X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על ההסכם חתמו משרדי התחבורה והאוצר וחברת שפיר עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-3 מיליארד שקל תמומן בשיטה שבה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה
▪  ▪  ▪
גדעון סיטרמן, שוקי אורן וישראל שפירה (שפיר הנדסה)

משרדי התחבורה והאוצר חתמו (יום א', 7.9.08) על הסכם עם חברת "שפיר הנדסה" שזכתה במכרז למימון, להקמה ולתפעול של פרויקט "דרך 531". 531 עתידה להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה.
מדובר בפרויקט הנבנה על-ידי יזמים פרטיים בשיטת ה-P.F.I, שבה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ביותר מ-3 מיליארד שקל.
הפרויקט כולל המשך סלילת נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. כמו כן, משלב הפרויקט הנחת צינורות מקורות לאורך תוואי הכביש. דרך 531 עתידה להיות אחד מדרכי הרוחב המרכזיים באזור השרון, שתחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל לאורך 20 קילומטר. הפרויקט צפוי להיחנך בשנת 2012.
מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן אמר בטקס החתימה כי ההתעניינות הגדולה במכרז והתחרות שהוא יצר בקרב הסקטור הפרטי מעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר, בפרויקטים מסוג זה. "מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל", הוסיף סיטרמן וציין כי הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת. בניית הכביש תימשך כשלוש שנים.
סיטרמן מסר כי אין ספק שיותר ויותר פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי. לדבריו, משרדי התחבורה והאוצר מקדמים כיום ביצוע של פרויקטים תחבורתיים נוספים באמצעות הסקטור הפרטי, בהם כביש 431, הנתיב המהיר לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים ופרויקט מנהרות הכרמל.
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, ציין כי בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתחום התשתיות וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה-P.P.P (Public Private Partnership). מדובר בפרויקט ייחודי המשלב תכנון בנייה והקמה של פרויקט משולב כביש-רכבת. לדברי אורן, "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על-ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי".
תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  08/09/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בית הדין הרבני מנע מבעל לנשל את אשתו מדירתם המשותפת
עידן יוסף
כינוס הרדיו נפתח    בזוכים: שמוליק רוזן על מפעל חיים, רזי ברקאי - שדרן מצטיין    גבי גזית ומנכ"ל רדיו קול חי השמיעו קולות צורמים    והשופט טימן גנב את ההצגה
עידן יוסף
יושב-ראש העבודה שוב נמנע מלהשיב להאשמותיו של ראש הממשלה כלפיו בדבר הפרה חוזרת ונשנית של הסכמים קואליציוניים    בכינוס מפלגתי בחיפה זקף הישגים רבים שלא היו מתבצעים אילולא מפלגתו
יואב יצחק
מדובר למעשה בניסיון להדיח את איזי בורוביץ ולמנות לתפקיד זה גורם חיצוני-מקצועי שאינו נמנה עם בני משפחת בורוביץ    בין האחים דדי ואיזי בורוביץ נוצרו באחרונה חילוקי דעות חריפים
מאיה שני
ראש ממשלת קנדה התקשר למנהיגים יהודיים כדי לדון בבחירות שיתקיימו בחול המועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il