משרדי התחבורה והאוצר חתמו (יום א', 7.9.08) על הסכם עם חברת "שפיר הנדסה" שזכתה במכרז למימון, להקמה ולתפעול של פרויקט "דרך 531". 531 עתידה להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה.
מדובר בפרויקט הנבנה על-ידי יזמים פרטיים בשיטת ה-P.F.I, שבה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ביותר מ-3 מיליארד שקל.
הפרויקט כולל המשך סלילת נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. כמו כן, משלב הפרויקט הנחת צינורות מקורות לאורך תוואי הכביש. דרך 531 עתידה להיות אחד מדרכי הרוחב המרכזיים באזור השרון, שתחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל לאורך 20 קילומטר. הפרויקט צפוי להיחנך בשנת 2012.
מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן אמר בטקס החתימה כי ההתעניינות הגדולה במכרז והתחרות שהוא יצר בקרב הסקטור הפרטי מעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר, בפרויקטים מסוג זה. "מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל", הוסיף סיטרמן וציין כי הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת. בניית הכביש תימשך כשלוש שנים.
סיטרמן מסר כי אין ספק שיותר ויותר פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי. לדבריו, משרדי התחבורה והאוצר מקדמים כיום ביצוע של פרויקטים תחבורתיים נוספים באמצעות הסקטור הפרטי, בהם כביש 431, הנתיב המהיר לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים ופרויקט מנהרות הכרמל.
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, ציין כי בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתחום התשתיות וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה-P.P.P (Public Private Partnership). מדובר בפרויקט ייחודי המשלב תכנון בנייה והקמה של פרויקט משולב כביש-רכבת. לדברי אורן, "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על-ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי".