X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההשפעה הישירה של האולימפיאדה על המשק הסיני העצום הייתה זניחה, אבל הארגון המושלם והתצוגה המרהיבה שדרגו את המותג מייד אין צ'יינה
▪  ▪  ▪
לי נינג, מדליק הלפיד האולימפי [צילום: AP]

ההשפעה הישירה של המשחקים האולימפיים על סין היא כנראה זניחה, אבל אנליסטים סבורים שהארגון המושלם של משחקי בייג'ין היה מודעת פרסומת של 17 יום, שמחירה יסולא מפז, למותג "מייד אין צ'יינה", תוצרת סין.
מיליארדי צופי טלוויזיה צפו באתלטים המתחרים באצטדיונים המשוכללים, בעיר שנבנתה מחדש לפי תכנון של כמה מטובי האדריכלים בעולם, והקרינו תדמית של כלכלה מודרנית וטכנולוגית.
מבחינתה של מדינה שבדרך כלל רואים בה אזור תעשיה לייצור זול, ושתדמיתה נפגעה קשה משערוריות כגון פרשת הצעצועים הרעילים שנשלחו לארה"ב והמזון המקולקל שנשלח ליפן, היו המשחקים האולימפיים: בנייה מחודשת של המותג בתוך פחות משנה אחת.
המשחקים, שהארגון שלהם היה בלא פגם, שינו ככל הנראה שינוי יסודי את הדרך שבה מסתכלים בעולם על סין. גם מצבור מדליות הזהב המדהים של הספורטאים הסיניים משקף את הצמיחה הכלכלית המרהיבה שלהם ומאותת לכל העולם: סין כבר כאן! אומרים מומחים לענייני סין. החל בטקס הפתיחה המרהיב וכלה בשליטתם המוחלטת של הסינים בענפי ספורט כה רבים, עברה סין את כל הציפיות.
לדברי המומחים, חברות סיניות רבות יכולות לקטוף כעת את פירות האולימפיאדה ולנצלם כדי להרחיב את השוק שלהן אל מחוץ לסין. אחת הדוגמאות הבולטות היא חברת בגדי הספורט של האתלט הסיני לי נינג, שהדליק את המשואה האולימפית בטקס הפתיחה ב-8 באוגוסט לאחר ריחוף מרהיב עין באצטדיון "קן הציפור". חברות כמו לי נינג מנצלות את ההצלחה האולימפית כקרש קפיצה לשוק הגלובלי.
ענפי התיירות התאכזבו - אך יש גם תמונה כוללת
סין היא המשק הרביעי בגודלו בעולם. 40 מיליארד הדולרים שהוצאו, לדברי ממשלת סין, על אירוח המשחקים הם לפיכך טיפה בים, והכלכלנים הסיניים אינם מייחסים למשחקים משקל של ממש כגורם להאצת הצמיחה. אפילו על העיר בייג'ין הייתה למשחקים השפעה מוגבלת, ככל שזה נוגע לתיירות ולהוצאות אחרות. המלונות בסין התלוננו שמספר האורחים היה קטן מהצפוי. שיעור התפוסה במלונות של שלושה כוכבים ופחות היה קטן מ-40%, לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של בייג'ין.
לפני המשחקים צפו הסינים גאות בתיירות, שממנה ייהנו המלונות, חברות התעופה והמסעדות. כעת ברור שההשפעה לא תהיה כה גדולה. עם זאת, האנליסטים סבורים כי צריך להסתכל על התמונה בכללותה, על השינויים העמוקים המתרחשים בסין ועל השפעת האולימפיאדה על שאר העולם. המשחקים האולימפיים הם עוד ציון דרך בהפיכתה של סין למשק מתוחכם, יעיל ומוטה-שוק ולחברה פתוחה יותר.

תאריך:  24/08/2008   |   עודכן:  24/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחקי בייג'ין שינו את התדמית הכלכלית של סין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שר הביטחון אהוד ברק אומר דבר אחד אבל עושה דבר אחר: לאחר שהכריז כי החלטה 1701 שהושגה בתום מלחמת לבנון השנייה: "לא עובדת, כישלון גמור", הוא מנסה לשכנע את האו"ם להאריכה בשנה נוספת
יפעת גדות
רופאים מזהירים: בני נוער ואנשים צעירים במיוחד, מגיעים לחדרי המיון עם פגיעות רציניות ולפעמים קטלניות רק בגלל חוסר תשומת לב הנובעת מכך שהיו עסוקים בשליחת מסרון (סמס)
דרור מרום
התקופה הנחקרת היא החל משנת 1999, כלומר עוד כשאל-על הייתה חברה ממשלתית, הוגדרה כמוביל הלאומי, וטרם נרכשה על-ידי משפחת בורוביץ - אולם ייתכן כי תכלול את התקופה שעד ימינו
עידן יוסף
קבוצה של עשרות בחורי ישיבה פעלה בניגוד לכללי והדליקה מדורות בשמורה    באשר באו הפקחים למקום תקפו וקילו אותם
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים שצרכו את הכמות הגבוהה ביותר של כימיקלים נוגדי חמצון הנמצאים במזונות מן הצומח היו בסבירות הנמוכה ביותר לפתח סרטן שחלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il