ענקית המזון האמריקנית היינץ הודיעה (יום ה', 21.8.08) כי הרווח הנקי שלה ברבעון שהסתיים בסוף יוני 2008, גדל ב-11%, בזכות גידול במכירות בצפון אמריקה ואירופה. הרווח קיזז נפילה בעסקי שירותי המסעדות של היינץ בארה"ב. נפילה זו משקפת את השפעת התייקרויות המזון והדלק על כיסו של הצרכן האמריקני, המעדיף כעת לאכול יותר ארוחות בבית.
במאי-יולי 2008 הרוויחה יצרנית קטשופ היינץ ותפוחי האדמה אור-איידה, 229 מיליון דולר, שהם 72 סנט למניה, לעומת 205.3 מיליון דולר, שהם 63 סנט למניה ברבעון המקביל לפני שנה.
הפדיון מהמכירות גדל ברבעון שחלף ב-14% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, ל-2.58 מיליארד דולר. היינץ העלתה בשנה החולפת את המחירים ב-5.2% בממוצע, כמו יצרני מזון אחרים, כדי לקזז גידול בעלויות של חומרי הגלם.
עקב פרסום ההודעה עלתה מניית היינץ בבורסת ניו-יורק ב-0.7% ל-52.07 דולר. המכירות של החברה בכל המגזרים גדלו, למעט מגזר שירותי המזון, שעיקרו אספקת מזון למסעדות ולעסקים אחרים. המכירות של מגזר זה נפלו ב-2.8% ל-353.4 מיליון דולר, אף שהעלאת המחירים הגדילה את המכירות ב-1.5%. בעיקר הועלו מחירי קטשופ היינץ, מתבלי ארוחות אחרים ומוצרי עגבניות. הרווח התפעולי ירד ב-43% בגלל הגידול בעלויות חומרי הגלם וירידת נפח המכירות.
מגזר זה נפגע, כאמור, משום שהצרכן האמריקני ממשיך לאכול יותר בביתו בגלל היחלשות המשק. בשל כך ביטלה היינץ את ייצור כמה ממוצריה בקטגוריה זו, מסר סגן נשיא החברה למימון ובקרת חשבונות, אד מק'מנמין.