X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות הדלק, ובהן חברות בנות של בריטיש פטרוליום, אקסון ושברון, קיבלו ארכה של 60 יום לשאת ולתת על מכירת עסקיהן לממשלה, שאם לא כן יופקעו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הפרלמנט של ונצואלה אישר סופית חוק המאפשר לממשלתו של הנשיא הוגו צ'אווס להלאים את ענף שיווק הדלק במדינה. על-פי החוק, ניתנת לחברות הבנות של חברות הנפט הגדולות, המספקות דלק לתחנות הדלק בוונצואלה, ארכה של 60 יום לשאת ולתת על מכירת עסקיהן לממשלה, שאם לא כן יופקעו.
האסיפה הלאומית בקראקס, שבעלי בריתו של צ'אווס מהווים בה רוב, אישרה את החוק כמעט פה אחד. רק שבעה צירים מתוך 167 צירי האסיפה הלאומית הצביעו נגד. צירים אלה נמנים עם מפלגת פודמוס, מפלגת האופוזיציה היחידה המיוצגת באסיפה הלאומית.
החוק מאפשר לחברת הנפט הממלכתית של ונצואלה, פטרולאוס דה ונצואלה (PDVSA), להלאים את כל שיווק הדלק הסיטונאי, אך מתיר בעלות פרטית על 67% מתחנות הדלק במדינה. החוק גם כופה על סיטונאי הדלק למכור את כל המצבורים והמשאבות שלהם לחברה הממלכתית.
ממשלתו הסוציאליסטית של צ'אווס הלאימה עד כה את חברות הטלפון, החשמל, הפלדה והמלט במדינה, ותפסה את השליטה על ארבעת הפרויקטים הגדולים של הנפט.
מבקריו של צ'אווס אומרים כי הצעד החדש יגרום מחסור בתחנות הדלק במדינה משום שהממשלה אינה מוכנה לתפוס שליטה מלאה על השיווק. אבל הנשיא מגן על החוק, ומאשים את המפעילים כי הם עושים כסף קל על חשבון המדינה.
אחד מצירי הפרלמנט התומכים בנשיא, אנחל רודריגס, אמר כי PDVSA מתכננת להוציא 325 מיליון דולר כדי לרכוש 1,200 מכליות דלק השייכות כיום לסיטונאים פרטיים.
חברות הדלק המקומיות של ונצואלה, טרבול ולאנו, שולטות כיום ב-26% מהשוק הסיטונאי. בריטיש פטרוליום שולטת ב-7%, אקסון ב-5% ושברון ב-3%. עוד 10% נתונים לשליטת חברות קטנות יותר בוונצואלה.
סגן נשיא טרבול, אורלנדו גונזלס, אמר כי מפיצי הדלק ישתפו פעולה עם ממשל צ'אווס בהליכי ההלאמה, אך הם מקווים להישאר פעילים בשוק. נמשיך להעלות הצעות אלטרנטיוויות כדי להמשיך לפעול בלא להיות סיטונאים, אמר גונזלס. "המשחק לא נגמר".

תאריך:  05/09/2008   |   עודכן:  05/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברת מודי'ז מזהירה כי העלאת הריבית ברוב מדינות היבשת, ובעיקר ברזיל ומכסיקו, כדי למנוע אינפלציה תגרום לשילוב של האטת הצמיחה, אבטלה והתייקרויות
אופיר בר-זהר
התוכנית "רוקדים עם כוכבים" נותרה הנציגה היחידה של זכיינית ערוץ 2 בעשירייה הפותחת של טבלת הרייטינג    כל שאר התוכניות לא סוחפות את הצופים, ואפילו העניין שעוררה "הפוליגרף" נעלם    כעת מחכים שם לסתיו ומאמינים שיש להם את התשובה ל"ארץ נהדרת"
משה ריינפלד
הנגיד לשעבר מציע להקים צוות של הממשל להצלת חברות קורסות, כדי למנוע הישנות התערבויות של הבנק המרכזי כמו בפרשת בר סטרנס
איציק וולף
הסנאטור ג'ון מק'קיין קיבל רשמית את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית    באופן נדיר תקף את ממשל בוש הרפובליקני ואמר כי יפעל לשיקום אמון הציבור במפלגה
יפעת גדות
טרוריסטים חודרים אל הכפר האולימפי ורוצחים את חברי המשלחת הישראלית    11 ספורטאים נרצחים הוועד האולימפי ממשיך בקיום התחרויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il