יצרנית המטוסים והרכבות הקנדית בומברדיר דיווחה (יום ה', 4.9.08) כי הרווח הנקי שלה גדל ברבעון השני של שנת הכספים 2008 ל-246 מיליון דולר, לעומת הפסד של 71 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה. פדיון המכירות של החברה, שהיא יצרנית המטוסים המסחריים השלישית בגודלה בעולם, גדל ב-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-4.93 מיליארד דולר.
בהודעה שפרסמה במונטריאול מסרה החברה כי הרווח למניה היה ברבעון השני 14 סנט, לעומת הפסד של 5 סנט ברבעון השתיים ביולי 2007. פדיון המכירות של החברה הבת בומברדיר איירוספייס, המייצרת מטוסי נוסעים למרחקים קצרים ומטוסי מנהלים, עלה ברבעון השני ב-14% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, ל-2.52 מיליארד דולר. חטיבת הציוד למסילות ברזל הגדילה את הכנסותיה מהמכירות ב-32% ל-2.42 מיליארד דולר.
החברה מכרה יותר מטוסי מנהלים מדגם צ'לנג'ר לעשירי רוסיה והמפרץ הפרסי. התייקרות הדלק האיצה את מכירות מטוסי Q400 בעלי מנועי טורבופרופ, הצורכים דלק בכ-30% פחות מהמטוסים קצרי הטווח האחרים. בומברדיר גם השיגה חוזים עם ממשלות ברחבי אירופה לשפץ את רשות הרכבות שלהן.
צבר הזמנות של 57.2 מיליארד דולר מנכ"ל החברה פייר בודואן אמר כי מגוון המוצרים והגיוון הגיאוגרפי באים לידי ביטוי בצבר ההזמנות של החברה.
צבר ההזמנות של עסקי הרכבות של בומברדיר גדל מ-30.9 מיליארד דולר בסוף ינואר ל-31.1 מיליארד דולר בסוף יולי. צבר ההזמנות למטוסים גדל מ-22.7 מיליארד דולר ל-26.1 מיליארד דולר.
ההפסד הרבעוני של בומברדיר לפני שנה נבע ממחיקת חובות רעים בשל השקעה ברשת רכבות הנוסעים הבריטית מטרונט.
מניית החברה עלתה מראשית השנה ב-42% בבורסת טורונטו, לעומת ירידה של 28% במניית יצרנית המטוסים הברזילאית היריבה אמפרסה ברזיליירה דה איירונאוטיקה. בומברדיר היא כאמור יצרנית המטוסים המסחריים השלישית בעולם, אחרי איירבוס, שהיא הגדולה ביותר, ובואינג, שהיא השנייה בגודלה.