X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעת טענה שנגרמה לה עוגמת נפש בעקבות חניית ביניים בניו-יורק בית המשפט לא התרשם שנגרמה טרחה מיוחדת וחייב את הנתבעת בפיצוי נמוך מאוד
▪  ▪  ▪
חניית ביניים מיותרת

ענבל אהרוני תבעה את חברת איסתא ישראל בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 3,000 שקל לאחר שטיסה שאמורה הייתה להיות ישירה, כללה חניית ביניים. מכתב התביעה עלה שהתובעת הזמינה טיסה ישירה מלוס אנג'לס ארצה ובפועל הטיסה כללה חניית ביניים בניו-יורק. "עקב כך נאלצתי לעבור בידוק ביטחוני ולחכות בשדה התעופה להחלפת המטוס. עם שובי ארצה דחתה הנתבעת את בקשתי לפיצוי, בגין הפרת התחייבות".
בכתב ההגנה השיבה הנתבעת שמסלול הטיסה נקבע על-ידי חברת התעופה ואינו בשליטתה ו/או באחריותה. לדבריה, חברת התעופה הודיעה שתתבצע חניית ביניים בניו-יורק והנוסעים לא יידרשו להחליף מטוס. "מידע זה הועבר לתובעת וטענתה שנאלצה לעבור בידוק ביטחוני בניו-יורק, לא הוכחה". כמו-כן שכרטיס הטיסה הינו חוזה, לכל דבר ועניין, בין הנוסע למוביל האווירי. "איננו אחראיים על הפקת כרטיס הטיסה והפרטים המופיעים בו. העובדה שהתובעת נחתה בארץ בשעה המיועדת מלמדת שהמוביל לקח בחשבון את זמן העצירה בניו-יורק".
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייב השופט יחזקאל ברקלי, את הנתבעת לשלם לתובעת 200 שקל בלבד בהתחשב בסכום התביעה שהיה מופרז. "אני מקבל את הטענה שהנתבעת כמתווכת בין התובעת למוביל האווירי, אינה אחראית ולא יכולה להיות אחראית לעיכובים או שינויים בטיסות ולנזקים שנגרמים בעקבותיהם ע"י המוביל. חזקה על התובעת שקראה והבינה את תנאי ההזמנה והסכימה להם כמוכח בחתימתה".
לדברי השופט, יש לבחון האם הנתבעת יידעה את התובעת שהמוביל, חברת "קונטיננטל", אינה מקיימת טיסה ישירה בין לוס אנג'לס לתל אביב. "אני מסיק שנציגי הנתבעת טעו לחשוב שאין עצירת ביניים או לכל היותר שהנוסעים לא ירדו מהמטוס בחניית הביניים. עובדה שהסתברה, בדיעבד, כלא נכונה. על כל פנים, הנתבעת הנפיקה כרטיס אלקטרוני, ממנו התקבל הרושם שמדובר בטיסה ישירה ועל כן יש לה אחריות להטעיית התובעת". השופט הדגיש שהתובעת לא הוכיחה את הנזק שנגרם ומה הייתה הטרחה המיוחדת שנגרמה לה בבידוק, אם בכלל נגרמה. כמו-כן שלא פרטה את משך חניית הביניים ואין מחלוקת שהגיעה לתל אביב במועד המתוכנן.

תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  28/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטיסה ה"ישירה" כללה חניית ביניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעת הגישה תביעה בטענה שביטלה עסקה ולא קיבלה מקדמה    הנתבעת הוכיחה שהסכום הוחזר ובית המשפט מתח ביקורת על התובעת וחייבה בהוצאות
משה ריינפלד
הרשות האמריקנית לני"ע מציעה שהחברות הגדולות יתחילו לדווח לפי הכללים הבי"ל כבר ב-2009, ושאר החברות ייפרדו מכללי ה-GAAP בהדרגה
יורם גביזון
בשל מצבה הפיננסי הקשה של החברה האם - לא יוכל לקדם השקעות נוספות בישראל
אלעזר לוין
134 אלף דולר לדירה    "המדינה עשויה להפוך ללהיט הנדל"ן החדש במזרח אירופה, בעקבות המלחמה בגאורגיה"
מאיה שני
חיזבאללה העמיק בזמן האחרון את אחיזתו בונצואלה בעקבות הידוק הקשרים בין קראקס לטהרן    מומחים למלחמה בטרור חוששים שיהפוך את ונצואלה לבסיס יציאה לפיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il