X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מס החברות בבריטניה הוא אחד הנמוכים בקבוצת G-7, 28% בלבד, אך נראה דרקוני לעומת המס באילנד, 12.5%, וההפרש מהווה פיתוי עסקי
▪  ▪  ▪
שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג [צילום: AP]

עוד שתי חברות בריטיות גדולות הודיעו כי הן מעבירות את עסקיהן לאירלנד בגלל נטל המס הכבד יחסית בבריטניה. חברת ההנדסה צ'רטר וחברת הנכסים הנדרסון מסרו כי הן מעבירות את משרדיהן לרפובליקה האירית בעיקר בגלל מחלוקת עם ממשלת בריטניה על מיסוי רווחיהן בחו"ל. הודעה זו באה יום אחד לאחר שחברת ביטוח בריטית הודיעה כי היא שוקלת בכובד ראש לעזוב את בריטניה.
ההודעות החדשות מנחיתות מהלומה נוספת על ממשלת בריטניה, שהקימה באפריל 2008 ועדה להכנת רפורמה במסים, בתגובה על עריקת כמה חברות בריטיות למדינות אחרות כדי להימנע מתשלומי המס הכבדים.
מס החברות בבריטניה עומד על 28%. שיעור זה הוא אחד הנמוכים בקבוצת G-7, אך נראה דרקוני לעומת מס החברות באירלנד, העומד על 12.5%. משרד האוצר הבריטי הודיע כי הסוגייה נבדקת בכובד ראש. שר האוצר אליסטר דרלינג הושיט באפריל "ענף עם עלי זית" לעסקים המודאגים מרמת המיסוי, והקים ועדה בדרג בכיר לדון בתחרותיות של מערכת מסי החברות בבריטניה. הוועדה נועדה עד כה פעמיים.
סמנכ"ל התאחדות התעשיינים הבריטית, ג'וטן קרידלנד, אמר (יום ו', 29.8.08) כי ההתפתחות אינה מפתיעה, אך היא מדאיגה. הוא מסר כי עוד כמה חברות שוקלות צעדים דומים, וכי תהיה בריחה גוברת של חברות עד שתפתור הממשלה את הבעיה.
חברת התרופות הבריטית שייר וחברת התקשורת יונייטד ביזנס מידיה, הודיעו בעבר כי הן מתכננות לעקור מהמדינה, ואילו ענקיות הפרסום WPP וסמית' אנד נפהיו הודיעו בפומבי כי הן עשויות לעזוב.
בהודעה שפורסמה כעת, אומרת חברת צ'רטר כי החליטה לעבור לאירלנד מכיוון שעסקיה נעשו בינלאומיים יותר וכי פעולותיה בבריטניה עצמה מצטמצמות. מנכ"ל החברה, מייקל פוסטר, אמר: אנו זקוקים למסגרת משפטית שתגדיל את החופש והאפשרויות שלנו לפתח את עסקינו על בסיס רווחי יותר בטווח הארוך.
צ'רטר אומרת כי בחרה להעביר את המטה שלה לאירלנד משום שמערכת המסים במדינה זו פחות מסובכת, כוח האדם ושכירת המבנים זולים וזמינים יותר, ומצד שני אירלנד קרובה לבריטניה, השפה האנגלית שגורה בה, והשעון דומה.
הנדרסון אומרת כי העברת המטה שלה לאירלנד תחסוך לה 8.5 מיליון ליש"ט לשנה במסים. מנכ"ל הקבוצה, רוג'ר ייטס, שהודיע (יום ה', 28.8.08) כי הוא פורש ממנה, מטעמים משפחתיים, אמר: הנהלות נוהגות לשאול עצמן האם המיקום שלנו הוא הטוב ביותר? המיסוי הוא חלק חשוב באמת של ניהול פיננסי.
ביל בודוול, מומחה למדיניות מס בחברת הייעוץ הפיננסי הענקית דלואט, אמר: אלה אינן חדשות טובות לבריטניה. הן מגבירות את הלחץ על משרד האוצר לגבש חבילת הצעות שתשכנע את העסקים שהמשך פעילותם בבריטניה מועיל להן.

תאריך:  29/08/2008   |   עודכן:  29/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקים בורחים מבריטניה לאירלנד - בגלל המיסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אלוף יוסף מישלב פורש מצה"ל לאחר 38 שנות שירות    בחמש השנים האחרונות שימש מתאם פעולות הממשלה בשטחים    יחליף אותו באופן זמני ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל.) עמוס גלעד
משה ריינפלד
חברת השיווק הצרפתית PPR, בעלת חברת מוצרי האופנה היוקרתיים גוצ'י ובגדי הספורט פומה, מדווחת על רווחיות רבה למרות ההאטה הכלכלית
משה ריינפלד
משרד המשפטים הנחה את התובעים הפדרליים שלא לדרוש מפירמות למסור מידע על ההגנה המשפטית שהשיגו לעובדיהן הנחקרים על עבירות פיננסיות
יפעת גדות
צמא עלול להיות סימן לבעיה בריאותית
יפעת גדות
על הקונגרס הציוני הראשון אמר הרצל את המשפט הנודע: "בבאזל הקמתי את מדינת היהודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il