X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע התעלם מטופס הבדיקה שהצביע על מצבו הירוד של הרכב ולאחר שקנה אותו התלונן על ירידת ערך הצדדים התפשרו ונקבע שהתובע יפוצה בסכום פעוט
▪  ▪  ▪
התעלם מן הבדיקה

דיאב איימן תבע את שירותי רכב אהרון כחלון (1999) בע"מ בבית משפט השלום בתל אביב בסכום של 23,050 שקל בגין בדיקת רכב לקויה. מכתב התביעה עלה שבחודש מרס 2007, קנה התובע רכב מסוג סיאט, מודל 2001, תמורת 41,000 שקל לאחר שבדק אותו במכון בבעלות הנתבעת. בדוח שמסרה הנתבעת, ושבעטיו קנה התובע את הרכב, נקבע שבשלדת הרכב הוחלף פח חזית כולל גשר עליון ונעשו תיקוני פח. לא צוינו פגמים ופגיעות בדופן הפנימי ובקורות השלדה. זמן קצר לאחר מכן נבדק הרכב בשני מכונים שונים, והללו קבעו שהרכב עבר תאונה חזיתית, בוצעו בו תיקונים והיה חשד לפגיעה משמעותית בקורת השלדה.
לאור זאת האשים התובע את הנתבעת ברשלנות וכמי שאחראית לירידת ערך הרכב בשיעור של 30% המהווים סך של 12,300 שקל. התובע הוסיף שבדוח הבדיקה שמסר אחד המכונים צוין: "בבדיקה שביצענו, נמצא שהרכב תוקן לפי הוראות היצרן מבחינת שילדה, תיקוני פח וזווית היגוי ונמצא תקין וכשיר לנסיעה".
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שיש לדחות את התביעה בהעדר עילה. לדבריה, לא התבקשה לבצע בדיקת שילדה מורחבת ואינה מבצעת בדיקה שכזו. "אנו מבצעים בדיקות בהתאם להנחיות משרד התחבורה שבסופן נמסר ללקוח, דוח טכני המפרט את הליקויים והפגמים. בדוח נקבע שמצבו של הרכב ירוד מאוד ושתי מערכות תקינות ושבע מערכות אינן תקינות . בבדיקת המרכב נרשמו, במפורש, ליקויים בעלי משמעות גבוהה: 'פגיעה/תיקון/איכול/ החלפה פח חזית כולל גשר עליון מולחם'. על אף הדוח החליט התובע לרכוש את הרכב". הנתבעת הוסיפה שהתובע אמור היה לפנות למוסך מורשה ולקבל הסברים המתייחסים לליקויים ברכב, וזאת לא עשה. כמו-כן שמהמסמכים שצירף עלה שהרכב תוקן בצורה טובה שאפשרה נהיגה בטוחה. "לעתים יש צורך בהוצאת חומרי איטום והסרת צבע על-מנת לגלות את התיקונים שבוצעו ברכב". בחוות דעת מטעם שמאי הנתבעת, נקבע שלרכב ירידת ערך בשיעור של 8% בלבד ולא כפי שטען התובע. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בחיוב בהוצאות.
הצדדים הסכימו, להצעת בית המשפט, שפסק הדין יינתן על דרך הפשרה בהתאם לסעיף 79 א' לחוק בתי המשפט. בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, פסק השופט מנחם (מריו) קליין, שלסילוק כל טענה הקשורה בתיק, תשלם הנתבעת לתובע 2,700 שקל, מחצית מהוצאות המשפט וכן סך של 720 שקל בגין שכר טירחת עו"ד.
"מטופס הבדיקה עלה שהרכב בעל ליקויים רבים, ועל אף עובדה זו בחר התובע לרכוש את הרכב. לא ניתן הסבר מניח את הדעת, מדוע בוצעה בדיקה נוספת לאחר הרכישה ולא בטרם הרכישה - הדבר מצביע על חשש שאחז בתובע באשר לתקינות הרכב". השופט קבע שהתובע לא פעל כקונה סביר והסתכן מרצון. "נראה כי התובע שהיה מודע לדוח המכון, לא פעל כאדם סביר, שכן בשבע מערכות מתוך תשע, נמצאו ליקויים ועל אף זאת בחר לרכוש את הרכב במחיר מחירון מבלי לבצע הערכת שווי תיקונים". יחד עם זאת הוסיף השופט, שהנתבעת החסירה בבדיקתה פרטים מהותיים בהקשר לפגיעה בדופן תא המנוע ופגיעה במרכב.
"נראה כי גם במצב דברים בו היה פועל התובע בהתאם להוראות משרד התחבורה, ופונה למוסך מורשה לא הייתה בידיו האפשרות להעריך את הנזקים האמורים ולתמחרם. הנתבעת כנותנת שירותים, מחויבת לפעול בנאמנות, במקצועיות ובמסירות כלפי לקוחותיה ובעת הצורך לחרוג מהגדרות יבשות של משרד התחבורה על-מנת להבהיר ללקוח את הליקויים ברכב".

תאריך:  26/08/2008   |   עודכן:  26/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנה רכב עם ליקויים ובא בטענות למכון בדיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפני שרוכשים רכב
תומר ג  |  26/08/08 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
טען שטיפולים להסרת שיער מגופו לא צלחו וכ"בונוס" קיבל טיפול להסרת שיער מישבנו    הנתבעת השיבה שלא התחייבה למספר טיפולים והתביעה נדחתה
איריס פרחי
לדבריו, כשדחף את דלת השירותים, הזכוכית התנפצה ופצעה קשות את ידו    המלון השיב שהתובע דחף בחוזקה את הזכוכית וגרם להתנפצותה    התביעה נדחתה
אלעזר לוין
המיליארדר מבטיח "למסור בקרוב הודעה בענייני נדל"ן"
אלעזר לוין
המחיר שווה-ערך ל-7.7 מיליון שקל לדונם
גלית יצחק
תושב הגליל המערבי, בן 36, רכב על אופניו עם חברו ובמהלך הרכיבה החל לחוש כאבים בחזה וחולשה    חברו הביאו לבי"ח, שם עבר פעולות החייאה וצנתור    מצבו טוב והוא מחלים במחלקה לטיפול נמרץ לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il