ההודעה עלתה מניית היינץ בבורסת ניו-יורק ב-0.7% ל-52.07 דולר. המכירות של החברה בכל המגזרים גדלו, למעט מגזר שירותי המזון, שעיקרו אספקת מזון למסעדות ולעסקים אחרים. המכירות של מגזר זה נפלו ב-2.8% ל-353.4 מיליון דולר, אף שהעלאת המחירים הגדילה את המכירות ב-1.5%. בעיקר הועלו מחירי קטשופ היינץ, מתבלי ארוחות אחרים ומוצרי עגבניות. הרווח התפעולי ירד ב-43% בגלל הגידול בעלויות חומרי הגלם וירידת נפח המכירות.
מגזר זה נפגע, כאמור, משום שהצרכן האמריקני ממשיך לאכול יותר בביתו בגלל היחלשות המשק. בשל כך ביטלה היינץ את ייצור כמה ממוצריה בקטגוריה זו, מסר סגן נשיא החברה למימון ובקרת חשבונות, אד מק'מנמין.

גידול בעלויות והעלאות מחירים

מכירות מוצרי הצריכה של היינץ בצפון אמריקה גדלו ב-12% ל-741.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ביקר בזכות גידול במכירות של מקפאי "סמארט ואנס" ותפוחי האדמה אור-איידה. המחירים נטו עלו ב-5.6% במגזר זה, מתוך רצון להתמודד על הגידול במחירי חומרי הגלם.
מק'מנמין אמר כי כמעט ההוצאות של החברה על תשומות גדלו, במיוחד על אריזה, על מוצרי עגבניות ועל שימוש בשמן לבישול. הוא אמר כי היינץ צופה שמחירי חומרי הגלם יישארו גבוהים לפחות עד סוף השנה.
במדינות אחרות בעולם, גדלו מכירות היינץ, והגידול בנפח ובמחיר קיזזו את התייקרות חומרי הגלם. באירופה הגדילה היינץ את מכירותיה ב-20%, ונפח המכירות גדל ב-6.4%. המחירים נטו של מוצרי החברה באירופה גדלו ב-4.3%, בעיקר בגלל התייקרות קטשופ היינץ, השעועית והמרקים. באסיה ובאזור האוקיאנוס השקט גדלו המכירות ב-23%, ואילו נפח המכירות גדל ב-10% והמחירים ב-5.6%. במזרח התיכון ואמריקה הלטינית, גדלו המכירות ב-36%, ונפח המכירות גדל ב-12.6%.

תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  22/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת הביטוח הפניקס נותנת מעת לעת הלוואות לחברות נדל"ן    תלווה לדלק נדל"ן 75 מיליון שקל. ההלוואה צמודה למדד, בריבית השוק, ל-10 שנים, ותיפרע בתשלומים שנתיים שוים של הקרן והרבית
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי הודיע לנאט"ו על הפסקת שיתופי הפעולה הצבאיים עד להודעה חדשה    בשבוע שעבר סירב נאט"ו לאפשר לספינות של רוסיה להצטרף לסיורים בים התיכון    מוושינגטון נמסר: ארה"ב מצרה על ההודעה
איציק וולף
מחסום ביר נבאללה הוסר ומהיום יוכלו הפלשתינים לעבור באופן חופשי מרמאללה אל הכפרים הדרומיים לה    הסרת המחסום במסגרת ההקלות שניתנו לרשות הפלשתינים
אלעזר לוין
המינהל לא קיבל אף הצעה לרכישת מתחם לבניית 1,072 דירות ועוד 210 אלף מ"ר    היזם מיכאל רצון: "התנהגות מטומטמת ומגלומניה של ראשי המינהל ושר השיכון"
אלעזר לוין
מכרה בחדשיים האחרונים רק 5 מתוך 198 דירות בבניה    אחד הפרויקטים צפוי להפסיד, וגם החברה סיימה את הרבעון בהפסד של 3.6 מיליון ש"ח    החתן משווק את הדירות תמורת עמלה של 2.5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il