X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק האירופי המרכזי השאיר את הריבית על 4.25% הבנק המרכזי של בריטניה השאיר את הריבית על 5% אך תיתכן הפחתה כדי לשלום את המיתון
▪  ▪  ▪
נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג [צילום: AP]

שני הבנקים המרכזיים החשובים ביותר באירופה, הבנק המרכזי האירופי ובנק אוף אינגלנד, החליטו (יום ה', 4.9.08) שלא לשנות את הריבית, ולהמתין ולראות אם יהיה די בהאטה הכלכלית כדי לבלום את האינפלציה.
הבנק האירופי קבע כי הריבית בגוש האירו תישאר 4.25%. הבנק המרכזי של בריטניה קבע כי הריבית תישאר 5%, על אף העדות הגוברת למיתון כלכלי.
כלכלנים אומרים כי הבנק המרכזי האירופי מקווה שההאטה במדינות גוש האירו במהלך הקיץ תסייע לבלום את עליות המחירים.
הבנק המרכזי המייצג את 15 מדינות גוש האירו הפתיע ביולי את האנליסטים כאשר העלה את הריבית. אבל החודש החליט שלא לפעול.
אף שכל הסימנים מלמדים שהכלכלה האירופית נחלשת והולכת, כלכלנים מציינים כי נגיד הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, החליט הפעם להסתפק בנבואות זעם על האינפלציה.
הכלכלנים טוענים כי הגורמים לאינפלציה באירופה, ובעיקר מחירי האנרגיה והמזון, אינם תוצאה של פעילות גוש האירו עצמו, ולכן כמעט אין לקובעי המדיניות באירופה שליטה על עליית המחירים. הם מקווים ללמוד יותר על עמדות הבנק, לאחר שיפורסמו התחזיות הרבעוניות שלו. אם נותר שיעור האינפלציה השנתי בסביבות 2%, ימשיך הבנק המרכזי להקפיא את הריבית.
עם זאת, הבנק המרכזי חושש כי התייקרות המזון והאנרגיה יסייעו לאיגודים המקצועיים באירופה לדרוש העלאות שכר נוספות, מה שמכונה "האפקט של הסיבוב השני". בין היתר, עומד האיגוד המקצועי של עובדי המתכת בגרמניה לשאת ולתת על הסכם עבודה, שישפיע במידה רבה על חלק נכבד מהמשק הגדול ביותר באירופה.
הריבית הועלתה באינדונזיה
בתוך כך המשיך הבנק המרכזי של בריטניה בהקפאת הריבית, שהחל בה באפריל. המוקד העיקרי במדיניות הבנק כעת הוא בלימת האינפלציה בשיעור של 2% לשנה, ולא עידוד הצמיחה הכלכלית. קצב האינפלציה השנתי כיום עומד בבריטניה על 4.4%, בין היתר בגלל יוקר האנרגיה והמזון. לפיכך, החליט הבנק שלא לקצץ עוד בריבית.
אבל אנליסטים בלונדון צופים כי המצב ישתנה. מחירי הנפט ירדו באחרונה ירידה תלולה והאינפלציה בכללותה פחות מדאיגה מבעבר, אומרים האנליסטים.
נגיד הבנק הבריטי, מרווין קינג, הכיר בחודש שעבר באפשרות שהתוצר המקומי הגולמי יירד שני רבעונים רצופים, ירידה שהיא הגדרתו של מיתון כלכלי.
הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה (יום ה', 4.9.08) את הריבית זו פעם חמישית השנה כדי להילחם באינפלציה הדו-ספרתית במדינה. אנליסטים אומרים כי צעד זה עלול להיות ההעלאה האחרונה ב-2008, שכן נראה שגם באינדונזיה עברו המחירים את שיאם, והם מתחילים לרדת. אנליסטים אומרים כי החלטת הבנק של אינדונזיה להעלות את הריבית ב-0.25% ל-9.25% הייתה צפויה.

תאריך:  04/09/2008   |   עודכן:  04/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הריבית בבריטניה ובגוש האירו נותרה בעינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אורן
סלבריטאים רבים מבקשים לזכות בקולות התושבים בבחירות המוניציפאליות    שילוב של בדרנים בפוליטיקה מוכר היטב בארה"ב    אנשי בידור המצטרפים לפוליטיקה עשויים לעורר עניין ציבורי חיובי ונחוץ
גלית יצחק
יש להלביש אותו בבגדים קצרים    אם הוא אוכל מזון מוצק, ניתן לתת כתוספת לארוחות גם פירות מרוסקים, קרים ומרעננים    הכניסו מאוורר לחדרם ולהציבו כך שלא יהיה ישירות על מיטת התינוק
מחלקה ראשונה
שר הפנים שיגר איגרת לראשי הרשויות ובה דרש להעניק הנחות לחיילי המילואים ולמשפחותיהם    פנה גם לשר האוצר וביקש להאיץ אישור הנחות למילואימניקים
רותי ברקן
גופן של נערות עובר שינויים רבים ועל כן בגיל זה חשוב לאכול מגוון    נתוני השמנת היתר בקרב מתבגרים אמריקנים שילשו את עצמם בשלושת העשורים האחרונים
משה ריינפלד
שופט פסק כי נהג משאית כבדה שלקה בנכות מפריצת דיסק זכאי לפיצוי מחברת הביטוח על תאונת דרכים משום שהנכות נבעה בחלקה מטלטלות "תאונתיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il