X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפלפס, דרך בולט, איסינבייבה, בקלה, הדרים טים, שחיינית בלי רגל ועוד מאות סיפורים מרגשים, קטנים כגדולים משחקי בייג'ין 08' ננעלו בטקס סיום מרהיב כמעט כמו טקס הפתיחה הלפיד, והכדור, לבקהאם
▪  ▪  ▪
כן לציפור, כן ללונדון [צילום: AP]

רישמו לפניכם. ה-27 ביולי 2012. עוד 1,433 יום בדיוק. המשחקים האולימפיים בבייג'ין ננעלו בטקס סיום מרהיב כמעט כמו טקס הפתיחה, וכעת הזרקורים עוברים ללונדון, שתארח בעוד כמעט ארבע שנים את המשחקים האולימפיים ה-30 בהיסטוריה.
קשה כבר לשים במקום הנכון והראוי את משחקי בייג'ין. צריך לחכות קצת, לקבל פרספקטיבה נכונה. אבל כבר עכשיו ברור שהם הציבו שיאים חדשים, והרבה. מהגודל, העוצמה, ההשקעה, לסדר, לתקתוק, לארגון, ועד לעניין עצמו: הספורט.
מייקל פלפס ואוסיין בולט היו השמות החמים של המשחקים האלה. מ-8 מדליות הזהב (ו-6 שיאי עולם) של השחיין מבולטימור, שיא של כל הזמנים, ועד שני השיאים המדהימים ב-100 וב-200 (ולא לשכוח את השליחים) של האצן הג'מייקני.
והיו גם יילנה איסינבאייבה, ובקלה ונבחרת הכדורסל של ארה"ב. והצלחה האמריקנית בבריכה לצד הכישלון היחסי על המסלול, ונבחרת הכדורגל של ארגנטינה, ונבחרת הכדורעף האמריקנית, ולוחם טאקוונדו חמום מוח מקובה, וכישלון סיני מדהים במשוכות. ועוד אלפי סיפורים גדולים וקטנים וקטנים כגדולים.
סין היא הסיפור הכי גדול. מדינת ענק, שמתעתדת להיות זו שתשפיע ותעצב יותר מכל את העולם בעשורים הבאים, שנפתחה סוף סוף לעולם שרצה ממנה הרבה, ונתנה לו כמעט הכל. היו ביקורות לפני על המצב בטיבט, וביקורות אחרי על מופע מלאכותי ונקי מדי, סכריני אבל שום דבר לא יכול להיפתר במשחקים אולימפיים. אבל גם גדולי האופטימיסטים יכולים לברך על משחקים משובחים, מכל הבחינות.
גם טקס הסיום עמד בכל הסטנדרטים שהציבו הסינים
והצלחה הספורטיבית של הסינים חרגה מכל פרופורציה, עם 100 מדליות ו-51 מזהב והיא מובילה את רשימת 204 המדינות, לפני היריבה הגדולה ארה"ב. רוסיה שלישית ובריטניה הרביעית, שהתרגשה מאוד מ-47 מדליות בסה"כ ו-19 מזהב.
יש עוד מספר דברים מסקרנים בטבלת המדליות: וייטנאם טוגו ומאורציוס זכו במדלייה ראשונה בהיסטוריה (הראשונה בכסף, שתי האחרות בארד). יוון, אחרי 16 מדליות באתונה, איכזבה עם 4 בלבד (אף אחת לא מזהב). באתונה אגב לקחו 74 מדינות מדליות, ובבייג'ין המספר גדל ל-87. ארמניה הצנועה הביאה 6 מדליות בסין - וכולן מארד.
והייתה כמובן גם משלחת ישראלית אחת. עם מדליה אחת מארד ושחר צוברי אחד, שזכה לכבוד לשאת את הדגל בטקס הסיום. בניסיון להיות הכי אובייקטיבים שאפשר, זו אכן הייתה הופעה מאכזבת למשלחת של ישראל, הגדולה בתולדות המדינה, שהיו ממנה ציפיות לקצת יותר, בעיקר מבכירי ספורטאיה. אבל עכשיו הפנים קדימה, ותודה על ההשתתפות. מחיאות הכפיים לדייויד בקהאם.

תאריך:  24/08/2008   |   עודכן:  25/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספירה לאחור החלה: עוד 1,433 יום למשחקי לונדון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט פסק כי עיריית קריית ביאליק אינה יכולה להעסיק את המנכ"ל    השופט: הוא מונה תוך הפרת חוזר מנכ"ל על איסור מינויים בתקופת בחירות    ראש העירייה: המועצה לעומתית
שמרית טסה
16 צאצאי אנוסים מאירופה הגיעו לביקור בישראל    האנוסים, שאבותיהם נאלצו להתנצר בתקופת האינקוויזיציה לפני יותר מ-500 שנה, מבקשים לחדש את הקשר עם העם היהודי ומדינת ישראל
אלעזר לוין
9.3 מיליון שקל לדירה במתחם ממילא    נותרו למכירה 30 מתוך 50 דירות    החברה הפסידה 18 מיליון שקל ברבעון
עידן יוסף
כמה שעות אחרי הפגנת בוקר מוקדמת מול הבית של לבני הגיעו הסטודנטים לפגישה לבבית אצל מופז    "שאול נפגש איתנו 4 פעמים, ציפי אפילו לא מתייחסת"
עידן יוסף
מופז מארגן מרד בקרב שרי קדימה נגד אישור התקציב היום    לבני: הוא אינו פועל מסיבות מקצועיות של טובת המדינה אלא פוליטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il