X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלימות ההון של הבנק היא מעל 11.0% המאזן המאוחד לסוף יוני הסתכם ב-300 מיליארד שקל, לעומת 303 מיליארד שקל בסוף שנת 2007
▪  ▪  ▪
דנקנר. ההאטה נותנת אותות
החובות הבעייתיים ירדו ב-2.5 מיליארד שקל

הרווח הנקי של הבנק הגדול בישראל הסתכם ברבעון השני של שנת 2008 ב-594 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 1.56 מיליארד שקל ברבעון הקודם, ורווח של מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת ירידה של 40%. שיעור תשואת הרווח הנקי להון העצמי ברבעון השני הסתכם ב-13.8% בחישוב שנתי, בהשוואה לתשואה שלילית ברבעון הקודם ו-23.0% ברבעון המקביל אשתקד. המאזן המאוחד לסוף יוני הסתכם ב-300 מיליארד שקל, לעומת 303 מיליארד שקל בסוף שנת 2007.
יחס ההון לרכיבי סיכון (הלימות ההון) בסוף הרבעון השני הגיע לשיעור של 11.01%, בהשוואה ל-9.74% בסוף הרבעון הראשון של שנת 2008 ו-10.26% בסוף שנת 2007. הרווח מפעילות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים הסתכם ברבעון השני ב-1.94 מיליארד שקל, בהשוואה להפסד של 2 מיליארד שקל ברבעון הקודם ורווח של 1.99 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה ברבעון השני ב-252 מיליון שקל, בהשוואה ל-32 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-202 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סך "החובות הבעייתיים" של קבוצת הבנק ירד מ-14.7 מיליארד שקל בסוף שנת 2007 ל-12.2 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני של 2008, ירידה של 16.5%. מזה האשראי שאינו נושא הכנסה ירד מ-3.8 מיליארד שקל בסוף 2007, ל-3.4 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני, ירידה בשיעור של כ-11.9%. ההכנסות התפעוליות והאחרות הסתכמו ברבעון השני של 2008 ב-1.2 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.28 מיליארד שקל ברבעון הקודם ו-1.25 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 6.2% ו-3.9%, בהתאמה. ההוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו ברבעון השני ב-1.91 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.26 מיליארד שקל ברבעון הקודם ו-1.86 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 15.7% וגידול בשיעור של 2.3%, בהתאמה.
יו"ר דירקטוריון הבנק, דני דנקנר, אמר: "ההאטה בשיעורי הצמיחה במדינות המפותחות, במיוחד בארה"ב, והעליות החדות במחירי חומרי הגלם, החלו לתת את אותותיהן בפעילות הכלכלית במשק הישראלי ברבעון השני. אנו מעריכים כי המשק ניצב עתה בפני תנאים חיצוניים שיאיטו את צמיחתו במחצית השנייה וישפיעו גם בשנת 2009. המשבר לא פסח על הבנקאות הישראלית, ובכללה קבוצת בנק הפועלים".
כזכור, במאי 2008 מכר הבנק את מלוא תיק אגרות החוב מגובות המשכנתאות שהוחזק בסניף ניו-יורק, תיק שצבר הפסד - וסניף העומד להטצמצם. "אני משוכנע כי מהלך זה היה נכון", ממשיך היו"ר, "ונתוני הרבעון השני מוכיחים כי למכירה לא הייתה השפעה מהותית על חוסנו הפיננסי של הבנק. בהתאם למדיניות שאימצנו בתחילת השנה אנו ממשיכים בצעדים שמטרתם לשפר את יחס הלימות ההון שלנו. הצבנו יעד להגיע בסוף השנה הנוכחית ליחס של 11% ולשפרו ל-12% בסוף 2009. היעד של 11% הושג כבר עתה בגיוס הון מקרן יורק, גיוסי הון מכתבי התחייבות נדחים, מכירת תיק ה-MBS במלואו וצמצום נכסי סיכון בחו"ל".
במהלך מחצית השנה ביצע הבנק שבבעלות אריסון מהלכים משמעותיים כגון מכירת הבנקים מסד ויהב תוך רווח לבנק, האצת ההכנות לקראת כניסתו לתחום הייעוץ הפנסיוני, צמיחה בהקפי פעילות האשראי, וירידה משמעותית בהיקף החובות הבעייתיים למרות הגידול ביתרות האשראי ולמרות ההרעה היחסית במצב המשק ברבעון השני.
את הירידה ברווח הנקי מנמק הבנק בכך שהרווח מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים ירד בשיעור של 2.6%, בעיקר כתוצאה מהפער בין מדידה לפי שווי הוגן לבסיס צבירה בניגזרי האשראי. ההפרשה לחובות מסופקים גדלה בשיעור של 24.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב גידול בהפרשה הספציפית לגבי מספר מצומצם של לווים. ההכנסות התפעוליות קטנו בשיעור של 3.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מהשלמת מכירת הזכויות לניהול קופות הגמל, מהפסקת איחוד בנק מסד ומירידה בהכנסות שמקורן בשוק ההון והשקעה במניות לאור ירידת הקפי הפעילות בשוק.

תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  28/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועלים: 40% ירידה ברווח ברבעון - ל-594 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
אוהדי הקבוצה לא הורשו להיכנס לאימון המסכם לקראת הגומלין מול צ'רנו מורה באופ"א    סבן: "אני קונה 2:2, רק שנעבור"    מאמן היריבה: "לא נבוא לשחק על 0:0"
מערכת ספורט 5
בוריסוב, אנורתוזיס ואלבורג בשלב הבתים. ואיפה אנחנו?    הסינדרלות מקפריסין ובלארוס עלו, גם אלופת דנמרק. אתלטיקו דרסה את שאלקה 0:4 וחזרה לצ'מפיונס אחרי תקופה ארוכה, גם ארסנל ופיורנטינה בפנים
יפעת גדות
חוקרים מהמרכז הרפואי בני ציון: מעריכים כי בכל שנה יותר מ-100 מיליון בני אדם סובלים מכאבי ראש הקשורים לטיסה
משה ריינפלד
היצרנית השנייה בעולם של מכונות מזל, אריסטוקרט, הודיעה על ירידה תלולה ברווח בגלל השפל בבתי הקזינו האמריקניים המאלץ אותם לקנות פחות ציוד
משה ריינפלד
הנהלת אוריג'ין, מפיקת גז ממרבצי פחם, קראה לבעלי המניות לדחות את הצעת בריטיש גז לרכוש אותה ב-12 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il