X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ מזוז גנז את התיק של השר משולם נהרי נגד נהרי נוהלה בדיקה משטרתית בחשד לניגוד עניינים וקבלת טובות הנאה מזוז: לא נמצאה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה
▪  ▪  ▪
משולם נהרי. פעל בתום לב [צילום: לע"מ]

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע (יום ד', 27.8.08) על גניזת התיק נגד השר מטעם שס משולם נהרי. זאת לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה נגדו.
נגד נהרי נפתחה בדיקה משטרתית בעקבות פנייתה של תנועת אומ"ץ, לאחר פרסום בכתבה בהארץ. בכתבה נטען כי נהרי ערך באוקטובר 2007 סעודת שבע ברכות במלון"נובטל" בירושלים, לרגל נישואי ביתו. בכתבה נטען עוד כי האירוע מומן על ידי עמותת "צהר" - עמותה פרטית העוסקת בהשבת נערות שנפלו ממסגרת החינוך החרדי. כמו כן נטען כי חברי סיעת ש"ס, ובייחוד השר נהרי, "פעלו ואף הצליחו להשיג תקציבים מקופת המדינה לעמותה זו, למרות שהמדובר בעמותה שאיננה פועלת בהתאם לחוק העמותות".
אומ"ץ העלתה בפנייתה, חשד כי נהרי פעל לכאורה בניגוד להוראות החוק הנוגע למתנות וכן פעל לכאורה בניגוד עניינים או קיבל לכאורה טובות הנאה בקשר לפעילותו כשר.
בהודעת היועץ נמסר כי לאחר בחינה ראשונה של הנושא הוחלט על קיומה של בדיקה משטרתית, וזאת על-מנת לבחון האם אכן קיימת תשתית עובדתית המצריכה פתיחה בחקירה פלילית בענין.
כאמור, בעקבות השלמת הבדיקה המשטרתית ובחינת הממצאים וחוות-דעת המשטרה והפרקליטות, החליט היועץ המשפטי לממשלה, על דעת פרקליט המדינה, "לקבל את עמדת המשטרה, לפיה לא קיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית בענין".
מזוז מציין כי בבדיקה המשטרתית עלה כי עמותת "צהר" אכן מימנה את האירוע המדובר, ואולם ועדת האתיקה של הכנסת, אשר בחנה את הנושא, בסמוך לאחר האירוע, בעקבות תלונה שהופנתה אליה, "קיבלה בהחלטתה מיום 15.1.08 את גרסתו של השר נהרי, לפיה היוזמה לקיום האירוע, כמו גם ארגונו בפועל, היו של עמותת 'צהר'. זאת במטרה לקדם את מטרותיה הציבוריות.
עוד קיבלה הוועדה את טענות נהרי כי שמחת "שבע הברכות" של בתו, היתה שולית לענין ונועדה לשמש אך כ"פלטפורמה להצגת נושא הנוער החרדי בסיכון בפני חברי הכנסת וראש הממשלה שהוזמנו לאירוע" [הדבר התבטא אף באופי האירוע, תכניו ומוזמניו]. גם הבדיקה המשטרתית לא העלתה ממצאים שיש בהם כדי לסתור גרסה זו".
בהודעת מזוז נמסר עוד כי למרות עמדת הוועדה כי מימון האירוע על ידי העמותה הוא בבחינת "קבלת טובת הנאה אסורה במישור האתי מצד השר נהרי", הוועדה השתכנעה כי "המניעים שעמדו ביסוד החלטתו של השר נהרי לקיים את אירוע שבע הברכות מטעם עמותת 'צהר' היו בתום לב, ומתוך רצון כן לקדם את המטרות הציבוריות החשובות של העמותה, ומטרות אלו בלבד." נוכח נסיבות אלה, החליטה הועדה להסתפק במקרה זה בהנחת החלטתה על שולחן הכנסת".
עוד הוסיף מזוז כי בבדיקה נמצא כי מיד לאחר החלטת וועדת האתיקה כאמור, החזיר השר נהרי לעמותת "צוהר" את מלוא עלות האירוע [11,550 שקלים], וזאת אף שלא נדרש לכך בהחלטת הוועדה.
עוד עלה בבדיקה כי השר נהרי פעל אמנם לקידום העברת תקציבים לנוער מנותק בציבור החרדי, אך "לא נמצאה כל העברה תקציבית ישירה לעמותת 'צהר', ע"י משרד האוצר או משרד החינוך, אלא רק לרשויות המקומיות. ממצאים אלו תואמים את גירסתו של השר בפני וועדת האתיקה של הכנסת".

תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיק נגד השר משולם נהרי נגנז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מזוז ופועלו כנגד פוליטיקאים מו
עבדאללה   |  28/08/08 03:40
2
מזוז נטול עזוז פנה את התפקיד ל"ת
ירמיהו  |  28/08/08 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אמו של אהוד גולדווסר ז"ל: ראש הממשלה ישלים את תפקידו רק כאשר גלעד שליט יוחזר הביתה    המ"מ של שליט: אולמרט, אתה אומנם עומד ללכת הביתה בקרוב, אבל לפני זה, אתה חייב להחזיר אותו הביתה בריא ושלם
משה ריינפלד
יצרנית המטוסים האמריקנית זכתה בחוזה חמש-שנתי לייצור המסוק הענקי צ'יינוק CH-47F למען חילות היבשה ב-4.3 מיליארד דולר
דרור מרום
ההחלטה על החלפת הקו התת-ימי התקבלה עקב התבלות הצינור שהוקם בשנות ה-60
שמרית טסה
ההצגות המובילות לילדים ונוער שהופקו השנה, יתמודדו על פרס ההצגה הטובה ביותר    בנוסף יוענקו פרס מפעל חיים לכותבת הסדרות "פרפר נחמד" ו"בלי סודות", פרסי הוקרה לחלוצי התיאטרון לילדים ונוער - אורנה פורת ומנחם גולן ולבובנאית אסתר קוגן פקר
עומר כרמון
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד יודע מדוע אנשים חולים: זה בגלל הציונים שמפתחים מחלות חדשות כדי לאלץ את החולים לרכוש תרופות ישראליות    איך לא ידענו את זה קודם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il