X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק סילוור סטייט בנוואדה הוא הבנק ה-11 שנסגר השנה בנו המאומץ של המועמד הרפובליקני מקיין היה עד לפני חודשיים דירקטור בבנק הכושל
▪  ▪  ▪
גם מקיין בעסק [צילום: AP]

ממשל ארה"ב סגר עוד בנק אמריקני כושל. בנק סילוור סטייט בנוואדה הוא הבנק ה-11 שנסגר השנה. גופי הפיקוח של מדינת נוואדה סגרו (יום ו', 5.9.08) את הבנק לאחר שהצטברו אצלו הפסדים גדולים מהלוואות, בעיקר בשוק הנדל"ן והבנייה. החברה הפדרלית לביטוח פיקדונות מינתה לו כונס נכסים. שווי נכסי הבנק היה בסוף יוני 2008 כ-2 מיליארד דולר, והיקף הפיקדונות 1.7 מיליארד דולר.
אנדרו מקיין, בנו המאומץ של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות, היה מאז פברואר השנה חבר במועצות המנהלים של הבנק ושל החברה האם שלו סילוור סטייט בנקורפ, אך התפטר כעבור חמישה חודשים מ"טעמים אישיים". אנדרו מק'קיין היה גם חבר בוועדת הספרים של הבנק, האחראית על הפיקוח על ניהול החשבונות. מקיין הבן, שהוא מנהל הכספים של הנסלי, חברה להפצת בירה שהיו"ר שלה היא סינדי מקיין, אשת המועמד לנשיאות. אנדרו הוא בנו המאומץ של הסנטור מאריזונה, מנישואיו הראשונים. על מעמדו במועצת המנהלים של הבנק הכושל ועל פרישתו דיווח בראשונה העיתון וול סטריט ג'ורנל.
בנק סילוור סטייט נקלע לקשיים בגלל סכום גדול של "הלוואות באיכות גרועה הקשורות בעיקרן לעסקי נדל"ן" בדרום מדינת נוואדה ובשווקים בעייתיים אחרים, מסר דובר החברה הפדרלית לביטוח פיקדונות FDIC, דייוויד בר. "כאשר החלה ההאטה בשוק הדיור, מי שרכשו קרקעות כדי לבנות בהן בתים חדשים לא היו זקוקים עוד לקרקעות אלה ולא יכלו למכור אותן לאחרים כדי לפרוע את הלוואותיהם, ולכן לא עמדו בפירעון ההלוואות הללו", הסביר בר.
ההלוואות לבנייה ופיתוח הן קטגורית ההלוואות הגרועות הגדלה במהירות הרבה ביותר בענף הבנקאות בארה"ב. רבים מהבנקים מחזיקים בתיקי הלוואות המתבססים בעיקר על קטגוריה זו. אי עמידה בתשלומי ההלוואות ופשיטות רגל של קבלנים הגיעו השנה לרמתם הגבוהה ביותר מאז חלקו האחרון של המשבר בבנקים להלוואה וחיסכון בארה"ב בראשית שנות ה-90.
הסניפים ייפתחו תחת שם אחר
החברה הפדרלית לביטוח פיקדונות מסרה כי הפיקדונות המבוטחים של סילוור סטייט יועברו לבנק נוואדה סטייט בלאס וגאס. סניפי הבנק במדינת נוואדה ייפתחו ביום ב' תחת השם נוואדה סטייט בנק, וסניפיו במדינת אריזונה ייפתחו תחת השם נשיונל בנק אוף אריזונה. למפקידי בנק סילוור סטייט תינתן גישה מלאה לפיקדונותיהם בבנק החדש.
מראשית 2008 כשלו בארה"ב 11 בנקים, לעומת 3 בכל 2007. פקידי הגופים הפדרליים המפקחים על הענף הזהירו כי עוד בנקים צפויים להתמוטט.
לבנק סילוור סטייט היו 13 סניפים בנוואדה ו-4 באריזונה, וכן משרדים שנתנו הלוואות ביוטה, קולורדו, וושינגטון, אורגון ופלורידה. FDIC מעריכה כי ההלאמה תעלה לה 550-450 מיליון דולר. לפי החוק, פיקדונות רגילים מבוטחים בסכומים עד 100,000 דולר.
בבנק סילוור סטייט היו גם פיקדונות לא מבוטחים בסך 20 מיליון דולר, בכ-500 חשבונות.
הקריסה המשמעותית ביותר השנה הייתה של בנק אינדימאק, שהנהלתו ישבה בפסדינה שבקליפורניה. הבנק הולאם ב-11 ביוני. לבנק זה היו נכסים בסך 32 מיליארד דולר ופיקדונות בסך 19 מיליארד דולר. זהו הבנק השני בגודלו בתולדות ארה"ב שקרס, אחרי בנק קונטיננטל אלינוי נשיונל, שהתמוטט ב-1984. לאחר סגירת אינדימאק צבאו על שערי סניפיו מאות לקוחות זועמים ודרשו את כספם. הבנק המולאם קרוי אינדימאק פדרל, ומפעילים אותו פקידים פדרליים.

תאריך:  06/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
עיתון ערבי-ישראלי: ההרוגים הם ישראלים שנשאו דרכונים מזויפים    מאות סוכני מוסד ישראלים פועלים בצפון עירק. עוקבים אחרי פרויקט הגרעין האירני ומחסלים מדענים שעסקו בפרויקט הגרעין של סדאם חוסיין
מערכת ספורט 5
סרינה, המחפשת תואר גראנד סלאם 9 בקריירה, הביסה את דינארה סאפינה בעוד שיאנקוביץ' גברה על האלופה האולימפית, אלנה דמנטייבה
שירלי בר דיין
מוטי איווניר וחניכיו הצליחו להביס את היריבה במשחק החוץ ששוחק בתנאים קשים מאוד. ליאור רפאלוב כיכב במחצית הראשונה, בשנייה השלימו השחקנים את המשימה. ביום ג': המשחק המכריע מול גרמניה
מוטי פשכצקי
דרור קשטן ונבחרת ישראל סיימו את ההכנות לקראת המשחק ברמת גן מול שווייץ במוקדמות המונדיאל (21:00)    המאמן הלאומי עדיין שומר על עמימות בנוגע לזהותו של השוער בהרכב: זה ממכבי חיפה או שוער דפור
משה ריינפלד
לפי הדיווחים, יודחו המנכ"לים והדירקטורים של שני ענקי מימון המשכנתאות והממשל יקבל לידיו את השליטה עליהם וייתן גיבוי לחובותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il