X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע הזמין גרר עקב נזילת מים מהמנוע והגורר ניסה לתקן והרס את המנוע ממסי התנערה מאחריות והאשימה את הגורר אך בית המשפט חייב אותה בפיצוי
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

עופר לוי תבע את מועדון מכוניות סיירות בישראל (מ.מ.ס.י.) ע"ר, בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים, בגין רשלנות של גורר. מכתב התביעה עלה שבחודש נובמבר אשתקד, התגלתה נזילת מים במנוע הרכב, מסוג רנו אקספרס מודל 1993, והתובע הזמין שירותי גרירה. הגורר, אחמד אכרם, החליט לתקן את המנוע במקום לגרור אותו למוסך, וגרם לנזק בלתי הפיך. בלית ברירה החליף התובע את המנוע בעלות של 5,527 שקל וביקש להשיב את כספו.
הנתבעת טענה בכתב ההגנה שלא התרשלה ואיש המקצוע שטיפל ברכבו של התובע, הנו קבלן עצמאי והיא אינה אחראית למעשיו. כמו-כן שמכוח התניות שונות בהסכם השירות, התובע אינו זכאי לפיצוי. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה והגישה תביעה צד ג' נגד א.א. שירותי רכב-אכרם אחמד שהשיב כי פעל במיומנות והפעולה שביצע ברכב סבירה ואין לקשור בינה לבין הנזק שנגרם לרכב. צד ג' ביקש לדחות את התביעה נגדו.
בפסק דין שניתן לפני שבוע וחצי, בהעדר הצדדים, חייב השופט רם וינוגרד, את הנתבעת לשלם לתובע 5,527 שקל בתוספת 900 שקל הוצאות משפט. ההודעה לצד ג' נדחתה. הצדדים הסכימו שחוות דעת מטעם מומחה של איגוד המוסכים, תיקבע אם מותר היה לבצע את התיקון ברכב. "המומחה ציין שהתחממות מנוע הרנו אקספרס, הצריכה ביצוע של בדיקת מנוע בלחץ הפוך, פעולה שלא ניתן לבצעה בהעדר מכשור מתאים. מדבריו של הצד השלישי, בפני המומחה, עלה שבדיקה זו לא נערכה כלל. לפיכך הגיע המומחה לכלל מסקנה כי ביצוע התיקון היה רשלני, מאחר ובהעדר הבדיקה הנדרשת לא ניתן היה לקבוע אם אטם ראש המנוע פגוע, ובמקרה זה להורות על גרירת הרכב כדי שראש המנוע לא ייפגע. לנוכח ממצאי המומחה, יש לקבוע שתיקון הדרך שנעשה ברכבו של התובע, היה רשלני ולא בוצע על-פי סטנדרט הזהירות הסביר שעל בעל מקצוע, בתחום מכונאות וגרירת רכב, לנקוט בו. מאחר והבדיקה לא בוצעה, נגרם הנזק למנוע והדבר גרם לצורך בהחלפתו".
השופט הוסיף שלא הוכח שצד ג', ביצע את התיקון כקבלן עצמאי, ובנסיבות העניין קיימת לנתבעת אחריות ישירה לביצוע המעשה. לדברי השופט, הסעיף בכתב השירות האוסר על מנוי לשלם עבור תיקון לפני שקיבל הרשאה ואם עשה זאת בטל ההסכם, הינו תנאי מקפח בחוזה אחיד ויש לבטלו.

תאריך:  01/09/2008   |   עודכן:  01/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל שמיל
R8 היא מכונית הספורט הראשונה מבית אאודי, ומתבססת על פלטפורמה של למבורגיני גייארדו
מוטי פשכצקי
אלברמן: סיכוי קלוש שאשחק. גזל או אבוטבול יגיעו במקומו    ברדה: "כואב לי, אבל יהיה בסדר"    בן סהר: "הדיבורים לא יעזרו. צריך לנצח"    קולאוטי: "אם נשחק כמו נגד פינלנד נפסיד"
יפעת גדות
החוקרים גילו כי קבוצת הנשים ששתתה יותר משלוש כוסות קפה ביום הייתה בסבירות נמוכה ביותר מ-60% לפתח סרטן הרחם
מאיה חסון ושירלי בר דיין
שלח נציג לשום עוד במהלך המשחק בכדי להבהיר את כעסו על היכולת    המאמן לחניכיו: "אתם לא דומים לכלום"    גם ארזי נזף בשחקנים    קאלה: "אני מרוצה"    פרדי דוד: "בדוחא זה יכול היה להיות סיפור אחר לחלוטין
יפעת גדות
נתוני מחקר חדש: שנתיים לאחר האבחון, נשים פעילות היו בסיכון נמוך ב-64% למות מהמחלה לעומת נשים שלא היו פעילות בשלב זה    נשים שהקפידו על 2-3 שעות לפחות של הליכה מהירה בשבוע הורידו את הסיכון שלהן למוות ב-67%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il