X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת מועצת ירושלים לשעבר, רוני אלוני, הגישה תביעה של כ-2 מיליון שקלים נגד העירייה וראש העיר לשעבר אהוד אולמרט בתביעה: חקירת ביקורת רשלנית בעירייה גרמה לנזקים כולל פגיעה בעתיד פוליטי אלוני: זימון אולמרט לעדות בגלל סירובו לתת תצהיר
▪  ▪  ▪
אולמרט. יריב פוליטי לסדובניק

חברת מועצת העיר לשעבר בירושלים, רוני אלוני סדובניק, הגישה (יום ד', 3.9.08) בקשה לזמן לעדות את ראש הממשלה אהוד אולמרט, לשעבר ראש עיריית ירושלים. זאת במסגרת תביעה שהגישה בסכום של שני מיליון ש"ח נגד העירייה על נזקיה בגין ניהול רשלני של חקירת ביקורת שבוצעה על-ידי מבקרת העירייה שלומית רובין ובמעורבות לכאורה של ראש העיר דאז אהוד אולמרט.
בתביעה נטען כי החקירה נגד אלוני שכללה תלונה במשטרה, תיק שנסגר בסופו של דבר, הובילה לפיטוריה מניהול במכון "שחר", לנזקים כלכליים וירידה ברמת החיים וכן לפגיעה בסיכוייה הפוליטיים בעתיד.

הצמרת התלכדה נגדה

בתביעה מגוללת אלוני שורה של טענות כלפי צמרת העירייה דאז אשר התלכדה לטענתה לסילוקה מהמועצה באמצעות חקירת ביקורת. הסיבה לכך, לטענתה, מאבקה בשחיתות בעירייה. אלוני טוענת בין היתר כי בניגוד להוראות החוק, טיוטות דוח הביקורת נגדה הודלפו לתקשורת בטרם נערך לה שימוע, המבקרת הכינה לכאורה דוח רשלני וזרוע פגמים. עוד טוענת אלוני כי המבקרת גם פנתה בניגוד לחוק למקום בו הועסקה כמנהלת חינוכית, מכון "שחר" ודרשה את פיטוריה. בתביעה נטענו טענות כלפי היועצת המשפטית של הרווחה בעירייה וכן כלפי התנהלות הוועדה להחזר הוצאות משפטיות שבראשה עמד ראש העיר דאז אהוד אולמרט.
עוד טענה אלוני כי בין היתר חשפה ניגוד עניינים בהתנהלות מבקרת העירייה, חריגות שכר בעירייה כולל בשכרה של המבקרת. כמו כן, כי המבקרת מונתה לכאורה שלא כדין על-ידי אולמרט. "מינויה של רובין נעשה מבלי שהובא לידיעת חברי המועצה כי אינה עומדת בתנאי סף לתפקיד 'מבקר'... וכי החוק אוסר עליה להתמנות לתפקיד מפאת העסקתם של קרובי משפחתה בתפקידים כפופים למבקר". עוד הוסתר, לטענתה, מהמועצה כי "שכרה של רובין הוצמד שלא כדין לשכר שופטים אף שלא הייתה מעולם שופטת".

לא מנע הדלפות

בתביעה מייחסת אלוני לאהוד אולמרט, אז ראש העיר, "התערבות בהליך הביקורת באופן ישיר ובוטה, בשעה שהיה יריב פוליטי של אלוני והיה בעל עניין מרבי בסילוקה מהמועצה". עוד טוענת אלוני כי אולמרט עשה לכאורה שימוש "אסור" בטיוטת הביקורת, ומסר אותה למשטרה במסגרת תלונה נגדה, זאת "בטרם מוצתה זכות הטיעון". בכך, לטענתה, חשף אותה אולמרט להתמודדות מקבילה ומנוגדת לחוק, חקירת ביקורת וחקירת משטרה.
לטענתה, אולמרט "לא מנע הדלפות לתקשורת על הליך הביקורת" ובישיבות מועצת העיר סירב לענות על שאלותיה הענייניות בנוגע לניהול העיר, בטענה כי היא "עבריינית פלילית". אחת השאלות הייתה: "בירור יחסיו התמוהים עם עורך דין אורי מסר". יתרה מכך, למרות מעורבותו של אולמרט בענייניה, הוא "לא פסל עצמו מלשבת כיו"ר ועדת מימון הוצאות משפט, בבקשתה להחזר בגין טיפול משפטי בחקירה המשטרתית בתלונה שהוא אישית הגיש נגדה, והוא אף הצביע בפועל...נגד אישור התקציב".
בתביעה דורשת אלוני פיצויים בסכום של מעל 2 מיליון שקלים בגין נזקיה לכאורה, כתוצאה מפרסום בניגוד לחוק של טיוטות סודיות של דוח הביקורת נגדה, הליך חקירה לא תקין, גרימת פיטוריה ממכון שחר, דחיית מועמדותה ב-73 מכרזים, מניעת העסקתה במשרד החינוך בשל החקירה הפלילית, פגיעה בעתידה הפוליטי כולל אובדן האפשרות לכהן כסגן ראש העיר, וכן פגיעה כלכלית שגרמה לירידה ברמת החיים כולל ויתור על חתונה באולם ועריכתה בבית כנסת.
טרם הוגש כתב הגנה.

מינוי המבקרת - לא כדין

אלוני חשפה, כאמור, את ה"מארג" המשפחתי של רובין בעירייה: סגן המבקרת - אחיו של סגן גזבר העירייה, בן אחותה של המבקרת - עובד בכיר בעירייה, אחיין אחר - יועץ בשכר של חבר מועצה האמור להיות מבוקר על ידה. כמו כן, בעלה של המבקרת כך טוענת אלוני, "ייצג חמישה בכירים בעירייה שהאוצר קבע כי נטלו כספים לכיסם שלא כדין". לטענתה, "לא ראוי שמצד אחד בעלה של המבקרת מייצג חמישה עובדי עירייה בכירים , המסרבים להחזיר כסף לקופת העירייה בעוד רעייתו היא המבקרת". אלוני אף פנתה ללשכת המבקרים וכתוצאה נמסרה לה עמדת הלשכה לפיה "מינויה של רובין נעשה שלא כדין".
לטענתה, על-רקע מערכת היחסים העכורה והמתוחה בינה לבין המבקרת, עריכתה על-ידי המבקרת של חקירת הביקורת נגדה נגועה הייתה בניגוד עניינים מהותי.

תאריך:  04/09/2008   |   עודכן:  06/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוני אלוני דורשת לזמן את אולמרט לעדות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ידו בכל ויד כל בו
מאיר  |  4/09/08 10:09
 
- איבדנו כבר את א"י הערבים ניצחו
העם בחר את אולמרט  |  4/09/08 11:09
 
- גם את שרון המשחת-בחר העם.
גם את פרס...  |  5/09/08 08:53
2
נתניהו וצנזור התגובות ב YET
כנסו 333  |  4/09/08 12:11
 
- תפסיק לעזור לברון התקשורת מוזס
א ל י  |  5/09/08 10:46
3
בעלת אומץ יוצא דופן בנוף הפולי
עטרה קלימי שגב  |  4/09/08 16:37
 
- נדהמתי מתמיכת אלוני בנתניהו
ליכודניק ירושלמי  |  6/09/08 20:21
4
כל המוסיף אינו גורע=נהפוך הוא ל"ת
נ.כהן עוד מסמר  |  4/09/08 20:56
5
עלי והצליחי רוני-מגיע לך ל"ת
א מ רול  |  5/09/08 04:01
6
תחזקנה ידייך וכן ירבו כמותך ל"ת
יהודי אמיתי  |  5/09/08 09:58
7
אלוני זקוקה לסיוע....
קב"ן  |  5/09/08 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
רשת הפאבים הגדולה בבריטניה, פאנץ' טאוורנס, הפחיתה את הדיבידנד שתחלק לבעלי המניות, עקב הירידה במכירות, שעליה דיווחה גם רשת גרין קינג
איציק וולף
הסנאטור ג'ון מק'קיין הוכרז רשמית כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית    המועמדת לסגניתו, שרה פיילין, הציגה את משפחתה ושיגרה עקיצות לעבר ברק אובאמה
איציק וולף
הורה לאנשיו שלא להשתתף בסבב החמישי של השיחות העקיפות עם ישראל בתיווך הטורקים    "גורל המו"מ בידי מחליפו של אולמרט"
איריס פרחי
פועל בניין תבע את המוסד לביטוח לאומי בבקשה להכיר בכאבי גב כתאונת עבודה על-רקע מיקרוטראומה    בית הדין לעבודה דחה את התביעה ופסק שהתביעה לא הוכחה
איריס פרחי
התובעת טענה שנזילה מביתם של הנתבעים, הגרים מעליה, גרמה נזקים לתקרה    בית המשפט חייב את הנתבעים לשלם לתובעת את עלות התיקונים והוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il