X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענקית התשתיות פרוביאל מכרה את הנמל לקרן אירופית, אך הוא אינו נמנה עם שלושת הנמלים הבריטיים שהחברה הבת שלה BAA חויבה למכור
▪  ▪  ▪
נמל התעופה בבריטניה - הבא בתור? [צילום: AP]

ענקית הבנייה והתשתיות הספרדית, גרופו פרוביאל, בעלת החברה הבריטית לתפעול נמלי תעופה BAA, הודיעה (שבת, 6.9.08) כי מכרה את נמל התעופה בלפסט סיטי שבצפון אירלנד ב-132.5 מיליון ליש"ט (234.3 מיליון דולר). בהודעה שפרסמה החברה הספרדית נאמר כי הנמל נמכר לקרן התשתיות העולמית שבבעלות בנק ABN אמרו, חמש שנים לאחר שרכשה אותו. בשנה שעברה עברו בנמל התעופה של בלפסט 2.2 מיליון נוסעים.
הוועדה הממשלתית הבריטית לפיקוח על התחרות בשוק (CC) הורתה בחודש שעבר ל-BAA למכור שלושה משבעת נמלי התעופה שבבעלותה בבריטניה, ובהם שניים בלונדון ואחד בסקוטלנד, עקב הביקורת החריפה על השירות הגרוע שנמלי החברה נותנים לנוסעים העוברים בהם, צפיפות היתר והעיכובים הממושכים. נמל בלפסט לא הוזכר בדרישת הוועדה, משום שהוא מצוי בבעלות ישירה של פרוביאל, ולא בבעלות BAA.
המכירה היא תוצאה של האסטרטגיה של פרוביאל להתמקד בעסקי נמלי התעופה בארה"ב באמצעות קבוצת BAA, מסר בריאן אמברוז, מנכ"ל נמל התעופה של בלפסט. הוא אמר כי רווחי ההון של פרוביאל מהמכירה יהיו כ-85.6 מיליון ליש"ט (151.4 מיליון דולר). העסקה תושלם בספטמבר.
שמו של נמל התעופה של בלפסט הוסב בשנת 2006 לנמל התעופה ג'ורג' בסט, על שם כוכב הכדורגל של צפון אירלנד ושל קבוצת מנצ'סטר יונייטד, שמת בנובמבר 2005.
אין החלטה אלו נמלים של BAA יימכרו
הוועדה הממשלתית הבריטית עדיין לא החליטה אלו משלושת נמלי התעופה של BAA בלונדון יימכרו - הית'רו, גאטוויק או סטנסטד. כמו כן, הוועדה עדיין דנה בשאלה איזה משני נמלי התעופה של סקוטלנד יימכר - אדינבורו או גלזגו.
נמל הית'רו, שהוא נמל התעופה הגדול בעולם מבחינת היקף תנועת הנוסעים הבינלאומית, הוא היהלום שבכתר בתיק של BAA. החברה הגדירה את החלטת הוועדה "פגומה" "חסרת פרופורציות" ו"אנטי פרודוקטיבית".
חברות התעופה הבריטיות קראו פעמים רבות בעבר לפרק את BAA, שנמכרה בשנת 2006 לקונסורציום בראשות פרוביאל ב-10.23 מיליארד ליש"ט.
לפני שבוע דיווחה פרוביאל על הפסד נטו של 58.7 מיליון אירו במחצית הראשונה של 2008, ירידה של 92.2% לעומת המחצית המקבילה ב-2007. פדיון המכירות של החברה הספרדית ירד ב-5.1% ל-6.7 מיליארד אירו, ואילו הרווח הגולמי, לפני ניכוי ריבית, מסים, פחת ובלאי, ירד ב-12.5% ל-1.3 מיליארד אירו. הירידה ברווחיות נבעה מגידול בעלויות המימון וניפוח נתוני המכירות במחצית הראשונה של 2007, כאשר נכנסו לקופתה של פרוביאל 474.8 מיליון אירו ממכירת נמל התעופה של סידני שבאוסטרליה.

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשים משתמשות באבות כתבנית לבחירת בן זוג    קיים קשר משמעותי בין הגברים הצעירים לחותנים שלהם, במיוחד במאפייני הפנים השייכים לאזור המרכזי של הפנים - אף ועיניים    נשים גם הן בעלות דמיון לחמותיהן
איציק וולף
המשנה לראש הממשלה תקף באופן חריף את התנגדות מפלגת העבודה להצעה לצמצום סמכויות ביהמ"ש    "העבודה הפרה את הכלל הראשון בקואליציה כשהדיחה ראש ממשלה"
דרור מרום
הפרויקטים הם בעיקר מגופים ממשלתיים    ייחשפו בכנס בעכו בהשתתפות מנהלי הרכש של החברות
משה ריינפלד
ענקית הטיסות המוזלות, אייראסיה, מהמרת על מדיניות הפוכה: היא מגדילה את הטיסות והקווים אבל הסיכונים במדיניותה גבוהים
מאיה שני
אסיף אל זרדארי, בעלה של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר בנזיר בוטו שנרצחה בדצמבר, זכה ברוב של מעל שני שליש בבחירות לנשיאות בפקיסטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il