X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפגינים ממשיכים להתבצר במתחם משרד ראש הממשלה בבנגקוק עיתון בתאילנד: מפקד הצבא הציע לראש הממשלה סמאק לשקול התפטרות
▪  ▪  ▪

בתאילנד נמשך (שבת, 30.8.08) גל מעשי המחאה נגד ראש ממשלת תאילנד, סמאק סונדרווז', ומפגינים ממשיכים להתבצר זה היום החמישי במתחם משרדו. בתוך כך נפוצו בבנגקוק ידיעות כי מפקד צבא תאילנד הציע לראש הממשלה להתפטר.
סמאק טס ביום ו' בלילה לעיר הואה הין שבדרום המדינה כדי להיפגש עם המלך בהומיבול אדוליאדז' בארמונו. ראש הממשלה אמור לשוב היום (שבת, 30.8.08) לבנגקוק וצפוי לפרסם הודעה כבר הערב.
הפסקה במעשי המחאה צפויה בשבת בגלל טקס מלכותי באתר סמוך, שבראשו יישב יורש העצר ואז'יראלונגקום. המלך בהומיבול הוא דמות נערצת בתאילנד, ולא המפגינים, וגם לא המשטרה, אינם רוצים שיאשימו אותם בהעלבתו, אם יפרצו מעשי אלימות בזמן אירוע לכבודו.
אלפי מפגינים צעדו (שבת, 30.8.08) סביב מתחם ראש הממשלה או האזינו לנאומים של מנהיגיהם. כתב רויטרס מדווח כי לא ראה נוכחות משטרה בסביבה.
שביתות בנמלי התעופה ומסילות הברזל
התסיסה נגד ממשלת תאילנד גברה ביום ו' כאשר 2,000 מפגינים תקפו את מטה משטרת בנגקוק. כ-30 מהם נפצעו לאחר שהשוטרים הגיבו בירי כדורי גומי וגז מדמיע.
סמאק נועד ביום ו' עם קציני הצבא, לאחר שמפקד הצבא אנופונג פאוצ'ינדה אמר לכתבים כי הוא מתנגד להטלת מצב חירום במדינה. העיתון בנגקוק פוסט דיווח בשבת כי אנופונג אמר בשיחה פרטית עם סמאק, לאחר הפגישה עם הקצינים, כי הוא מציע לראש הממשלה לשקול התפטרות או פיזור הפרלמנט, כאופציות אפשריות.
עיתוני תאילנד גינו את מעשי האלימות והתוהו ובוהו ששררו ביום ו', כאשר מפגינים חסמו שלושה שדות תעופה, לרבות נמל התעופה של אי התיירות פוקט, ופועלים השביתו כמה מסילות ברזל. העיתון בנגקוק פוסט הביע צער על הפגיעה של מעשים אלה בתיירות.
אחד מנמלי התעופה שהושבתו, בעיר האט יאי שבדרום תאילנד, חידש את פעולתו בשבת.
הגנה על המלוכה
בראש המפגינים עומדת ברית העם למען דמוקרטיה (PAD) קבוצת אנשי עסקים, אנשי אקדמיה פעילים, המאשימים את ראש הממשלה סמאק כי הוא מקורבו של ראש הממשלה המודח טקסין שינווטרה, הגולה כעת בלונדון. סמאק מכחיש את ההאשמות.
ההתקפה על מטה המשטרה באה שעות מעטות לאחר שהמשטרה ניסתה לבצע צו פינוי שהוצא נגד המפגינים שפלשו למתחם משרד ראש הממשלה ונתקלו בהתנגדות. בית המשפט בבנגקוק עיכב לאחר מכן את ביצוע צו הפינוי , עקב הגשת ערעור על החלטתו.
PAD טוענת כי היא זו שמגינה על המלך בהומיבול מפני מזימתו של תקסין להפוך את תאילנד לרפובליקה - האשמה שהן תקסין והן הממשלה מכחישים אותה.
המניות בבורסת בנגקוק נפלו ב-23% מאז החל מסע המחאות של PAD בחודש מאי, עקב חששות לשיתוק מדיני בעיצומה של האטת הצמיחה הכלכלית והאצת האינפלציה.

תאריך:  30/08/2008   |   עודכן:  30/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גובר הלחץ על ראש ממשלת תאילנד להתפטר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
רוסיה איימה להפסיק את האספקה למערב אירופה אם יטיל עליה האיחוד האירופי סנקציות ותרמה בכך לעלייה מחודשת של מחירי הנפט
משה ריינפלד
לוס אנג'לס טיימס: חיזבאללה מצליח לטשטש את הקנאות הדתית שלו, לטפח חזות של ארגון אוניברסאלי, ולרכוש תמיכה של מתנגדי הכלכלה הגלובלית שמעודדת ארה"ב
משה ריינפלד
התביעה בטייוואן חושדת שבני משפחתו של הנשיא לשעבר צ'ן הבריחו עשרות מיליוני דולרים שנגנבו מהמדינה לחשבונות סודיים בארבע יבשות
עומר כרמון
הרופא הפלשתיני שהוחזק שמונה שנים בכלא הלובי באשמה כי הדביק ילדים באיידס: נאנסתי בידי כלב רועה גרמני    אחרי מה שקרה עם הכלב הייתי מוכן להודות בכל    סיפרתי להם שעבדתי עם המוסד הישראלי
אלון רוזנבלום
הסרט, שבוודאי ירכב על הצלחת "סקס והעיר הגדולה" וסרטים אחרים בתקופה האחרונה שפונים לקהל הנשי, מספר את סיפורה של מרי היינס (ריאן), שחיה חיים נוחים עד שהיא מגלה שלבעלה יש רומן עם אחת החברות שלה. כדי לנסות להציל את המצב כל החברות מתאספות בבית הכפר של מרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il