X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא רוסיה מדבדב התבטא נגד התנגדות המערב לעצמאות שני החבלים הבדלניים ואמר שרוסיה אינה פוחדת ממלחמה קרה וכי תגיב באופן צבאי להצבת מערכת טילים קרוב לגבולותיה
▪  ▪  ▪
נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב [צילום: AP]

לאחר שהכריזה רוסיה כי תכיר בעצמאותן של החבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה, וקיבלה נזיפה מן המערב, הכריזה כי אינה פוחדת ממלחמה קרה עם המערב, וכי תעשה כל מה שהיא צריכה כדי להגן על שני המחוזות. "איננו פוחדים משום דבר, כולל האפשרות של מלחמה קרה", אמר הנשיא מדבדב. "רוסיה היא מדינה שחייבת להבטיח את האינטרסים שלה לאורך כל הגבול. זה ברור לחלוטין". בנוגע להצבת מערכת טילים נגד טילים של ארה"ב קרוב לגבולות רוסיה, אמר מדבדב שמוסקבה "תצטרך להגיב באופן כלשהו, להגיב, כמובן, באופן צבאי".
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הזהיר את מוסקבה "לשקול מחדש את ההחלטה הבלתי אחראית שלה", והוסיף כי "פעולתה של רוסיה [להכיר בחבלים העצמאיים] רק תחמיר את המתחים ואת הדיונים הדיפלומטיים המסובכים". דובר של הבית הלבן הוסיף כי ארה"ב שוקלת אופציות שונות בנוגע לתוצאות האגרסיה של רוסיה בגאורגיה. דיק צ'ייני, סגן הנשיא, יבקר בגאורגיה בשבוע הבא על-מנת להפגין סולידריות עם האזור. מזכיר החוץ דיוויד מיליבנד, העומד לשאת נאום באוקראינה ולגנות את מתקפתה של רוסיה, אמר כי הכרתה בשני המחוזות כעצמאיים היא "בלתי מוצדקת ובלתי מקובלת".
מזכיר החוץ, מיליבנד, אמר כי ארה"ב תומכת באופן מלא בעצמאותה של גאורגיה ובשלמותה הטריטוריאלית, וקרא לרוסיה לציית לחוק הבינלאומי כדי לפתור את המשבר ולסיים הוצאת כוחותיה. אנגלה מרקל, קאנצלר גרמניה, גינתה את החלטתה של רוסיה, אולם הפצירה באירופה לשמור על אפיקים פתוחים למגעים עם מוסקבה. שר החוץ הצרפתי, ברנרד קושנר, אמר בטלוויזיה הצרפתית כי הוא חושש מפני מלחמה ואינו חפץ בה.
שליחה של רוסיה בנאט"ו, דמיטרי רוגוזין, השווה את המצב לתקופת מלחמת העולם הראשונה. "האווירה העכשווית מזכירה לי את המצב באירופה ב-1914 - כאשר בגלל טרוריסט אחד, המעצמות העולמיות התנגשו". מיכאיל גורבצ'וב, מנהיגה הסובייטי האחרון של רוסיה הביע את תדהמתו מן המערב, "יש איום הולך וגובר של כאוס גלובלי". מדבדב ניסה להצדיק את פעולותיו במאמר עיתונאי ואמר כי לרוסיה לא הייתה ברירה אלא לעצור את המתקפה, והוסיף כי רק "משוגע" (כמו סקשווילי) היה לוקח כזה סיכון.
מנהיגי האיחוד האירופי ייפגשו בבריסל ביום שני הבא (1.9.2008) כדי לדון בתגובה לאי שיתוף הפעולה של רוסיה בנוגע להפסקת האש, אותה תיווך נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מוקדם יותר החודש. הסוגייה המרכזית שיידונו בה בוועידה בשבוע הבא תהיה מערכת היחסים הרחבה יותר בין האיחוד האירופי לבין רוסיה. חלק מן המדינות - כמו בריטניה, פולין ושבדיה - תומכות בעידוד פתיחת דיונים אסטרטגיים מחודשים עם ראש הממשלה פוטין, אולם צרפת וגרמניה נוקטות עמדה חריפה יותר בגלל האינטרפטציה שעשתה רוסיה לגבי הסכם הפסקת האש, שלא עמדה בקנה אחד עם עמדת המערב.

תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
רווחי רשתות אינדיפנדנט וג'ונסטון ירדו בינואר-יוני ב-6.3%    ההכנסות ממכירת המודעות של מקומוני גונסטון צנחו מאז ראשית יולי ב-21%
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה ציין כי המשטרה לא תחסוך בכסף ובאמצעים על-מנת למצוא את גופתה של הילדה רוז פיזאם בירקון    "המשטרה שוקלת לייבש חלקים בנחל באמצעים הנדסיים פרטיים על-מנת לסרוק את הקרקעית"
גלית יצחק
הדוגמנית הבינלאומית תשמש כפרזנטורית של רשת אופנת סינגל    הקונספט של הקמפיין הינו בהשראת הסדרה סקס והעיר הגדולה    תקבל 50 אלף דולר עבור הקמפיין
רותי אברהם
הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי לפי שעה עומדת בעינה הודעת העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף משה טלנסקי כי לא ישוב לישראל להמשך עדותו עד להסדרת חסינותו בארה"ב    הפרקליט אברבנאל: אמרנו להגנה לא לקחת סיכונים
אלעזר לוין
פארק השעשועים הגדול בארה"ב מפסיד בגלל התייקרות הדלק והמשבר הכלכלי - ופולאר רושמת הפסד של 12 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il