X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתון גרדיאן טוען שיפנים בבריטניה נעלבו ממודעת פרסומת של בנק המציגה דוגמן אנגלי שמן מחופש למתאבק יפני הבנק: סומו כבר אינו מונופול של היפנים
▪  ▪  ▪
פרסומת הסומו. סדין אדום

אחד הבנקים הגדולים בעולם, HSBC, שיש לו גם סניפים באסיה, מואשם ב"חוסר רגישות תרבותית" משום שהפיץ תמונת פרסומת המראה אדם לבן גדול ממדים המחופש למתאבק סומו. HSBC, המכנה עצמו "הבנק המקומי של העולם", מציג את התמונה בסדרת מודעות פרסומת בעיתונים ועל לוחות המודעות בבריטניה. ליד תמונת המתאבק ה"מתחזה" מופיעה הסיסמה: "ריבית על חיסכון בשיעורים קבועים שאינם זזים".
העיתון הלונדוני "גרדיאן" טוען כי הקמפיין הפרסומי מביא במבוכה את הקהילה היפנית בבריטניה, הטוענת כי צבע עורו של האיש המופיע בתמונה הוכהה במתכוון והמאפרים הצרו את עיניו. הסומו כביכול - שהוא דוגמן אנגלי שמן, הידוע רק בשם בריאן - הולבש בפאה נוכרית בסגנון יפני והולבש בחגורת מאוואשי מסורתית.
המחלוקת סביב המודעה פרצה לאחר שעיתוני בריטניה פרסמו תצלום קבוצתי של ספורטאי נבחרת ספרד לאולימפיאדה, שבו הם מצמצמים את עיניהם כדי להיראות כמו סינים. העיתונים הבריטיים מתחו ביקורת חריפה על הספרדים וטענו שמדובר במחווה גזענית.
דובר של האגודה היפנית בלונדון, ארגון צדקה המבקש לשפר את ההבנה בין בריטניה ליפן, הגיב באוזני "גרדיאן" על המודעה של הבנק: "עמיתי לא אוהבים את הפרסומת הזאת, ואתם יכולים להבין שכמה מהיפנים בבריטניה רואים בה דבר מעליב".
סטיב פייטמן, ראש פדרציית מתאבקי הסומו בבריטניה, נזעק אף הוא, ואמר לעיתון הלונדוני שהפרסומת היא "חובבנית ונאיבית". הוא הוסיף: "זה נראה נורא וזה חסר רגישות להפוך אותו לדומה ליפני. לא היה יותר מדי קשה להביא מישהו מיפן שהיה יכול להציג את התנוחה האתלטית הנאותה אני הופך די מהר את הדף כאשר אני רואה זאת. כל העניין ממש נורא. הייתי רוצה שיבטלו את המודעה. מחברה בגודל הזה הייתי מצפה שיפעילו קצת יותר שיקול דעת. הם ירו לעצמם ברגל".
חוסר רגישות תרבותית
מנהל אגודת ידידות אנגלית-יפנית באנגליה אמר כי המודעה "מעליבה את כבודה של אומה". ועוד אמר: "העובדה שהתמונה מתארת מתאבק סומו שלמעשה אינו מתאבק סומו אלא אופר כדי שייראה כך, הייתה נחשבת ביפן לעלבון רב לקהילה היפנית. זה בלתי רגיש מבחינה תרבותית".
אף שבנק HSBC מכחיש שאיפר את הדוגמן כך שייראה כאילו הוא בא מ"ארץ או אזור מסוימים", אחד הדוברים מאשר כי פניו ועיניו אופרו וכי צבע עורו הוכהה, אך טוען כי מדובר בטכניקת איפור סטנדרטית לצילום, ולא נועדה לשנות את מוצאו האתני של הדוגמן בשום אופן.
הדובר מדגיש כי "מתאבקי סומו באים מכל העולם, והספורט פופולרי עכשיו במיוחד במרכז אירופה". אומנם התאבקות הסומו מקורה ביפן, אבל המתאבקים יכולים לבוא מכל רחבי תבל. אלוף העולם במשקל כבד הוא היום ביאמבאג'אוו אולמביאר, שהוא בכלל מונגולי. אחד ממתאבקי הצמרת האחרים הוא תורסטן שרייבר מגרמניה.
מיקיו אבה, יוצא יפן שהיגר לאנגליה לפני 28 שנה, אמר ל"גרדיאן": "המודעה היא קריקטורה, סטריאוטיפ. עיניים צרות הן חלק מהתכונות הגופניות שלנו ואיננו יכולים לעשות דבר בעניין זה. הרוב היפנים היו בוודאי נעלבים מזה, אבל אני משתדל לא לקחת זאת יותר מדי ברצינות".

תאריך:  24/08/2008   |   עודכן:  25/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בריאן הסומו" מעליב את היפנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להציג את התנוחה האתלטית הנאותה
אישמאל  |  25/08/08 00:59
2
המראה היפני מעליב את היפנים?
נחום שחף  |  25/08/08 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברת DP וורלד הרוויחה כנראה במחצית השנה החולפת כרבע מיליארד דולר עקב רכישת נמלים בים סוף והגדלת כושר השינוע בנמל האם בדובאי
אלעזר לוין
מסלול חלופי - 7% מהמחזור    דמי ניהול של 26 שקל למ"ר לחודש
מאיה שני
המטוס שהיה בדרכו לאירן התרסק במהלך המראה מעיר הבירה של קירגיסטן    על המטוס היו למעלה ממאה נוסעים
אלעזר לוין
רווחי החברה זינקו ברבעון ב-240%, ל-38.5 מיליון שקל    הוצאות המימון עלו ב-54%    קשיים כלכליים בכמה מהמדינות שהחברה פועלת בהן    המנכ"ל ישתכר עד 15 מיליון שקל לשנה
אלעזר לוין
בידי הנאמנים 86 מיליון שקל, ויחלקו אותם לבעלי האג"ח    לא ישלמו מס    החקירות על העלמות הכספים - יימשכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il