X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנתונים החדשים יתרמו להפגת החששות של הבנק הפדרלי מפני סטגפלציה, שילוב של עליות מחירים עם קיפאון בצמיחת המשק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פריון העבודה של האמריקנים גדל הקיץ במידה רבה ואילו עלויות העבודה ירדו. כלכלנים בארה"ב רואים בשני נתונים אלה הוכחה כי האינפלציה במדינה אינה יוצאת מכלל שליטה. בדוח שפרסם (יום ה', 4.9.08) משרד המסחר בוושינגטון נאמר כי הפריון, שהוא כמות התפוקה לכל שעת עבודה, קפץ ברבעון אפריל-יוני 2008 בשיעור שנתי של 4.3%, ב-1% יותר מהצפוי. בו בזמן ירדו עלויות העבודה בקצב שנתי של 0.5%, טוב מעט יותר מהצפוי.
אף שעליית שכר והטבות היא בבחינת חדשות טובות לעובדים, אם הקצב שלה גבוה מזה של הגידול בפריון, גובר הסיכון שהאינפלציה תואץ. אבל הדוח החדש יתרום להפגת החששות של הבנק הפדרלי כי קפיצה גדולה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם עלולה להביא לידי הגברת הלחצים האינפלציוניים.
הקפיצה של 4.3% לשנה בפריון היא נתון חיובי ביותר גם לנוכח העלייה של 3.3% בתוצר המקומי הגולמי. התוצר המקומי הגולמי הוא סך כל התפוקה של מוצרים ושירותים במשק. עלייה בתוצר המקומי הגולמי, בזמן שמספר שעות העבודה נותר למעשה בלא שינוי, פירושו פריון גבוה יותר.
הגידול של 4.3% בפריון ברבעון השני בא לאחר גידול של 2.6% לשנה בפריון ברבעון הראשון, והוא שיעור הגידול הרבעוני הגבוה ביותר בפריון האמריקני מאז הגידול של 5.8% ברבעון האחרון של 2007. הוא בוודאי גבוה הרבה יותר מגידול הפריון ב-1.4% בכל שנת 2007.
הירידה של 0.5% בעלויות ליחידת עבודה, באה אחרי גידול של 1.2% ברבעון הראשון של 2008, והייתה הירידה הראשונה מאז ירדו עלויות העבודה ביולי-ספטמבר 2007 ב-2.4%.
הבנק הפדרלי חושש מסטגפלציה
מספטמבר 2007 עד אפריל 2008 קיצץ הבנק הפדרלי של ארה"ב שוב ושוב בריבית כדי להבטיח שהמפולת בשוק הדיור ומשבר האשראי החמור לא ידחפו את המשק האמריקני למיתון עמוק. ואולם מאז אפריל סירב הבנק המרכזי לשנות את הריבית בנימוק שהוא חושש שהתייקרות הדלק, חומרי הגלם האחרים והמזון עלולים לעורר לחצים אינפלציוניים חזקים למרות ההאטה במשק.
הבנק הפדרלי רוצה להימנע מחזרה על תופעת ה"סטגפלציה" שפקדה את ארה"ב בשנות ה-70 כאשר משבר הנפט יצר ספירלה של עליות מחירים ושכר שגרמה לאינפלציה דו-ספרתית בזמן שהצמיחה הכלכלית קפאה.
בסקר האחרון על המצב הכלכלי בארה"ב, קבע (יום ד', 3.9.08) הבנק הפדרלי כי המשק תקוע בהאטה כלכלית ונתון ללחצים אינפלציוניים בגלל התייקרות האנרגיה והמזון. סקר הבנק הפדרלי תיאר את לחצי השכר כמתונים ומשקפים את חולשת שוק העבודה, עם גידול האבטלה ב-5.7% לשיעור הגבוה ביותר אחרי ארבע שנים ואובדן חצי מיליון משרות למשק האמריקני מאז ראשית 2008.

תאריך:  04/09/2008   |   עודכן:  04/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשורה בארה"ב: הפריון עלה, עלויות העבודה ירדו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בגיל שנתיים וחצי בלע גיא חזן ממעלות גולה    במהלך השנים הוא סבל מדלקות, מנזלת מוגלתית בנחיר אחד ומקשיים בנשימה בזמן השינה    רק בגיל 8 נמצאה הגולה בצילומים והוצאה מאפו בניתוח
אלעזר לוין
מגרש בנוף ים נמכר במחיר-שיא של 1.85 מיליון דולר    בית ישן במרכז הרצליה - 400 אלף דולר
איציק וולף
ראש ממשלת טורקיה הודיע כי השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה יימשכו בעוד שבועיים ויימשכו יומיים    מוקדם יותר הודיע נשיא סוריה כי השעה את השיחות בשל המצב הפוליטי בישראל ובעקבות התפטרות טורבוביץ'
משה ריינפלד
הבנק האירופי המרכזי השאיר את הריבית על 4.25%    הבנק המרכזי של בריטניה השאיר את הריבית על 5% אך תיתכן הפחתה כדי לשלום את המיתון
דודו אורן
סלבריטאים רבים מבקשים לזכות בקולות התושבים בבחירות המוניציפאליות    שילוב של בדרנים בפוליטיקה מוכר היטב בארה"ב    אנשי בידור המצטרפים לפוליטיקה עשויים לעורר עניין ציבורי חיובי ונחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il