X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסיומה של פגישה עם פרקליטי טלנסקי הודיע פרקליט המדינה: נבקש מהתביעה האמריקנית חסינות עבור טלנסקי הבקשה - גם על חלקה הראשון של העדות "מצפים שיכבד התחייבותו לשוב לישראל"
▪  ▪  ▪
"מצופה שיקיים התחייבותו". טלנסקי [פלאש 90]

פרקליטות המדינה הודיעה על החלטתה לפנות אל התביעה בארה"ב בבקשה להעניק חסינות למשה (מוריס) טלנסקי, בדומה לזו שהוענקה לו בישראל. טלנסקי, שהינו אחד העדים המרכזיים נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, מסרב לשוב לישראל להמשיך חקירתו הנגדית, וזאת מחשש שהתביעה בארה"ב תשתמש בעדותו נגדו. הודעת הפרקליטות ניתנה בסיום פגישה שהתקיימה עם באי-כוחו של טלנסקי.
הפגישה התקיימה (יום ה', 21.8.08) בין עורכי הדין יהושע רזניק וז'ק חן (מצד טלנסקי), לבין פרקליט המדינה, משה לדור, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל. הפגישה התקיימה לבקשת באי-כוחו של טלנסקי, המתנים את התייצבותו להמשך עדותו המוקדמת ב-31 באוגוסט בסידור חסינות לטלנסקי לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. כפי שמסרנו כאן, הבולשת הפדרלית האמריקנית מנהלת נגדו חקירה מקפת.
התנאי-חסינות בארה"ב
פרקליטיו של טלנסקי ציינו את נכונותו להמשיך לשתף פעולה עם התביעה בישראל, אך הודיעו כי התנאי להתייצבותו לעדות בפרשת מעטפות הכסף, הוא הבטחת סוגיית החסינות בארה"ב. טלנסקי אף טען כי למעשה הפרקליטות התחייבה כי הוא לא ייפגע ממתן העדות.
כאמור, בעקבות הפגישה שנערכה בשעות הצהריים (ה') הודיעה הפרקליטות על כוונתה לפנות לתביעה בארה"ב להעניק לו חסינות. בפרקליטות ציינו, עם זאת, כי האפשרות להענות לבקשת עורכי דינו של טלנסקי, להבטחה כי יתרת עדותו הצפויה בקרוב "לא תשמש כראיה נגדו בבית משפט בארצות הברית, אינה, כידוע, בסמכות הפרקליטות". התחייבות זו ניתנה לטענת הפרקליטות, "בנוגע לשימוש בעדות בישראל".
עוד נמסר כי ב"נסיבות שתוארו על-ידי עורכי דינו של טלנסקי, הפרקליטות מתכוונת לפנות עוד היום, או מחר, לרשויות בארה"ב ולבקשם כי ייאותו, במידת האפשר, ליתן הצהרה דומה גם לגבי הליכים אפשריים בארה"ב". הפרקליטות הודיעה כי תעלה בבקשה להענקת החסינות גם את סוגיית חלקה הראשון של העדות שנשמעה בבית המשפט המחוזי בירושלים, זאת "כדי לברר את עמדתם ונכונותם לכך שגם העדות שכבר נשמעה על-ידי טלנסקי בבית המשפט בישראל לא תשמש נגדו בארה"ב".
החשדות נגדו תלויים ועומדים
הפרקליטות הוסיפה כי בנוגע לחשש שביטאה התביעה לאורך כל הדרך, לפיו "מסיבות שונות (שלא ניתן לצפותן מראש) אולי לא תתאפשר שמיעת (או השלמת) עדותו של טלנסקי בישראל, לא הצטרפו אומנם סנגוריו של אולמרט, אך הכל שמעו את הצהרותיו בבית המשפט כי הוא עומד לכבד באורח מלא את התחייבותו להגיע לישראל ולהשלים עדותו".
בנוגע למעמדו של טלנסקי, סוגיה שהועלתה על-ידי סניגוריו, הוסיפה הפרקליטות כי "כבעבר, כך גם היום, לא ניתן לקבל החלטה בעניין החשדות העומדים כנגד מר טלנסקי (או אחרים) לפני סיומה של החקירה ושלא במסגרת מכלול ההחלטות שתתקבלנה בפרשה זו. על כן, לא תוכל הפרקליטות להענות לבקשתם, וטלנסקי ימשיך להעיד שעה שהחשדות נגדו תלויים ועומדים".
בפרקליטות מדגישים עוד כי ללא קשר לפנייתם לרשויות בארה"ב ולתשובתם, "מצופה כמובן מאליו (וההנחה היא שכך גם מצפה ההגנה של אולמרט), כי טלנסקי יכבד את התחייבותו בעניין זה ויגיע לישראל בסוף חודש זה כדי להשלים את עדותו. לצד זאת, משפנו עתה עורכי דינו של מר טלנסקי והציגו את סירובו על-פי עצת עורכי דינו האמריקנים לקיים (בתנאים הנוכחיים) את התחייבותו, בכוונת הפרקליטות לפנות לרשויות בארה"ב, כמתואר לעיל".

יועץ רה"מ: העדות המוקדמת הייתה טעות

יועץ התקשורת של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה להודעת הפרקליטות על המשך עדות טלנסקי כי "בפרקליטות בוודאי מבינים היום היטב, כי העדות המוקדמת של טלנסקי הייתה טעות מיסודה, אשר התמוססה להם בחקירה הנגדית, וכעת רק ממשיכה להסתבך יותר ויותר". דן הדגיש כי "עצם הבקשה לחסינות, רק מבהירה מי העד, ועד כמה ניתן לסמוך על דבריו.מרוב גרסאות של טלנסקי לא ברור לאיזו מהגרסאות שלו מבקשים כעת עורכי דינו הגנה".

תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  22/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות מבקשת חסינות לטלנסקי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אין סיכוי לקבל חסינות בארה"ב..
אולמרט שפוט של ..  |  21/08/08 20:38
2
כל כך הרבה אנשים ניזוקים מפרשת
מיכל מירושלים  |  21/08/08 20:55
 
- מיכל המח של מעוות לחלוטין
איזה מח מעוות  |  22/08/08 03:48
 
- אתה אבוד כי אתה קוהלת מתושלח ל"ת
מיכל מירושלים  |  22/08/08 10:37
3
טלנסקי,אל תתפתה. גם לפולארד
נתין סדום ועמורה  |  21/08/08 22:31
4
Dan, we know he's bad as Olmet
Jack Florida  |  21/08/08 22:53
5
המדינה חייבת לטלנסקי בגדול!^:^
נ.כהן  |  3/09/08 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
יצרנית המזון האמריקנית הגדילה את רווחיה ממכירות לקמעונאים ב-11%, באמצעות העלאת מחירים אך רווחיה ממכירות למסעדות ירדו
אלעזר לוין
חברת הביטוח הפניקס נותנת מעת לעת הלוואות לחברות נדל"ן    תלווה לדלק נדל"ן 75 מיליון שקל. ההלוואה צמודה למדד, בריבית השוק, ל-10 שנים, ותיפרע בתשלומים שנתיים שוים של הקרן והרבית
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי הודיע לנאט"ו על הפסקת שיתופי הפעולה הצבאיים עד להודעה חדשה    בשבוע שעבר סירב נאט"ו לאפשר לספינות של רוסיה להצטרף לסיורים בים התיכון    מוושינגטון נמסר: ארה"ב מצרה על ההודעה
איציק וולף
מחסום ביר נבאללה הוסר ומהיום יוכלו הפלשתינים לעבור באופן חופשי מרמאללה אל הכפרים הדרומיים לה    הסרת המחסום במסגרת ההקלות שניתנו לרשות הפלשתינים
אלעזר לוין
המינהל לא קיבל אף הצעה לרכישת מתחם לבניית 1,072 דירות ועוד 210 אלף מ"ר    היזם מיכאל רצון: "התנהגות מטומטמת ומגלומניה של ראשי המינהל ושר השיכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il