X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הילרי קלינטון, במה שהיה אולי הנאום הפוליטי הטוב ביותר בקריירה שלה, העבירה קריאה נלהבת ואמוציונלית למיליוני תומכיה, רבים עדיין מתלבטים לגבי תמיכתם באובאמה, ובמקביל פתחה במתקפה ישירה על המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מק'קין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הסנאטורית הילרי קלינטון, שלקחה חלק בקרב לא קל על המועמדות לנשיאות עם ברק אובאמה, הביעה תמיכה נלהבת במתחרה שלה לשעבר כשהיא פונה לדמקורטים ואומרת "הוא המועמד שלי - והוא חייב להיות הנשיא שלנו". כך בוועידה הדמוקרטית הלאומית אמש (ג', 26.8.08).
"אני כאן הערב כאם גאה, כדמוקרטית גאה, כסנטורית גאה מניו-יורק, כאמריקנית גאה - ותומכת גאה בברק אובאמה", אמרה קלינטון, המועמדת הנשית המצליחה ביותר בהסטוריה של ארצות הברית, כשהיא זוכה למחיאות כפיים סוערות ולים של שלטים לבנים "הילרי".
קלינטון, במה שהיה אולי הנאום הפוליטי הטוב ביותר בקריירה שלה, העבירה קריאה נלהבת ואמוציונלית למיליוני תומכיה, רבים עדיין מתלבטים לגבי תמיכתם באובאמה, ובמקביל פתחה במתקפה ישירה על המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מק'קין.
"בין אם בחרתם עבורי ובין אם בחרתם עבור אובאמה, זה הזמן להתאחד כמפלגה אחת עם מטרה אחת", אמרה. "אנחנו באותו צוות ואף אחד מאיתנו לא יכול להשאר לעמוד מן הצד... זהו קרב על העתיד. וזהו קרב בו אנו חייבים לנצח".
"בשום אופן. בשום דרך. לא מק'קיין", אמרה.
באי הוועידה במרכז פפסי (שם נערכים האירועים המרכזיים של הוועידה הדמוקרטית) צפו בקלטת וידאו שהציגה את הגעתן של קלינטון ובתה צ'לסי לבמה, שלוותה במחיאות כפיים סוערות ובשלטים בנוסח "הילרי! הילרי!", כשהתומכים קוטעים את דבריה בקריאות "אנחנו אוהבים אותך, הילרי" ובמחיאות כפיים. באמצע הנאום ים השלטים "הילרי" הפך את צבעו מלבן לכחול, ועליו הופיע הכיתוב "איחוד" ו"אובאמה".
בוש ומק'קין - "קשה להפריד בינהם"
נאומה של הסנטורית מניו-יורק סיפק לתומכיה בדיוק את מה שרצו לשמוע כדי להמשיך ולתקוף בחריפות את הסנטור הרפובליקני מאריזונה.
"ג'ון מק'קין אמר כי הכלכלה חזקה ביסודה. ג'ון מק'קין לא חושב ש-47 מיליון בני אדם ללא ביטוח בריאות זה משבר. ג'ון מק'קין רוצה להפריט את הביטוח הלאומי. ובשנת 2008, הוא עדיין חושב שזה בסדר שנשים לא מרוויחות שכר שווה לעבודה שווה", אמרה קלינטון.
"עם סדר יום כזה, זה מאד הגיוני שג'ון מק'קין וג'ורג' בוש יהיו יחד בשידור ברדיו "Twin Cities" - משום שבימים אלו, קשה מאד להפריד בינהם", אמרה כשהיא גורמת לתומכים לעמוד על רגליהם ולהריע. הוועידה הרפובליקנית הלאומית מתחילה ביום שני במינאפוליס, מינסוטה.
"לתומכים שלי, הלוחמים שלי - sisterhood of the traveling pantsuits - מעומק לבי, תודה לכן", אמרה.
את רוב הנאום הקדישה קלינטון לקריאה לדמוקרטים להסתכל לעתיד ולצעוד קדימה - יחד - אחרי אובאמה. היא הזכירה למצביעים את הנושאים החשובים במירוץ, נושאים כמו "פוטין וגאורגיה, עירק ואירן".
קלינטון הזהירה את תומכיה כי זהו הימור גדול עבורם 'להשאר על הגדר' בבחירות של 2008. "האם באמת לקחתם חלק במסע הבחירות בשבילי?... או האם לקחתם בו חלק עבור האנשים שמרגישים בלתי נראים?", שאלה.
"אין תהום עמוקה מדי, אין מחסום גדול מדי - ואין תקרה גבוהה מדי - עבור כל מי שעובד קשה, שממשיך, שמאמין באלוהים, במדינה שלנו ואחד בשני", אמרה. "זוהי המשימה שלנו כדמוקרטים... לבחור בברק אובאמה".
נאומה של קלינון בוועידה סימל רגע מתוק אך גם מריר עבור רבים מתומכיה, במיוחד הנשים, שהשקיעו את החלום שלהם - כמו גם את מאמציהם הרבים - במסע הבחירות שלה. רבים מהם קיוו לשבת באולם ולהאזין לאישה הראשונה המועמדת לנשיאות ולא למי שויתרה על המירוץ.
"הייתי מאד רוצה לראות אישה נשיאה... אך המפלגה תשרוד", אמרה סוזן פייפר, נציגה מסן פרנסיסקו. "נפגשתי עם רבים מתומכיה של קלינטון והם מתמודדים עם זה. זה לא קל, אך הם מקבלים זאת".
כשרק ימים ספורים נותרו עד שהדמוקרטים יצביעו לברק אובאמה כמועמד האמריקני-אפריקני הראשון לנשיאות, קיימת עדיין התנגדות מסויימת בקרב נציגיה של קלנטון, ועוד אמש, חלק מהם עדיין העלו שאלות רבות לגבי הבחירות.

תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלינטון: אובאמה חייב להיות נשיא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני ידון במוכנות הישראלית לאיום הטילים על העורף    סגן שר הביטחון וילנאי מזהיר: כל המדינה בטווח הטילים והיערכות עשויה לצמצם את יכולת הפגיעה
איציק וולף
צוותים של המשטרה ימשיכו הבוקר את החיפושים אחר גופתה של רוז פיזאם בנקודות שונות בירקון ובמזבלות שונות שבהן עבד בעבר סבה החשוד ברציחתה    המשטרה דוחה גרסת האם שטענה כי לא ידעה דבר
עידן יוסף
ממשיכה בקו הרואה בעיתונים החרדיים גורם מחנך
יפעת גדות
סימני אזהרה למצבים רבים - מדלקת הכבד ועד למחלות לב - מסתתרים בציפורניים    ציפורניים לבנות וחיוורות עלולות להצביע על אנמיה    אצל חולי לופוס אפשר לראות כלי דם משונים בקפלי הציפורניים, ופסוריאזיס מתחיל להתפתח בציפורניים ב-10% מהמקרים
יפעת גדות
מדענים גילו לאחרונה עדויות המצביעות על קיומם של מים זורמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il