X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שהממשלה אישרה הלילה את תקציב המדינה ואת תוכנית המדיניות הכלכלית לשנת 2009 יועבר התקציב להצבעה במליאת הכנסת ולדיון בוועדת הכספים של הכנסת שר האוצר מצהיר כי לא נפרצו - ולו במעט - המסגרות הפיסקאליות
▪  ▪  ▪
בר-און. עייף ומחייך [צילום: משרד האוצר]
אולמרט. תקציב הברבור [צילום: פלאש 90]

ברק. קוצץ [צילום: AP]

התקציב אושר: שני מיליארד ש"ח יקוצצו מתקציב הביטחון
עידן יוסף
תם מרתון לאישור התקציב * דרישות שרי קדימה והגמלאים נענו והצבעתם בעד הובטחה * העבודה ושס עמדו בסירובן והצביעו נגד
לרשימה המלאה

שר האוצר, רוני בר-און, שהוכרז כמנצח הגדול בסאגה הלילית של אישור תקציב המדינה לשנת 2009, כמובן לצדו של ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, שזהו התקציב האחרון שהוא מעביר, אומר הבוקר (יום שני, 25.8.08) כי "זהו הישג חשוב לממשלה שגילתה אחריות ובחרה להמשיך להוביל מדיניות כלכלית-חברתית עקבית וברורה, מבלי לפרוץ את המסגרות הפיסקאליות ותוך איזון בין צורכי המשק השונים".
הממשלה אישרה בתום סדרת דיונים ארוכה בחדר הישיבות הראשי ובחדרים סמוכים, את תקציב המדינה והמדיניות הכלכלית לשנת 2009. התקציב אושר ברוב קולות זעום, כאשר 13 שרים הצביעו בעד, 12 שרים הצביעו נגד ושר אחד נמנע. התוספות לתקציבים שונים ימומנו בקיצוץ רוחבי של כ-1% בתקציבי משרדי הממשלה. אושר קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה פרט למשרדי הביטחון, החינוך וההשכלה הגבוהה, ביטחון הפנים, הרשויות המקומיות והתרבות. לממשלה הוצגו שתי חלופות תקציב, האחת מוטה התאמות בתקציב הביטחון והשנייה מוטה הפחתות בתקציבי רווחה.
הממשלה הכריעה ובחרה חלופה משולבת, שלפיה יורכב התקציב לשנת העבודה הבאה מתוספות משמעותיות לטובת תחום הרווחה וביטחון הפנים - לצד דחיית תשלום חלק מהתוספות לתקציב הביטחון, אך תוך שמירה עתידית על מתווה הוועדה בראשות דוד ברודט.
חלופת הביניים גובשה תוך פתיחות לעמדות שהביעו שרי הממשלה, עם העלאת מקורות אלטרנטיביים. כמו-כן אושרה תוכנית משרד האוצר להענקת עדיפות לאומית לפריפריה. רוב הקיצוצים בקצבאות בוטלו, בעיקר בלחץ הגמלאים, ותקציב הביטחון יקוצץ בכ-1.3 מיליארד שקל - במקום ב-2.1 מיליארד, כפי שתוכנן במתווה "החברתי" שאומץ תוך שינויים. תקציבי המשרד לביטחון פנים, שהוגדלו, הכשירו את הדרך לשר לביטחון, פנים, אבי דיכטר, להסיר את התנגדותו.
הממשלה החליטה לאמץ את הצעת משרדי האוצר וראש הממשלה לא לפרוץ את מסגרת התקציב. בר-און מצהיר עוד כי "אישור התקציב יביא לחיזוק היציבות הכלכלית שהמשק הישראלי זקוק לה - בייחוד בתקופה של האטה כלכלית ואי ודאות שילטונית. זהו הישג חשוב לממשלה שגילתה אחריות עקבית וברורה שמאזנת בין צורכי המשק השונים. לדבריו "הממשלה הכריעה על שינוי כיוון במדיניות הכלכלית למען עתיד הפריפריה, והתוכנית תביא לעידוד הצמיחה תוך צמצום אמיתי של הפערים. היא מציגה חזון כלכלי-חברתי מקיף".

תאריך:  25/08/2008   |   עודכן:  25/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
עורך דין תבע קרוב משפחה שכינה אותו: "נוכל" - והפסיד    לדבריו, הביטוי "נוכל" מהווה לשון הרע ונאמר במטרה להשפילו ולבזותו
איריס פרחי
לדבריה, גילתה בשמלה חורים וטענה שנמכרה פגומה    הנתבעת השיבה שהתובעת קנתה שמלה הקטנה ממידותיה ש"התפוצצה" בתפרים    נפסק שהעסקה תבוטל
איריס פרחי
מתדלקת בתחנת דלק, של חברת דור אלון, שכחה לסגור את מכסה הרדיאטור, וגרמה נזק בלתי הפיך למנוע    בית המשפט חייב את הנתבעת בתשלום פיצוי
משה ריינפלד
פייננשל טיימס: העסקים הפונים לצרכנים, ובראשם רשתות השידור והעיתונים, יפרסמו תוצאות גרועות, העסקים הפונים לעסקים - ישמרו על יציבות
אלעזר לוין
נחתם הסכם הפשרה בסכסוך בין חברת הנדל"ן השוויצית לבין דלק נדל"ן וחברתו של אהובי    התשלום יתחלק חצי-חצי    ילמולי תבעה מיליארדי שקלים בגין "הפרת חוזה לרכישת נדל"ן ב-12 מיליארד שקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il