X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציב התלונות ברשות השנייה קובע ששרבוב צילומים מארכיון, ללא יידוע הצופים הוא מעשה חמור ביותר אמר את הדברים בתשובה לתלונה דחה טענת המתלוננת כאילו אין ודאות שרעולי פנים שתקפו ערבים אינם מתנחלים: "האם פתע הגיעה להר חברון קבוצת לוחמים חדשה, לא ידועה, משהו שהגיע מברזיל או מיפן?"
▪  ▪  ▪
אוהד מחדשות 10. מעשה חמו(ר) [יח"צ]

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קובע כי ערוץ 10 עשה מעשה חמור ביותר, כאשר לכתבה שעסקה באלימות שהפעילו מתנחלים רעולי פנים מהר חברון כלפי ערבים, שורבב חומר זר. חומר שתיעד את המעשה הופץ על-ידי ארגון השמאל "בצלם" למערכות התקשורת השונות, אולם בחדשות 10 בוצע עיוות, כאשר הכתב השחיל לחומר המצולם בנושא קטע ארכיוני, שנמשך 10 שניות, והציג מתנחלים בהקשר שלילי.
הנציב גיורא רוזן כתב כי יכולה מערכת חדשות להחליט על ניצול חומרי ארכיון הנמצאים בידה על-מנת להוכיח את טיעוניה, אך "חובה לומר זאת ולכתוב זאת כמקובל ובאופן ברור ולא בצורה מרומזת או חלקית כפי שהיה במקרה זה". רוזן התייחס לקטע אותו הכניס הכתב אוהד חמו, בו נראה מתנחל מאיים על פלשתינים ואומר להם: "אני אומר לכם: דיר-באלק, דיר-באלק!".
במהלך שידור שניות אלו או לפניהן לא היה כיתוב או הכנה כלשהי של הצופה לכך שמדובר באירוע אחר בנסיבות אחרות. לאחר השידור אמר הכתב חמו במובלע: "צריך לומר: לא מדובר באירוע יוצא דופן במערב הפרוע של חברון". אורי רוזן, מנהל הפיתוח בחדשות 10, אמר, במכתב תשובה שהגיש, כי הצופה יכול היה להביו שאין מדובר באותה תקרית, אולם הוסיף בהסתייגות כי "ייתכן שהיה מקום להוסיף גם כיתוב שידגיש עוד יותר את העובדה שמדובר בשני מקרים שונים".
הנציב לא קיבל הסבר זה, וקרא למערכת חדשות ערוץ 10 להיות הוגנת כלפי הצופים בכל כתבה אקטואלית ובכל עניין. "זה הא"ב של דיווח חדשותי הוגן, ויש להקפיד בכך הקפדה יתרה", דברי רוזן.
נגד הכללה
תשובת הנציב ניתנה במענה לתלונת תא תדמי"ת בפורום המשפטי למען ארץ ישראל. למעט הטענה הנ"ל, הנציב דחה את רוב טענות הפורום, ואף לא הוציא הסכמה מפורשת לכך שבכתבה האמורה הייתה הכללה של ציבור המתנחלים. הוא השתמש במילים כלליות והוציא גינוי גורף להכללה מכפישה שכזו.
"סכסוך על-רקע פלילי"
גם הנציב וגם מנהל הפיתוח של הערוץ טענו כי קובלנתה של חני לוז, רכזת תא תדמי"ת, כאילו התוקפים אינם בהכרח מתנחלים משום שלא ניתן להוכיח זאת (כי היו רעולי פנים ובנוסף לא נתפסו), הוא היתממות.
אורי רוזן כתב ללוז: "האפשרות שאתם מעלים, כי מדובר בחיסול חשבונות או סכסוך בין חמולות, היא בעלת סבירות אפסית. אם, להבדיל, היה מדובר במקרה של ירי לעבר מכונית של תושבים יהודים באחר מכבישי יש"ע, אנו מתקשים להאמין כי תנועתכם הייתה דורשת כי נעלה את האפשרות שמדובר בירי על-רקע סכסוך פלילי".
גיורא רוזן נקט בלשון מעט יותר צינית, וכתב ללוז: "מה שמתרחש בדרום הר חברון בין מתנחלים לפלשתינים אינו יכול להיתפש מבחינה עיתונאית באופן תמים, כפי שהנך מנסה לצייר. ברור היה מן הצילומים כי הניצים היו יהודים מאחת ההתנחלויות הקרובות, ואין באזור 'סתם' יהודים. האירועים חוזרים על עצמם, ותמיד מדובר באותו סוג של התנצחות פחות או יותר. אני מסרב להיתמם רק משום שלא נתפסו האשמים. האם הנך מאמינה שפתע הגיעה להר חברון קבוצת לוחמים חדשה, לא ידועה, משהו שהגיע מברזיל או מיפן?".

תאריך:  22/08/2008   |   עודכן:  22/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חומר ארכיוני שורבב לכתבה בחדשות 10
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ציניות שאינה במקומה
קורא ותיק  |  22/08/08 10:47
2
נראה כי חמו ורוזן אינם תמימים
הניה  |  22/08/08 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון הורה למדינה להגיב עד יום א' לעתירה נגד שחרור האסירים    השופטת: לא יבוצע שחרור בטרם תינתן הודעה "לאלתר"    העותר-אלמגור: הממשלה חרגה מהקריטריון - אי שחרור בטרם 2/3
רותי אברהם
דרישה להקפיא את הליכי הפיצויים בפרויקט כיכר המדינה בגין התוכנית הישנה    המבקשת - הוועדה לתכנון ובניה: מתן הפיצויים המיותרים תביא להתעשרותם שלא כדין של בעלי הנכסים בכיכר המדינה
עידן יוסף
השופט (בדימ.) שלי טימן יכריע מי יקבלו את פרס כינוס הרדיו השנתי
איציק וולף
שר הביטחון הגיב להצעה הסורית להציב טילים רוסיים על אדמת סוריה    "עוקבים אחרי השלכות ביקור אסד ברוסיה"    ח"כ סער: הצהרת אסד מעידה על חובבנות הממשלה
מחלקה ראשונה
הודיעה כי אם לא יתנצל על פרסום ולפיו הוציאה את הגותו של ז'בוטינסקי מתוכנית הלימודים תתבע את הערוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il