X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המיליארדר האמריקני אומר בראיון טלוויזיה כי שתי החברות הגדולות בארה"ב למשכנתאות הסתבכו משום שהממשל הניח להן להלוות בלי רסן
▪  ▪  ▪
באפט. "המשחק נגמר" [צילום: AP]

פאני מיי ופרדי מאק, שתי החברות הגדולות בארה"ב למימון משכנתאות, "איבדו את כל ערכן". כך אמר (יום ו', 22.8.08) המשקיע המיליארדר, וורן באפט, ו"גזר" את דינן של שתי חברות הענק.
"המשחק נגמר" בכל הקשור לעצמאותן של שתי החברות, אמר באפט, בן 77, יו"ר חברת ברקשייר הת'וויי, בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC. הן הרשו לעצמן להלוות בלי כל ריסון נורמלי. הממשל הפדרלי נתן להן צ'ק בלנקו, האשים.
מניות פרדי מאק ופאני מיי ירדו (יום ה', 21.8.08) לרמתן הנמוכה ביותר אחרי 20 שנה בברוסת ניו-יורק עקב שמועות כי המשל ינטוש את שתי החברות ויהפוך את מניותיהן לחסרות ערך. שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, זכה בחודש שעבר באישור הקונגרס להזרמת הון חירום לשתי החברות, התופסות יותר ממחצית שוק המשכנתאות בארה"ב. שוק זה מסתכם ב-12 טריליון דולר.
פאני ופרדי שגו בתמחור המוצרים שלהן ושמרו על קיומן משום שהממשל הפדרלי עמד מאחוריהן, אמר באפט. ברקשייר נמנתה עם המחזיקות בחבילות הגדולות ביותר ניירות הערך של פרדי עד שנת 2001, כאשר התברר שהחברה אינה מנוהלת טוב, אמר באפט.
שתי החברות למשכנתאות רשמו יחד הפסדים בסך כ-15 מיליארד דולר נטו בארבעת הרבעונים שחלפו, מכיוון שמספר הלווים שאינם עומדים בפירעון הגיע לשיא, והונן התכווץ. ההיסטריה שפרצה בשל כך מעוררת חששות כי החברות לא יצליחו לעמוד במשבר הדיור, שהוא החמור ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול בארה"ב, ואילצה את פולסון להתערב ולהציע תוכנית הצלה.
מניית פאני מיי ירדה בשנה החולפת ב-95%. ביום המסחר האחרון בניו-יורק עלתה ב-24 סנט ל-3.40 דולר. לפני שנה נסחרה המניה ב-70 דולר. פרדי עלתה ב-23 סנט ל-3.39 דולר. שערה נמוך כעת ב-91% לעומת השער לפני שנה.
שווי השוק של פאני מיי התכווץ מ-40 מיליארד דולר בתחילת 2008 ל-5.2 מיליארד דולר כעת. פרדי ירדה מ-22 מיליארד דולר ל-2 מיליארד. התכווצות זו מקשה על שתי החברות לגייס הון חדש.
פאני מיי הוקמה במסגרת תוכנית ה"ניו דיל" של הנשיא פרנקלין רוזוולט בשנות ה-30, בזמן שכלכלת ארה"ב נאבקה בתוצאות המפולת בבורסה לניירות ערך, תפוקת התעשיה ירדה ב-50% והאבטלה גדלה ל-30%. פרדי מאק הוקמה ב-1970, כאשר נוצרו קשיים בכלכלת ארה"ב בגלל מלחמת וייטנם. לשתי החברות יש ערבות סמויה של ממשלת ארה"ב, ולכן הן יכולות למעשה ללוות בריבית נמוכה יותר מאשר הבנקים ולהרוויח מרכישת משכנתאות בעלות תשואה גבוהה יותר מבנקים המלווים כסף לקוני בתים.
נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב לשעבר, אלן גרינספן, וחבר מועצת הנגידים, ג'פרי לאקר, קראו להלאים את שתי החברות. חבר מועצה נוסף, ויליאם פול, אמר בחודש שעבר כי פרדי הוא מבחינה טכנית פושט רגל, וכי ערכה של פאני בשוק עשוי להיות ברבעון הבא שלילי.

תאריך:  22/08/2008   |   עודכן:  22/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
אוניברסיטת פרינסטון ירדה למקום השני, וייל נותרה במקום השלישי - בדירוג השנתי של השבועון יו-אס ניוז אנד וורלד ריפורט
עידן יוסף
קבוצה של חסידי חב"ד עלתה עם מכונת דפוס לחוות שבעא הסמוכות לגבול לבנון כדי להדפיס את ספר התניא במקום בו נכרתה ברית בין הבתרים
עידן יוסף
קרן ישראלית חדשה קוראת לבנקים ולגופים המסחריים לאפשר גבייה שיקומית ברוח מצוות שמיטת כספים    כסף שיולווה לקרן יישמט בסוף השנה ויהווה תרומה לנזקקים שיסכימו לקבל שיקום שילמד אותם איך לעמוד בכלכלה נבונה
מערכת ספורט 5
פיטר קניון יצא לספרד להמשך המו"מ על החלוץ הברזילאי    הבלוז השאילו לעונה את פאביו פאים בן ה-20 מספורטינג
מערכת ספורט 5
סיימה את המוקדמות במקום השמיני עם 67.850 נק' ותתחרה בגמר (מחר, החל מ-13:00)    נטע ריבקין עלתה על הציפיות כשסיימה במקום ה-14 והייתה בתמונת הגמר כמעט עד הרגע האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il