חברת DP וורלד, החברה הרביעית בגודלה בעולם להפעלת נמלים, צפויה לדווח השבוע כי הכפילה בחצי השנה שחלפה את הרווח שלה, לכ-244 מיליון דולר, בזכות רכישות נמלים באפריקה והגדלת כושר השינוע בנמל האם שלה דובאי, וכל זה על אף ההאטה הכלכלית בעולם.
DP וורלד, המתפעלת 45 מסופי נמלים, היא אחד המיזמים הגדולים של נסיכות הנפט דובאי, המשקיעה מיליארדי דולרים בענפי הכספים, התיירות והתשתיות כדי לקצץ בתלותה בהכנסות מנפט ולהפוך את הנסיכות למרכז כלכלי עולמי. בנובמבר 2007 הנפיקה החברה מניות בסך 4.96 מיליארד דולר, ההנפקה הגדולה ביותר בתולדות המזרח התיכון, אך המשקיעים נותרו מאוכזבים משום ששער המניה צנח ב-35% מאז נרשם למסחר בבורסה הבינלאומית של דובאי.
בחודש שעבר דיווחה DP וורלד כי נפח המכולות שהיא מטפלת בו גדל ב-21% במחצית הראשונה של 2008 בזכות גידול בשינוע המכולות בנמליה בהודו ובמזרח התיכון.
ב-2007 השיגה החברה שליטה על נמל סוחנה במצרים, בכנסייה הדרומית לתעלת סואץ. זהו הנמל השלישי שלה בים סוף אחרי נמל ג'דה בערב הסעודית ונמל ג'יבוטי שבמזרח אפריקה. השנה היא מתכננת להגדיל את היקף השינוע בנמל הבסיס שלה ג'בל עלי ביותר מרבע.
מסופי נמלים ב-29 מדינות החברה מדובאי מפעילה כיום מסופי נמלים ב-29 מדינות, מסנגל ועד סין, שכלכלתה צמחה השנה בקצב של 11.9%. כלכלת איחוד נסיכויות המפרץ צפויה לגדול השנה ב-7%.
בשנה שחלפה מאז המפולת בשוק הדיור האמריקני, וההאטה הכלכלית בעולם המפותח, גדל ב-21% נפח המטענים ששונעו במחצית השנה שחלפה ב-25 מהמסופים שבהם יש ל-DP וורלד רוב בבעלות או שליטה ניהולית, ל-13.6 מיליון מכולות של 7 מטרים.
המתחרות של DP וורלד הן הצ'ינסון פורט הולדינגס, שמרכזה בהונג קונג, PSA אינטרנשיונל, בסינגפור, ו-AP מולר-מרסק, בדנמרק, שלושתן גדולות יותר.