X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יושב-ראש העבודה שוב נמנע מלהשיב להאשמותיו של ראש הממשלה כלפיו בדבר הפרה חוזרת ונשנית של הסכמים קואליציוניים בכינוס מפלגתי בחיפה זקף הישגים רבים שלא היו מתבצעים אילולא מפלגתו
▪  ▪  ▪
ברק. בכפפות של משי [צילום: AP]

יושב-ראש העבודה אהוד ברק התייחס הערב להתבטאויות ראש הממשלה כלפיו בישיבת הממשלה (יום א', 7.9.08) וכינה אותן בלתי ראויות. למרות שבישיבת הממשלה הסתפק ברק בלומר כי מפאת כבודו של הפורום לא יגיב להאשמותיו של אהוד אולמרט. אולם גם בכינוס שהתקיים מאוחר יותר היום בחר ברק להקל עליו. "אין אדם נתפס בשעת צערו או מצוקתו", אמר. אני יודע שעל ראש הממשלה עובר היום, יום קשה במיוחד, ואני לא הייתי רוצה להכביד עליו ביום הזה...".
ברק, שדיבר בכינוס תמיכה במועמד פוליטי בבחירות לרשויות המקומיות בחיפה, אמר כי מה שהוביל להתבטאותו של אולמרט הוא עמדותיה הנחרצות של מפלגת העבודה בראשותו. כזכור, מחה ברק ואמר שבהצעת פרידמן להגביל את סמכות בתי המשפט בביטול חוקים שקבעה הכנסת יש משום הפרת ההסכמים הקואליציוניים, ועל כך השיב לו אולמרט כי מעולם לא העיר לו בפומבי וכי הוא מעריך את עשייתו בתחום הביטחוני וכראש ממשלה. עם זה אמר כי ברק אינו מציב גבולות וברגע שהעלה את טענותיו בשולחן הממשלה, מחויב אולמרט כראש ממשלה להגיב, גם אם הדבר כרוך באי-נעימות. עוד אמר שאין הסכם שברק ומפלגתו לא הפרו כדי להקל על עצמם, ובניגוד להליך הדמוקרטי המקובל. הוא ציין כדוגמה בקשה של ברק לקבל החלטה ביטחונית הקשורה לרגיעה, בלי לקיים דיון בקבינט ובממשלה. לטענתו, אחר כך יצא ברק לתקשורת וטען בפני העיתונות כי ראש הממשלה מנע החלטה בקבינט ובכך עיכב את הרגיעה. "הסכם הקואליציוני נחתם עם קודמו של ברק, עמיר פרץ, ועל ברק לכבד אותו, ומי שאינו מכבד הסכמים יכול לפרוש מהקואליציה".
בפני תומכיו אמר ברק: "אינני מתכוון לזוז מעמדותיי הנחרצות באף אחד מהנושאים ויש לנו באמת הרבה נושאים. אני לא עוסק, לא בהשמצות ולא ברכילויות, אלא עוסק מבוקר עד ערב בביטחון מדינת ישראל". ברק התייחס לעצם התנגדות מפלגתו להצעתו של פרידמן, ואמר כי למרות שצמצום סמכות בתי המשפט אינו חסין בפני שינויים או בפני ביקורת, אך עליהם להיעשות בדיון ציבורי מדוד ושקול. יו"ר העבודה כינה את המהלך "החלטות מרחיקות לכת", ואמר כי אין ראוי לבצעו בתקופת "בין השמשות" שבה נתונה הממשלה.
מפלגת העבודה היא שהובילה ותמשיך להוביל את העמידה על אושיות שלטון החוק במדינה.

אם הרגיעה תיכשל - פעולה בעזה "בכל הכוח"

שר הביטחון ניכס למפלגתו שורה של הישגים בתחום הביטחוני, המשפטי, הקואליציוני, המדיני והחינוכי. התחום הביטחוני ציין כי היא זו שבחרה בין התכתשות מיידית בעזה לבין הליכה לרגיעה, שאם תיכשל תוביל לפעולה "בכל הכוח". אפשר לאהוב את זה (את הרגיעה, ע.י.) ולא לאהוב את זה, אבל זה מה שהחלטנו וזה מה שקורה. אותו הדבר עם הבאת הגופות של גולדווסר ורגב - אנחנו אלה שהוצאנו את זה, הובלנו, ומה שאנחנו אומרים זה מה שיהיה".
יושב-ראש העבודה טוען כי מפלגתו היא זו אשר מכתיבה מזה חודשים את סדר הפעולה ואת סדר העדיפות הלאומי של מה שקורה בישראל, לטוב ולרע. "אני ומפלגת העבודה, אנחנו אלה שהחלטנו שאחרי דוח וינוגרד השני הממשלה תמשיך להתקיים מול האתגרים החיוניים שהיא מתמודדת איתם. אפשר לאהוב את זה ולא לאהוב את זה, אבל זה מה שהחלטנו וזה מה שקורה".
בתחום המשפטי ציין את ההתנגדות לניסיון הלא ראוי כלשונו של השרים דניאל פרידמן וחיים רמון למנות ועדת חקירה ממשלתית, שתחקור את המשטרה ואת החוקרים. לדבריו, מפלגת העבודה היא שהביאה לכך שהנושא יטופל על-ידי מבקר המדינה.
בתחום הקואליציוני אמר ברק: אני ומפלגת העבודה היו אלה שהחליטו שהמצב הזה בקדימה, שאין מספיק סידן בעמוד השדרה כדי להביא אפילו לפריימריז, לא יכול להימשך, וצריכות להיות שם בחירות. אז זימנו אלינו את מי שצריך, קבענו גם תאריך מחייב וגם תהליך, כדיי שיהיה פריימריז בקדימה.
בתחום המדיני-ביטחוני קבע ברק: "אנחנו לא היחידים שיכולים לעשות דיונים עם הפלשתינים, אבל אנחנו היחידים שיכולים לבצע הסכם כזה, וכאשר יגיע הרגע להכריע מה עושים עם החמאס בעזה, ומה עושים עם החיזבאללה בלבנון ומה עושים עם אירן, אנחנו אלה שנקבע את העמדה. וכאשר אני ומפלגת העבודה נקבע את העמדה, זה מה שיהיה".
בתחום החינוכי אמר: "אנחנו מתכוונים להמשיך ולתת לחינוך. את מה שעושה היום יולי תמיר, מטעמנו ובשליחותנו, בחינוך, אנחנו נמשיך להוביל. והחינוך מגיל שלוש-ארבע ועד האוניברסיטה יהיה בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל, כי שם מתחיל המאבק האמיתי על ביטחון".

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: לא הייתי רוצה להכביד על אולמרט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מר ברק 3 קסאמים ליום זה רגיעה? ל"ת
שאלה של הגדרה  |  8/09/08 02:44
2
מי אתה מר ברק ?
אמנון לביא-לוי  |  8/09/08 06:49
3
כשהוא וחבריו השתקנים יישבו  ל"ת
בכלא תהייה רגיעה  |  8/09/08 08:30
4
אסון מורשת יולי תמיר
מד' ליונה עיוורת  |  8/09/08 10:15
5
תגיב בבקשה להאשמות שלי
אני שואל   |  8/09/08 11:09
6
ברק פיו וליבו אינם=צביעות חוגג ל"ת
נ.כהן  |  8/09/08 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מדובר למעשה בניסיון להדיח את איזי בורוביץ ולמנות לתפקיד זה גורם חיצוני-מקצועי שאינו נמנה עם בני משפחת בורוביץ    בין האחים דדי ואיזי בורוביץ נוצרו באחרונה חילוקי דעות חריפים
מאיה שני
ראש ממשלת קנדה התקשר למנהיגים יהודיים כדי לדון בבחירות שיתקיימו בחול המועד
משה ריינפלד
שופט דחה את בקשת האיש להסתפק בהענשתו כדי שיוכל לחזור לדואר, וקבע כי הימנעות מהרשעה הייתה מגמדת את העובדה שהאיש מעל באמון הציבור והמעסיק
משה ריינפלד
שופט פסק כי כדורסלן זר מוגדר לפי האמנה לכפל מיסים ישראל-ארה"ב כ"בדרן ציבורי" וחייב במס על כל שכר שקיבל, אם שהה בארץ יותר מחצי שנה
עומר כרמון
מערכת הבחירות בארה"ב לובשת צביון דתי: בכנסייתה של שרה פיילין חושבים שהיהודים אשמים בפעולות טרור    ברק אובאמה החליק בלשונו ודיבר על "אמונתי המוסלמית"
רשימות נוספות
דיכטר חטף מהתקשורת - מופז התלונן  /  מחלקה ראשונה
"נצביע למופז כדי לעזור לנתניהו"  /  עומר כרמון
הרבנית קנייבסקי בירכה בחום, הרב באופן צונן  /  עידן יוסף
הטור של פריצי  /  אברהם (פריצי) פריד
האדלריזם חוזר עם ציפי לבני  /  עו"ד משה גולדבלט
דיכטר יותר נקי מלבני  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il