X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגידול בהזמנות ביולי ב-1.7% מלמד על הצלחת חברות התעשיה האמריקניות התמודד עם ההאטה בביקוש המקומי בעזרת גידול בביקוש מחו"ל
▪  ▪  ▪

ההזמנות לרכישת מוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו במפתיע ביולי. כך מסר (יום ד', 27.8.08) משרד המסחר בוושינגטון. כלכלנים רואים בכך סימן שהביקוש הגדל מחו"ל מסייע לחברות התעשיה האמריקניות לעמוד בירידה בהוצאות המקומיות.
הגידול בשיעור 1.3% בהזמנת מוצרים האמורים לשמש את רוכשיהם כמה שנים, בא בעקבות גידול דומה ביוני. למעט ציוד תחבורה, גדלו ההזמנות ב-0.7%, לאחר גידול של 2.4% ביוני.
אבל הכלכלנים מדגישים האפקט החיובי של נתון זה, מתפוגג לנוכח הנתונים האחרים שפורסמו החודש ושעל פיהם התכווצו המשקים של האיחוד האירופי ושל יפן. רבים מפקידי הבנק הפדרלי האמריקני סבורים כך, על-פי פרוטוקול הדיונים שלהם ב-5 באוגוסט בעניין הריבית.
מנתוני משרד המסחר האמריקני גדלו ביולי ההזמנות למוצרי הון שאינם ביטחוניים, למעט מטוסים, ב-2.6%. זהו שיעור הגידול החודשי הגבוה ביותר מאז אפריל. היצוא של מוצרים אלה, המשמשים לחישוב התוצר המקומי הגולמי, גדל ביולי ב-0.6% לאחר גידול של 0.4% ביוני.
עם זאת, נראה כי לנתונים שפורסמו כעת תהיה השפעה מעטה מאד על תחזיות הכלכלנים בדבר הצמיחה של המשק האמריקני במחצית השנייה של 2008. נתונים מתוקנים של תחזית משרד המסחר בוושינגטון שיפורסמו מחר על התוצר המקומי הגולמי, יראו כנראה כי המשק צמח ברבעון השני של 2008 ב-2.7%, יותר מהצפוי.
ההוצאה העסקית על ציוד ותוכנה חדשים ירד ברבעון שעבר בקצב שנתי של 3.4%. זוהי הירידה השנייה ברציפות, והגדולה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2004.
הצמיחה מואטת והולכת
הצמיחה ברבעונים הבאים צפויה להיות איטית יותר, משום שהשפעת התמריצים שנתן הממשל לצרכנים ולעסקים, באמצעות הטבות מס, נחלשת והולכת. לפני כשבועיים מסר משרד המסחר האמריקני כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו ביולי ב-0.1%, ירידה ראשונה אחרי חמישה חודשים.
כלכלנים מציינים כי התעשיה בארה"ב מצליחה יותר מבעבר להחזיק מעמד, בין היתר בזכות חולשת הדולר, הממריצה את היצוא. גידול בהזמנות למוצרים בענפי המתכת, המכונות, ציוד התקשורת, המכוניות והמטוסים, תרם לגידול בביקוש בחודש שעבר. ההזמנות לציוד תחבורה גדלו ב-3.1%, לרבות קפיצה של 28% בהזמנות למטוסי נוסעים. הביקוש לכלי רכב טיפס ב-2.1%.
נראה שהגידול בהזמנות הרכב שיקף את המשך ההתאוששות עקב סיום שביתה בחברת אמריקן אקסל אנד מניופקצ'רינג, הספקית הגדולה ביותר של צירי רכב לחברת ג'נרל מוטורס.
חלק מהיצרנים מקצצים בכוח האדם כדי לעמוד בהתייקרות האנרגיה. למשל, אלקואה, יצרנית האלומיניום השלישית בגודלה בעולם, הודיעה בשבוע עבר כי תפטר בסוף החודש 300 עובדים בטקסס.
מחירי מוצרי הגלם ירדו מאז אמצע יולי, והפחיתו את הלחצים על עלויות הייצור.

תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גידול מפתיע בהזמנת מוצרים בני קיימא בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט הוציא צו הפסקת עבודות הבניה והצילומים של תוכנית הריאליטי "מפרץ האהבה" בחוף מכמורת    הפרקליטות: צילום התוכנית ייצור "ריאליטי עבריינות"
מאיה שני
בנק ממשלתי בסין הכחיש כי העביר כספים לארגוני טרור ואמר כי יילחם נגד ההאשמה
משה ריינפלד
חברת התעופה האמריקנית, המתמחה בטיסות מוזלות, ולא הפסידה אפילו ברבעון אחד ב-17 השנים האחרונות, תבטל 5% מטיסותיה ב-2009
אור נתנאלי
אור נתנאלי העפיל למגנוליה, מסעדת סוף שבוע בנס הרים, שמאכילה מדוושים נמרצים ומטיילים רעבים, בה המלצרים משתעשעים, הספרים מבטיחים והדגים מקיימים    בפעם הבאה הוא יבוא באופניים
דרור מרום
נחתם בין איגוד טחנות הקמח שבהתאחדות התעשיינים לבין הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות    מבטיח שקט תעשייתי ל-3 שנים    העובדים יקבלו תוספת של 7.5% ב-3 שיעורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il