התעשיה האווירית לישראל נמצאת במקום ה-32 בדירוג 100 התעשיות הגדולות בעולם בתחומי התעופה, החלל והביטחון בשנת 2007, שערך שבועון התעופה האירופי "פלייט אינטרנאשיונל". היא שיפרה את דירוגה לעומת 2006 שבה דורגה במקום ה-33. יש רק חברה ישראלית אחת נוספת ברשימת המאה, אלביט המדורגת במקום ה-41.
את הרשימה מובילות תעשיות הענק בואינג מארה"ב, קונצרן EADS מאירופה, שהוא הבעלים של יצרן המטוסים איירבס, תאגיד לוקהיד-מרטין האמריקני, המייצר את מטוסי האף-16, ואת מטוס הקרב העתידי אף-35, נורת'רופ-גרומן מארה"ב ובי.איי. סיסטמס מבריטניה. הקריטריונים לדירוג היו בין השאר מחזור המכירות הכולל בפרויקטים אזרחיים וצבאיים וחלוקה למכירות בתחומים נפרדים כמו: תעופה אזרחית, ייצור מנועים ומערכות צבאיות.
הדירוג מבוסס על בדיקה שערכה חברת פרייס ווטרהאוס, מפירמות השירותים הפיננסים הגדולות בעולם המתמחה בראיית חשבון, כלכלה, ניתוח מערכות ומימון. המחקר והדירוג נערך בצל חוסר יציבות בכלכלת המעצמות, עליית מחירי הנפט והפיחות בשערי מטבעות החליפין בעסקות הבינלאומיות.
ברבעון השני של 2008 רשמה התעשיה האווירית עלייה בהיקף המכירות ברמה של 13% - ל-891 מיליון דולר, לעומת 790 מיליון דולר ברבעון השני של 2007. במחצית הראשונה של 2008 רשמה התעשיה האווירית, שהיא הגדולה בארץ בתחומה, גידול של 20% בהיקף המכירות - 1.9 מיליארד דולר לעומת 1.5 במחצית הראשונה של 2007. צבר ההזמנות שלה מגיע ל-7.8 מיליארד דולר, גידול של 0.6 מיליארד דולר (8%) בהשוואה לסוף יוני אשתקד.
התע"א מובילה בין תעשיות התעופה והחלל בעולם הן בתחום האזרחי והן בתחום הצבאי. תחומי פעילותה כוללים פיתוח וייצור מטוסים אזרחיים, שיפוץ, השבחה והסבת כלי תעופה אזרחיים, השבחת מטוסים ומסוקים צבאיים, מערכות ופלטפורמות ימיות, פיתוח וייצור לוויינים צבאיים ואזרחיים, רובוטיקה, מערכות מודיעין וכן מערכת ללוחמה בטרור ולחימה אורבנית. התע"א נכנסת עתה גם לתחום של אנרגיה ירוקה - כולל אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית.