X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רווחי המשקאות של פוסטרס צנחו בשנה החולפת ב-88.4% בגלל כישלונות בעסקי היין, שקוזזו ברווחיות של שיווק הבירה, ובייחוד המותג האוסטרלי VB
▪  ▪  ▪
איאן ג'ונסטון, מנהל פוסטר'ס בפועל [צילום: האתר הרשמי]

ענקית המשקאות האמריקנית-אוסטרלית פוסטר'ס דיווחה (יום ג', 26.98.08) על ירידה תלולה של 88.4% ברווחיה בשנת הכספים החולפת, עקב כשלונות עסקיים שהפחיתו את שווי עסקי היינות שלה. עם זאת, מסרה החברה כי עסקי הבירה שלה משגשגים. החברה, המחפשת מנכ"ל חדש, הודיעה כי היא משלימה בדיקה מקיפה של פעולותיה בענף היינות.
בשנת הכספים שהסתיימה ביוני הסתכם הרווח הנקי של פוסטר'ס ב-111.7 מיליון דולר אוסטרלי, לעומת 966.2 דולר בשנה הקודמת. מנכ"ל החברה, טרבור או'הוי, התפטר ביוני לאחר שהתבררו ממדי ההפסדים. פוסטרס הודתה כי שילמה יותר מדי בעד עסקי יינות שרכשה. מדובר ברכישת חברת היקבים ברינג'ר בעמק נאפה שבקליפורניה ב-2.6 מיליארד דולר בשנת 2000 וברכישת חברת סאות'קורפ באוסטרליה ב-3.2 מיליארד דולר בשנת 2005. החברה בוחנת כעת את פעילותה בענף מחדש, ועשויה להתחיל למכור נכסים. הבדיקה אמורה להסתיים בסוף השנה הקלנדרית 2008. לנוכח הבדיקה הודיעה פורטר'ס כי לא תפרסם תחזית לרווחיה בשנת 2009.
"אם נאמר את הדברים בפשטותם, התשואה הפיננסית מעסקי היין לא עמדה בציפיות שלנו", אמר (יום ג', 26.8.08) מנכ"ל החברה בפועל, איאן ג'ונסטון. הוא הדגיש כי אף שענף היינות ממשיך לגדול, אין החברה חסינה מפני ההאטה הכלכלית בכמה שווקים חשובים והתייקרות הענבים בעולם.
הבירה ממשיכה לשגשג
לעומת זאת, עסקי הבירה של פוסטר'ס באוסטרליה "נותרו איתנים וממשיכים להפיק רווחים נאים", נאמר בהודעת פוסטר'ס. במהלך השנה, היו ביצועיהם של עסקי הבירה, הסיידר והמשקאות החריפים באוסטרליה, באסיה ובאזור האוקיאנוס השקט, חזקים, והרווח הגולמי שלהם, לפני ניכוי מס וריבית, גדל ב-8%. פוסטר'ס מוכרת שבעה מתוך עשרת מותגי הבירה המובילים של אוסטרליה, ובהם VB, ופעילותה בתחום זה באוסטרליה, אסיה והאוקיאנוס השקט מהווה 70% מכלל רווחי הקבוצה. המותג VB שומר על מעמדו כבירה הפופולרית ביותר באוסטרליה.
הרווח ממכירת יינות בעולם ירד ב-1.8% ל-.392.7 מיליון דולר. ירידת הרווח בצפון אמריקה ובדרומה קיזזה את עליית הרווח באוסטרליה, אסיה, האוקיאנוס השקט, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. פדיון מכירת היינות בעולם ירד ב-3.9%. פדיון המכירות נפגע מתנודות המטבע.
ג'ונסטון מסר כי פוסטר'ס הגיבה על המגמות בעסקי היין באמצעות יוזמות שיווק נרחבות. החברה תחלק לבעלי המניות דיבידנד סופי בסך 14.25 סנט. בסך-הכל שילמה בשנה החולפת דיבידנד בסך 26.25 למניה.

תאריך:  26/08/2008   |   עודכן:  26/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ההכנסות הגיעו במחצית הראשונה של השנה ל-778 מיליון שקל, לעומת 653 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 19%
דרור מרום
יפתחו עד סוף 2009 כ-15 בתי קפה במתחמי עסקים ובתוך כחמש שנים יהיו כאלה בכ-30% מכלל 250 מקומות העבודה שנורקייט מספקת להם שירותי הסעדה
דרור מרום
ל-18% מחברות התעשיה יש חברות בנות בארה"ב; ל-8% חברות בנות בגרמניה; ל-7% חברות בנות באנגליה ורק ל-4% מהן יש חברות בנות בסין
משה ריינפלד
חברת הסלולר הגדולה בעולם מתכוננת למיזוג בין שלוש המתחרות שלה בהוזלת מחירים שהגדילה עוד יותר את מספר המנויים שלה
אלעזר לוין
הציע את דירתו שבמגדלי אקירוב למכירה תמורת כ-40 מיליון שקלים    חיכה ארבע שנים לאחר מכירת הבית בכפר שמריהו, ורק אז הציע למכירה את דירתו    ירשום רווח הון של 30 מיליון שקל, ויחסוך מס שבח של 7 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il