X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תערוכת קבע חדשה של פעמוני ההתיישבות תיפתח בסוכות בגן השלושה המבקרים יוכלו לטייל בין הפעמונים וללמוד דרכם על ההסטוריה של ההתיישבות
▪  ▪  ▪
פעמוני ההתיישבות [צילום: אינדקס מדיה]

בחג סוכות תפתח באתר המשוחזר של חומה ומגדל בגן השלושה (הסחנה) תצוגת קבע חדשה של פעמוני ההתיישבות - פעמוני הקיבוצים שעשו היסטוריה. אירוע הפתיחה של התצוגה יתקיים ביום ראשון, ה-12 באוקטובר, בשעה 3 בצהריים במקביל לפתיחת תערוכת אוספי המוזיקה.
לפעמון היה תפקיד מרכזי בקיבוצים בתחילת דרכם: הוא העיר את החברים בבוקר לעבודה, בישר על כך שהארוחה מוכנה וצלצל שוב להודיע שהארוחה הסתיימה והגיעה העת לחזור לעבוד. הפעמון הוא זה שקרא לחברים לאסיפות ובקיבוצים הדתיים זימן את החברים לתפילה והתריע לפני הדלקת הנרות וכניסת השבת. גם חתונות, שמחות משפחתיות והלוויות זכו לצלצול מיוחד בפעמון.
הפעמון היה עשוי מצינור ברזל, דיסקוס מחרשה, ג'אנט של טרקטור או מיכל גז ריק, כיד הדמיון הטובה של המסגר ביישוב. לכל יישוב היה פעמון ייחודי שלו, לכל יישוב היו צלילים המיוחדים לו באירועים ועיתות חירום.
כמו הלינה המשותפת, הקומקום בחדרים ונושאים רבים אחרים היה הפעמון שנוי במחלוקת בקיבוצים כי ראו בו סמל קפיטליסטי שמתאים לבתי חרושת ולא לקבוצה. היו שהעדיפו את ההשכמה האישית או לשלוח את המבשלת לקרוא לחברים בקול רם לבוא לארוחה.
בשבת השחורה ובפשיטות אחרות שעשה הצבא הבריטי בישובים התריעו הפעמונים מראש והזעיקו את החברים להתכונן לפשיטה. ביבנאל השתמשו בפעמון במלחמת השחרור כדי להתריע מפני מטוסי האויב המתקרבים.
הפעמונים הפכו לפולקלור וקבעו את קצב החיים בקיבוצים. היו שידעו לפי צליל הפעמון מי המצלצל בו ואף זיהו צלילים של מוזיקה קלאסית או מרש צבאי. בחלק מהמקומות הנהיגו תורנות בין המבוגרים או הילדים על הכבוד לצלצל בפעמון.
בשנות השישים החלו הפעמונים להעלם והוחלפו על-ידי הצופרים החשמליים. כעת הם זוכים לעדנה מחודשת בתצוגת קבע, שבה יוכלו המבקרים לטייל בין הפעמונים וללמוד דרכם על ההיסטוריה של ההתיישבות ואירועים מרכזיים שבהם היה לפעמון תפקיד מפתח.
הכניסה לתצוגת פעמוני התיישבות כלולה במחיר הכניסה לגן הלאומי גן השלושה יחד עם הביקור במוזיאון עקבות בעמק לארכיאולוגיה אזורית וים תיכונית ואתר חומה ומגדל המשוחזר.
פרטים: 04-6586219.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  31/08/2008   |   עודכן:  31/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
דרשה מימוש ההתחייבות לרכישתה במחיר שנקבע    המשקיעים טענו בתגובה כי התברר שמצגי גילת בהסכם היו חסרים פרטים מהותיים שהוסתרו מהם    עשויה להגיש עתה תביעה בארה"ב, שם נסחרת מנייתה
דרור מרום
המנכ"ל, חיים רומנו, נימק את ביטולי הטיסות: "במסגרת האסטרטגיה של אל-על לבצע אופטימיזציה של מערך הטיסות"
משה ריינפלד
ארבעה חודשים לפני ביטולו הסופי של המטבע הישן, הסלובקים עדיין משלמים לפי שתי מערכות מחירים, ומאמינים שכניסת האירו תגרום העלאת מחירים
יפעת גדות
במסרת מחקר חדש: אנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של חומצות שומן טראנס היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מגידולים קדם-סרטניים או מפוליפים במעי לעומת אלו שצרכו את הכמות הקטנה ביותר
משה ריינפלד
יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם לוחצת על ממשלת דרום קוריאה לנקוט צעדי תגמול נגד יפן על סירובה לבטל את המכס שהוטל בגלל מחירי היצף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il