X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוסיה התחייבה לפתח שדות נפט וגז בטורקמניסטן ולהניח צינורות חדשים, וסין סחטה מהטורקמנים הבטחה להגדיל את אספקת הגז בשליש
▪  ▪  ▪
נשיא טורקמניסטן [צילום: AP]

רוסיה וטורקמניסטן חתמו על עסקה לפיתוח שדות נפט וגז ולהנחת צינורות חדשים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקמנית TDH. העסקה נחתמה יום אחד בלבד לאחר שטורקמניסטן הודיעה כי תגדיל ב-30% את אספקת הגז לסין, בצינור הנבנה והולך ביניהן. התחרות בין רוסיה לבין סין והאיחוד האירופי על הגז של טורקמניסטן מחריפה, וכל צד עושה מאמצים להגדיל את נתח השוק שלו.
העסקה בין רוסיה לטורקמניסטן נכללת בהסכמי שיתוף פעולה בתחומי הסחר, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה, שנחתמו (שבת, 30.8.08) בין שתי המדינות. סוכנות הידיעות הרוסית איטאר-טאס דיווחה כי סגן ראש ממשלת רוסיה, ויקטור זובקוב, ועמיתו הטורקמני רשיד מרדב, חתמו על ההסכמים באשגבט, בירת טורקמניסטן. זובקוב אמר כי חברות רוסיות רבות רוצות לבצע פרויקטים רבים בטורקמניסטן. בין היתר, סוכם על שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומי האנרגיה, התחבורה, הבנייה, התקשורת והכספים.
בתום שיחות בין סגן השר הרוסי לבין נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, אמר הנשיא הטורקמני כי ארצו רואה ברוסיה ידידה טובה ושותפה אסטרטגית, ומתכוונת לנהל איתה דו שיח פורה.
ענקית הגז הממשלתית הרוסית גזפרום הודיעה באחרונה כי הגיעה להסכמים עם טורקמניסטן על השקעות בתשתיות הגז שלה. החברה אמרה כי תניח צינורות גז חדשים גדולים במזרח טורקמניסטן, תפתח עתודות גז חדשות ותגדיל את כושר הזרימה בצינור העובר לאורך הים הכספי ל-30 מיליארד מטרים מעוקבים.
מוסקבה נתקלת באחרונה בתחרות גוברת מצד אירופה וסין על עתודות הגז העצומות של טורקמניסטן.
רוסיה רוצה שליטה בזרימת הגז
ביום ו' (29.8.08) נמסר כי טורקמניסטן תמכור לסין 40 מיליארד מטרים מעוקבים גז טבעי לשנה באמצעות צינור שיקשר ביניהן, במקום 30 מיליארד מטרים מעוקבים שהוסכם עליהם קודם לכן. הצינור, שבבנייתו משתתפות סין, טורקמניסטן, אוזבקיסטן וקזחסטן, יהיה בעל כושר הובלה של 40 מיליארד מטרים מעוקבים, אך טורקמניסטן אמרה עד כה כי תשמור 10 מיליארד מטרים מעוקבים לצרכיה שלה. הנחת הצינור תסתיים בסוף 2009.
את ההודעה על הגדלת המשלוחים לסין מסר נשיא טורקמניסטן בתום פגישה בין נשיא סין, הו ז'ינטאו, שביקר באשגבט. בהודעה לא הוסבר כיצד תשלים טורקמניסטן את תצרוכת הגז שלה. הנשיא הסיני אמר כי עבודות הנחת הצינור יזורזו.
טורקמניסטן מספקת כיום את רוב הגז שלה, כ-50 מיליארד מטרים מעוקבים לשנה, לגזפרום הרוסית, ומומחים הטילו ספק ביכולתה להגדיל את היצוא במידה משמעותית. רוסיה להוטה לשלוט בקצב הזרימה של הגז ממרכז אסיה, ולכן הציעה לרכוש בשנה הבאה גז טורקמני במחיר האירופי ולהניח צינור חדש לאורך הים הכספי כדי להגדיל את יכולתה לקלוט גז טורקמני.
עתודות הגז בטורקמניסטן נאמדו בעבר ב-20 טריליון מטרים מעוקבים, אבל דוח סטטיסטי של ענקית הנפט הבריטית בריטיש פטרוליום קבע באחרונה שאין בטורקמינסטן יתר מ-2.9 טריליון מטרים מעוקבים.

תאריך:  31/08/2008   |   עודכן:  03/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה וסין מתחרות על הגז הטורקמני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אינדקס מדיה
תערוכת קבע חדשה של פעמוני ההתיישבות תיפתח בסוכות בגן השלושה    המבקרים יוכלו לטייל בין הפעמונים וללמוד דרכם על ההסטוריה של ההתיישבות
דרור מרום
דרשה מימוש ההתחייבות לרכישתה במחיר שנקבע    המשקיעים טענו בתגובה כי התברר שמצגי גילת בהסכם היו חסרים פרטים מהותיים שהוסתרו מהם    עשויה להגיש עתה תביעה בארה"ב, שם נסחרת מנייתה
דרור מרום
המנכ"ל, חיים רומנו, נימק את ביטולי הטיסות: "במסגרת האסטרטגיה של אל-על לבצע אופטימיזציה של מערך הטיסות"
משה ריינפלד
ארבעה חודשים לפני ביטולו הסופי של המטבע הישן, הסלובקים עדיין משלמים לפי שתי מערכות מחירים, ומאמינים שכניסת האירו תגרום העלאת מחירים
יפעת גדות
במסרת מחקר חדש: אנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של חומצות שומן טראנס היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מגידולים קדם-סרטניים או מפוליפים במעי לעומת אלו שצרכו את הכמות הקטנה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il