X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבית המשפט נחשפו העבירות המיוחסות לחברי ארגון הפשע של יצחק אברג'יל: רצח של סוחר סמים ישראלי בארה"ב פרשות נוספות: פרשת המעילה בכספי הבנק למסחר והלבנת הכספים, מעל מיליון דולרים באמצעות מתן הלוואות בארה"ב עבירות נוספות: איומים וסחיטה כלפי אנשי עסקים בארה"ב ומעורבות בעסקי הימורים חובקי עולם
▪  ▪  ▪
יצחק אברג'יל. 'עסקים' בארה"ב ואירופה [צילום: יוסי זליגר]

לבית משפט השלום בירושלים הוגשה (יום ג', 26.8.08) בקשה אמריקנית למעצר לצורך הסגרה של ראש ארגון הפשע "הרשת הירושלמית" יצחק אברג'יל וארבעה מחברי הרשת, מאיר אברג'יל, ששון בראשי, משה מלול וישראל אוזיפה.
מכתבי האישום שהוגשו נגד החמישה בארה"ב ונמסרו במסגרת בקשת ההסגרה עולה כי הם יואשמו בחברות בארגון פשע וכן בשורה של עבירות. יצחק אברג'יל ומשה מלול מואשמים במעורבות ברצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס.
מהאישום עולה כי ארגון הפשע של אברג'יל היה מעורב במעילה הגדולה בבנק למסחר. מדובר בפרשת המעילה של פקידת הבנק אלי אלון, אשר במסגרתה העבירה כספים לכיסוי חובות ההימורים של אחיה עפר מקסימוב למלווים בשוק האפור. הגבייה נעשתה על-ידי ארגונו של אברג'יל. באישום נטען כיי סכום של מעל מיליון דולרים מכספי המעילה הופקד בחשבונותיהם של חברי הארגון בראשי ובן הרוש, הם העבירו את הכספים באמצעות איש קשר, אסף ועקנין, ואנשים נוספים בארה"ב. שם הולבן הכסף באמצעות הלוואות שניתנו לאנשי עסקים. חברי הארגון מואשמים גם בסחיטה ואיומים של אנשי עסקים להם הוענקו ההלוואות בארה"ב, זאת כדי שיחזירו את סכומי ההלוואות.
עוד מיוחסות לחברי הארגון עבירות של סחר בסמים (MDMA) חטיפה, אלימות ועוד. לטענת התביעה האמריקנית חברי הארגון מואשמים במעורבות לכאורה בעסקי הימורים בישראל באירופה והם גם פעלו להרחבת "עסקיהם" לקליפורניה, נבדה ופלורידה.
התביעה טוענת כי חברי הארגון איימו לכאורה ואף נקטו באלימות כנגד אנשים שסייעו לשלטונות נגד ארגון הפשע.
בבקשה למעצר זמני נטען כי כתב האישום הינו "תוצר של חקירה מקיפה של רשויות ארה"ב בעניין ארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל שבראשו עומד המשיב יצחק אברג'יל. החקירה ארכה שש שנים ולקחו בה חלק בין השאר, ה-DEA (Drug Enforcement Agency), ה- FBI, רשויות המכס וההגירה, רשויות המס (IRS), משטרת לוס אנג'לס ורשויות אכיפת החוק של למעלה מעשר מדינות ביבשת אמריקה, אירופה, אסיה והמזרח התיכון".
הפרקליטות טענה כי מדובר בנאשמים בעלי עבר פלילי עשיר, בין בארץ ובין בחו"ל, ומהמידע שנמסר מרשויות ארה"ב עולה כי "היו פעילים בארגון פשיעה חוצה גבולות", סכנת הימלטותם מן הארץ גבוהה. התביעה טענה כי הדחיפות במעצרם באה על-רקע "חשש ממשי של משטרת ישראל כי חלקם עמדו לצאת מן הארץ בתקופה הקרובה. כמו כן, בגין העבירות אשר המשיבים חשודים בביצוען בארה"ב, הם צפויים, אם וכאשר יורשעו בארה"ב, לעונשי מאסר ממושכים בפועל. לפיכך, קיים חשש ממשי להימלטותם מאימת הדין אם לא יוותרו במעצר".
עוד נטען כי טיב העבירות בגינן הם מבוקשים בארה"ב "מצביע על כך שפעילותם במסגרת ארגון הפשיעה אליו הם משתייכים היא מתוחכמת וחסרת מעצורים ועל כך שהם אינם בוחלים באמצעים אלימים על-מנת להשיג את מבוקשם. מעשיהם מלמדים על ההכרח שבמעצרם ושלא ניתן להסתפק לגביהם בכל חלופת מעצר שהיא".

תאריך:  26/08/2008   |   עודכן:  26/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת אברג'יל: רצח ישראלי ומעילה בבנק למסחר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות המשטרה והשופטים שמקב
פחדנים  |  26/08/08 14:46
2
החיוך נעלם-תודה לך אמריקה ל"ת
הירוק  |  26/08/08 17:41
3
מזל שיש אמריקה
זאב ר  |  26/08/08 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מרכיב בפרח היסמין ישמש בסיס לתרופות אנטי-סרטניות
גלית יצחק
השחקנית בת ה-23 תקבל עבור השתתפותה בקמפיין החורף הקרוב סכום של 60 אלף שקלים    בקרוב תפגשו אותה גם בסדרה "התיכון של השיר שלנו", סדרת ההמשך לסדרת הקאלט בכיכובם של נינט ורן דנקר
יפעת גדות
מחקר ישראלי-אמריקני חדש שופך אור על הקשר בין ירי טילי הקאסם לדיכאון בקרב מתבגרים בשדרות    תמיכה חברתית שקיבלו המתבגרים, גוננה עליהם מפני סימפטומים דיכאוניים שנבעו מהסלמה בתקיפות הטילים
דרור מרום
טוענים כי התברר כי מצגי גילת בהסכם היו חסרים "פרטים מהותיים" - ולפיכך לא היו מלאים ושלמים כפי שנדרש בהסכם
משה ריינפלד
רווחי המשקאות של פוסטרס צנחו בשנה החולפת ב-88.4% בגלל כישלונות בעסקי היין, שקוזזו ברווחיות של שיווק הבירה, ובייחוד המותג האוסטרלי VB
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il