X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הנפט הגדולה בהודו, ONGC, מבקשת לרכוש את אימפיריאל אנרג'י המחפשת נפט ברוסיה ב-2.6 מיליארד דולר, אך גם הסינים מתעניינים
▪  ▪  ▪
סניף של אימפיריאל אנרג'י [צילום: AP]

מפיקת הנפט הגדולה ביותר בהודו, ONGC, בבעלות ממשלתית, הסכימה לרכוש ב-1.4 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר) את החברה הבריטית לחיפושי נפט אימפיריאל אנרג'י, המתמקדת בחיפושים ברוסיה. החברה ההודית מבצעת את הרכש כדי להרחיב את מקורות הנפט של המשק ההודי הצומח.
אימפיריאל, שמרכזה בלונדון, הודיעה (יום ג', 26.8.08) כי את הצעת הרכש הגישה " ONGC וידש", הזרוע של חברת הנפט ההודית בחו"ל. החברה ההודית תשלם את כל התמורה במזומן, בעסקה שעשויה להכפיל את העתודות המוכחות והמשוערות שלה.
אנליסטים אומרים כי המחיר שמציעה החברה ההודית סביר, אך עלול לעלות פלאים אם תבוא הצעה מתחרה מסין. המחיר שהחברה ההודית מציעה לשלם בעד כל מניה של אימפיריאל, גבוה ב-61.9% משער המנייה ב-11 ביולי יום לפני שהחלה ההסתערות עליה בבורסת לונדון עקב הודעת החברה הבריטית על הצעה של חברה אלמונית לרכוש אותה. המשקיעים קיוו להתפתחות מלחמת הצעות רכש. חברת הנפט הסינית צ'יינה פטרוליום (Sinopec) רמזה (יום ג', 26.8.08) כי יתכן שגם היא תציע לרכוש את אימפיריאל.
חברות הודיות לחיפושי נפט כבר הפסידו פעמיים במאבקים עם חברות סיניות על עסקות רכש, על-רקע התחרות בין שתי המעצמות האסיאניות על מקורות אנרגיה בעולם. הודו מבקשת להשקיע בפרויקטים ברוסיה, בקזחסטן, באירן ובאפריקה, לנוכח התחזיות כי המשק שלה יצמח ב-10% לשנה עד 2012, צמיחה המדרבנת את הביקוש למוצרים עתירי אנרגיה, כגון כלי רכב וחשמל. הודו מייבאת יותר משלושה רבעים מהנפט שהיא צורכת.
לחברת ONGC וידש כבר יש נוכחות ברוסיה, בזכות חבילת מניות שהיא מחזיקה בפרויקט הנפט והגז סחלין 1, בראשות חברת אקסון. הקונסורציום הפועל בפרויקט זה שרוי בסכסוך עם הקרמלין. מוסקבה מונעת מהקונסורציום לייצא גז מהשדה, ואילו אקסון טוענת כי החוזה מאפשר גם עסקות גז. ONGC שילמה בעד מניותיה בפרויקט סחלין 1 כ-1.7 מיליארד דולר. כמו-כן שילמה 785 מיליון דולר בעד מניות בפרויקט הנילוס הגדול בסודן. שני הפרויקטים החלו ב-2003. פרויקט סחלין 1 החל לשאוב נפט ב-2005 והפיק בפברואר 2007 רבע מיליון חביות ליום.
אימפיריאל אנרג'י תהיה, אם תצא העסקה אל הפועל, הרכש הגדול ביותר של ONGC. אימפיריאל מחזיקה בעתודות נפט רוסיות רשומות של 450 מיליון חביות. החברה, הפועלת בעיקר באזור טומסק שבסיביר, דיווחה בסוף 2007 כי העתודות המוכחות והמשוערות שלה מסתכמות ב-920 מיליון חביות נפט.
קידוחים מוצלחים בשדה קייב אגנסקויה על הגדה המזרחית של הנהר אוב, צפויים להגדיל את האומדנים בדוח הבא.
אימפיריאל מסרה באפריל 2008 כי ברבעון הראשון של השנה שאבה 7,000 חביות נפט ליום. החברה מתכננת להפיק בסוף השנה 25,000 חביות ליום, ומקווה להתחיל את השאיבה בשדה קייב אגנסקויה בספטמבר 2008.

תאריך:  26/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודו מציעה לרכוש חברה בריטית לחיפושי נפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ארבעה שודדי ים רעולי פנים השתלטו סמוך לחופי צרפת על היאכטה שעוצבה בידי יונתן לייטרסדורף ושימשה בעבר אותו, ואת רעייתו רונית רפאל    שדדו תמונות יקרות ערך ומאות אלפי דולרים    היאכטה נחשבת כאחת המפוארות בעולם
רותי אברהם
כתב אישום הוגש נגד חשב בחברת מחשבים בגין גניבה לכאורה של מיליוני שקלים    האישום: השתמש בכספים הגנובים למימון נסיעות פרטיות רבות
אלעזר לוין
יבנו שלושה פרויקטים בהשקעה של 3.4 מיליארד דולר    האיחוד - נוכח היקפם הכספי הגדול של הפרויקטים
משה ריינפלד
הגידול ביבוא הסחורות לניו-זילנד בגלל המיתון הכלכלי במדינה והגידול ביצוא הואץ בזכות גידול בביקוש בחו"ל לתוצרת המזון ותחילת יצוא הנפט
אלעזר לוין
החברה נאלצת להשכיר שטחים בחינם במרכז מסחרי בהונגריה    הפסידה 3.5 מיליון שקל ברבעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il