X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבעה חודשים לפני ביטולו הסופי של המטבע הישן, הסלובקים עדיין משלמים לפי שתי מערכות מחירים, ומאמינים שכניסת האירו תגרום העלאת מחירים
▪  ▪  ▪
[צילום: הבנק של פינלנד]

סלובקיה מתקשה להסתגל למטבע החדש שלה, האירו, ותושבי המדינה עדיין מתבלבלים בין שתי מערכות המחירים הפועלות עדיין במקביל, האחת באירו והאחרת במטבע הקודם, קורונה. המחירים הכפולים יישארו על כנם עד 1 בינואר 2009, המועד הרשמי להמרת המטבע הישן במטבע החדש.
פקחי ממשלת סלובקיה מדווחים על "הפתעות לא נעימות" בביקורות שערכו בחנויות בברטיסלווה הבירה. כמעט במחצית החנויות מצאו הפקחים פגמים חמורים בהצגת המחירים. "במיוחד מצאנו שהעסקים, במיוחד בענפי השירותים, אינם מציגים כראוי את המחירים בשני המטבעות", אמרה הממונה על הפיקוח נדז'דה מכוטובה לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית. "89% מהם אינם עומדים בדרישות החוק".
הדרישה להצגת מחירים בשני המטבעות חלה, לפי שעה, רק על בחנויות הגדולות. לחנויות המעסיקות פחות מחמישה עובדים מותר להסתפק בהצגת שלט מאיר עיניים המודיע על שער החליפין, 30.1260 קורונות לאירו, שיהיה בתוקף כאשר ייכנסו למחזור בסלובקיה השטרות והמטבעות של האירו בתחילת 2009. החנויות הגדולות מדווחות שהלקוחות אינם מייחדים תשומת לב של ממש לשלטים. עם זאת, יש סימנים שהסלובקים מתחילים להסתגל למטבע החדש. השלטונות צופים כי הקושי העיקרי יהיה בקרב המבוגרים.
קנסות על מעלי מחירים
הסוחרים הקטנים מתחילים להתלונן על העלות של אימוץ האירו, ועל הימנעות הממשלה ממתן סיוע לכך. הממשלה מימנה רק את מסע הפרסום שתכליתו להביא את המעבר לאירו לידיעת הצרכנים, אך לא עזרה כלל לבעלי החנויות הנושאים בנטל הצבת השלטים ועידכון המחירים. לעומת זאת, הזדרזה הממשלה לאיים בקנסות על מי שיפר את תקנות המטבע.
ממשלת השמאל בראשות רוברט פיצו העבירה חוק המטיל קנסות של עד 5 מיליון קורונה (166,000 אירו, 245,000 דולר) על העבריינים, וכן מורה לרשום את מי שינצלו לרעה את המעבר לאירו כדי להעלות מחירים, ברשימה שחורה. המשכורת הממוצעת של עובד סלובקי הייתה בשנה שעברה מעט יותר מ-20,000 קורונות לחודש.
מסע הפרסום הממשלתי, הנמצא בתנופה מלאה מאז יולי 2008, מתמקד בתשדירי טלוויזיה אך כולל גם משלוח מחשבי המרת מטבע לכל משפחה בסלובקיה, תקליטורי הסברה ואפילו הצגות תיאטרון מיוחדות למיעוט הגדול של הצוענים המדינה.
אף על-פי כן, קובע סקר שעשתה החודש הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה כי שליש מהסלובקים פוחדים כי המעבר לאירו יגרום העלאות מחירים וספקולציות.

תאריך:  31/08/2008   |   עודכן:  31/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסרת מחקר חדש: אנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של חומצות שומן טראנס היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מגידולים קדם-סרטניים או מפוליפים במעי לעומת אלו שצרכו את הכמות הקטנה ביותר
משה ריינפלד
יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם לוחצת על ממשלת דרום קוריאה לנקוט צעדי תגמול נגד יפן על סירובה לבטל את המכס שהוטל בגלל מחירי היצף
אלעזר לוין
גרעון של 2.1 מיליארד שקל בהון החוזר    יש לפרוע בתוך חודש הלוןאה של 1.05 מיליארד שקל    פיצוי של 41 מיליון שקל לילמולי    משבר הנדל"ן באירופה פגע בחברה, אך היא "רואה הזדמנויות" ומנהלת מו"מ לרכישת נכסים    בודקת רכישת חברות נדל"ן גדולות בישראל
אלעזר לוין
הקונה - קרן השקעות המזרח הרחוק    אחד הנכסים שימכרו - 50% מבניין הטיימס במנהטן ב-49 מיליון דולר    מכירות ללא רווח הון
עידן יוסף
סדרה חדשה על הקוף העברי אהוב הילדים תעלה במהלך 2009 באחד מערוצי הילדים של יס    תכלול 25 פרקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il