חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייז (BA), צורפה לרשימת המועמדים להשתתף בתוכנית ההצלה של חברת התעופה הלאומית האיטלקית אליטליה. עד כה פנה הצוות שהקימה ממשלת איטליה למטרה זו אל חברות התעופה הגדולות באירופה אייר פרנס-קלמ ולופטהנזה.
בכיר בבנק האיטלקי אינטזה סנפאולו, העומד מאחורי תוכנית ההצלה, אמר (שבת, 6.9.08) לעיתון העסקים האיטלקי איל סולה 24 אורה, כי איטליה רואה בבריטיש איירווייז שותפה זרה פוטנציאלית לחברה החדשה שתקום במקום אליטליה פושטת הרגל, וכי יועץ של היזמים יציג בקרוב את תוכנית ההצלה לחברה הבריטית.
הבכיר, ג'ייטנו מיצ'יצ'ה, שכבר הציג את התוכנית לאייר פרנס וללופטהנזה, מסר כי קיבל תגובות חיוביות משתי חברות התעופה.
באחרונה מסר מקור בענף לסוכנות רויטרס כי בריטיש איירווייז, שחתמה באחרונה על הסכם עם החברה הספרדית איבריה ועם אמריקן איירליינס להקמת ברית תעופה, לא תשקול שותפות עם אליטליה.
אייר פרנס-קלמ, שהצעתה לרכוש את אליטליה נדחתה לפני חודשים אחדים בגלל התנגנותם של האיגודים המקצועיים ושל סילוויו ברלוסקוני, שהתמודד אז בבחירות והפריח סיסמאות פטריוטיות, הודיעה באחרונה כי היא מוכנה לרכוש חבילת מניות מיעוט בחברה המחודשת.
לופטהנזה, המתעניינת ברכישת השליטה בחברת התעופה האוסטרית אוסטריאן איירליינס, כבר אמרה כי איטליה היא שוק חשוב מבחינתה.
מציאת חברת תעופה זרה שתכרות ברית תעופה עם אליטליה לאחר שיקומה, נחשבת למפתח להצלחת תוכנית ההצלה, שבה ישותפו משקיעים איטלקיים שירכשו את החלקים הבריאים של החברה ויפעילו אותה מחדש כחברת תעופה קטנה יותר ויעילה יותר.
מנכ"ל בנק אינטזה סנפאולו אמר (שבת, 6.9.08) כי שותפות לא תתבטא לעולם במתן מניות הרוב באליטליה לחברת תעופה זרה. הרעיון שאייר פרנס-קלמ תוכל להיות בעלת הרוב היא חסרת יסוד, אמר קוראדו פאסרה לכתבים בוועידת העסקים המכונה "מיני דאבוס", לחוף אגם קומו באיטליה, מצפון למילנו. הוא שב ואישר את הודעת דובר הבנק מיום ו', שהכחישה ידיעה שפרסם העיתון הפריסי לה טריבון, שעל פיה תוכל אייר פרנס-קלמ לרכוש את מניות הרוב באליטליה המחודשת בתוך חמש שנים.
גם ממשלת איטליה הדגישה שחברת התעופה תישאר תחת שליטה איטלקית וכי השותפים הזרים יוכלו לרכוש רק מניות מיעוט.
בראשית השבוע, אישרה קבוצה של 16 אנשי עסקים איטלקיים, שכינס בנק אינטזה סנפאולו, כי היא מעוניינת בחלק מנכסי אליטליה, שבידי כונס הנכסים שמונה לחברה לאחר שביקשה הגנה כפושטת רגל. הקבוצה מתכננת למזג נכסים אלה עם נכסי חברת התעופה היריבה "אייר 1" כדי להחיות את חברת התעופה הלאומית, לאחר ניסיונות כושלים שנמשכו שנתיים למצוא לה קונה.