X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מראה כי שמן דגים מועיל לחולי לב יותר מתרופות להורדת הכולסטרול
▪  ▪  ▪
[יעילות מוכחת]
שמן דגים - תחליף לתרופות נוגדות דלקת
יפעת גדות
שימוש ב-10 גרם של שמן דגים ביום הפחית את הצורך בתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) ב-30% אצל חולים שסבלו מדלקת פרקים שגרונית
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
שמן דגים והתעמלות - שילוב מנצח בהורדת השומנים

   יפעת גדות
שמן דגים - להקלה על טרשת נפוצה

תוספות של שמן דגים יכולות להועיל מעט יותר מתרופות פופולריות להורדת הכולסטרול כדי לעזור לחולים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית. אלו ממצאי מחקר חדש.
אי ספיקה כרונית היא מצב המופיע כאשר הלב מוגדל ואינו יכול לשאוב את הדם ביעילות לכל הגוף.
לאור מיעוט האופציות היעילות לטיפול בחולי אי ספיקת לב, הממצאים יוכלו להציע לחולים טיפול פוטנציאלי חדש וישנו את ההמלצות התזונתיות עבורם. כך לדברי דובר האגודה האירופית לקרדיולוגיה, ד"ר חוזה גונזלס ג'ואנטי, שלא קשור למחקר.
הממצאים, לדבריו, מחזקים את הרעיון כי הטיפול בחולים עם אי ספיקת לב דורש יותר מטיפול תרופתי בלבד.
ממצאי המחקר פורסמו במהדורה המקוונת של העיתון הרפואי "The Lancet". במקביל, הציגו אותם החוקרים בכינוס של האגודה האירופאית לקרדיולוגיה שהתקיים במינכן.
מומחים שהגיבו לפרסומים אמרו כי לאור העובדה שישנם חולים רבים הסובלים מהמצב, אין הרבה ברירות אחרות מאחר שטיפולים רבים נוסו אך ללא הצלחה יתירה.

מייצב את המערכת החשמלית של הלב

חומצות שומן אומגה-3, מדגים כמו סלמון וטונה, נתגלו מזמן כבעלות יתרונות בריאותיים כמו הגנה על הלב והמוח, למרות שמדענים אינם יודעים כיצד בדיוק הן פועלות. ההשערה היא כי מאחר שממברנות התא עשויות מחומצות שומן, שמן דגים עוזר להחליף ולחזק ממברנות אלו באומגה-3.
מחקרים הראו כי שמן דגים מעלה את רמות כולסטרול הטובות של הגוף, כמו גם מייצב את המערכת החשמלית בתאי הלב, וכך מונע קצב לב חריג.
לעומת זאת, הסטטינים פועלים על הכולסטרול "הרע", שאין לו השפעה משמעותית על אי ספיקת לב.
מחקרים קודמים שחקרו את היתרונות של חומצות שומן אומגה-3 היו בעיקר מחקרים תצפיתיים, וחסרו את ההשואה הישירה לפלצבו. לא ידוע היה גם אם שימוש בתוספות של שמן דגים יועיל כמו אכילת דגים.
המחקר, לטענת החוקרים, משנה את ודאות הראיות שיש לגבי שמן הדגים.
הקווים המנחים הקיימים כיום בארצות הברית ישונו כפי הנראה וימליצו ליותר חולי לב לאכול כמות רבה יותר של דגים או להשתמש בתוספות.

שמן הדגים יעיל מתרופה

חוקרים איטלקים נתנו ל-3,500 חולים בקירוב גלולה של אומגה-3 על בסיס יומי. הגלולה הופקה משמני דגים ויוצרה על-ידי חברת "Pronova BioPharma" הנורבגית.
החוקרים הדגישו כי אנשים יכולים ליהנות מאותם יתרונות בעזרת אופציות זולות יותר, כמו תוספות של שמן דגים - או פשוט על-ידי אכילת דגים שומניים רבים יותר כמו הסלמון.
בערך אותו מספר חולים קיבלו גלולות פלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה). מעקב אחר החולים נעשה לאורך ארבע שנים.
בקבוצת החולים שקיבלו את גלולות שמן הדגים, 1,981 מתו מאי ספיקת לב או הופנו לבית החולים בעקבות המצב. בקבוצת החולים שקיבלו פלצבו, 2,053 מתו או הופנו לבית החולים בעקבות אי ספיקת לב.
במחקר מקביל, אותו צוות רופאים איטלקיים נתן לחולים את התרופה רוזובאסטאטין (סטטין להורדת הכולסטרול), הידועה גם כקרסטור, וגלולות פלצבו ל-2,289 מתנדבים. החוקרים עקבו אחר החולים לאורך ארבע שנים וגילו הבדלים קטנים בלבד בשיעור אי ספיקת לב בין שתי הקבוצות.
לאחר השוואה של התוצאות משני המחקרים, הגיעו החוקרים למסקנה כי שמן דגים מעט יותר יעיל מהתרופה מאחר שהוא הביא לתוצאות טובות יותר בהשוואה לפלצבו לעומת הקרסטור.
למרות שמדובר ביתרון קטן, כדאי תמיד ליידע את החולים לגבי מה שניתן לעשות בהבט של תזונה.
שני המחקרים מומנו על-ידי קבוצה איטלקית של יצרני תרופות כולל Pfizer Inc., Sigma Tau SpA ,AstraZeneca PLC.

תאריך:  01/09/2008   |   עודכן:  01/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הוריקן גוסטב צפוי לפגוע בשעות הקרובות בחופי לואיזיאנה שבארצות הברית    מיליון ותשע מאות אלף בני אדם התפנו מבתיהם    מושל לואיזיאנה הפציר במאה אלף התושבים שנותרו בבתיהם לברוח כל עוד יש להם הזדמנות    ראש עיריית ניו-אורלינס: אסור לנו לפשל הפעם
עידן יוסף
אהוד אבני מרעננה הוא הישראלי שנחטף    לפנות בוקר שוחרר לאחר שהתברר כי לא הוא האיש אותו ביקשו החוטפים לחטוף    לא ברור האם שולם עבורו כופר
מערכת PCאון
גרטנר: יישום טכנולוגיות לניהול מידע עדיף על רכישת אחסון נוסף לניהול מאגרי מידע ישנים; ארגונים רבים יעשו שימוש בתוכנות חיפוש שכבר קיימות במערכת כדי לנקות מידע שמור ועדיין ייהנו מיתרונות שיציעו מערכות חדשות לניהול מידע
אלעזר לוין
חברת אלעזרא הייתה אמורה לרכוש 51% מהחברה    נתנה לה ערבויות ב-27 מיליון שקל
איציק וולף
צה"ל נערך לצום הרמדאן שהתחיל הבוקר    ערבים ישראלים יוכלו לעבור ללא אישור מיוחד לשטחי הרשות הפלשתינית    עשרות אלפי אישורי כניסה יונפקו לפלשתינים שיגיעו לתפילות בהר הבית    חיילי צה"ל הונחו שלא לעשן ולא לאכול במחסומים אל מול עיני הפלשתינים הצמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il