שנת 2012 תהיה השנה שבה תתחיל לפעול הרכבת המהירה ביותר שתוביל בין בירת הכלכלה הסינית שנגחאי לבין בייג'ין. הרכבת תפעל במהירות של 380 קמ"ש - 30 קמ"ש יותר מהרכבות המהירות העכשוויות. הרכבת מכונה 'רכבת קליע' בשל מהירותה. באפריל האחרון החלו לעבוד על בניית הרכבת, אחרי שנים רבות שהפרויקט הוזנח בגלל הקושי להחליט אם להשקיע באמצעי התחבורה הנוכחים המחברים את כל המדינה, או באמצעים חדשניים יותר שיקשרו בין הערים המרכזיות.
סין החליטה להאיץ את הפרויקט החדש נוכח ההצלחה של רכבת הקליע המקשרת בתוך חצי שעה בין בייג'ין לבין עיר הנמל טיאנג'ין. הקו החדש יהווה את ציר פסי הרכבת הארוך ביותר בעולם שנבנה כולו בשלב אחד. 1,318 ק"מ מפרידים בין שתי הערים המרכזיות שנגחאי ובייג'ין.
חברת סימנס הגרמנית היא שתספק את הטכנולוגיה שבה ישתמשו כדי לבנות את הרכבות. חברה מקומית בסין תבנה כ-50 רכבות בשנה שישרתו הן את הקו לטיאנג'ין והן את הקו לשנגחאי. זמן הנסיעה בזכות הטכנולוגיה החדישה יקוצץ מ-10-12 שעות ל-4-5 שעות - מה שגם יהווה תחרות נאה לזמן הלוקח לטוס בין המרכזים, כולל זמן שהייה בשדה התעופה, העומד על כשעתיים.