ההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת למשק בית הייתה בשנה שעברה 11,584 שקל - עלייה ריאלית של 3.5% לעומת שנת 2006. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המפורסמים 9 חודשים לאחר שתמה השנה שעברה. כרבע מסך ההוצאות של החמישון התחתון מופנות למזון וכרבע מסך ההוצאות של החמישון העליון מופנות לתחבורה ולתקשורת. 8% מסך הקניות של מוצרי הבידור והאלקטרוניקה מתבצעות דרך האינטרנט.
בתחום הבעלות על מוצרים עולה כי שיעור הבעלות על קו טלפון נייד גבוה יותר משיעור הבעלות על קו טלפון רגיל; ל-67% ממשקי הבית בעשירון העליון יש מדיח כלים, בהשוואה ל-7% בלבד בעשירון התחתון. כמעט למחצית ממשקי הבית בעשירון העליון יש שתי מכוניות לפחות לעומת מאית ממשקי הבית בעשירון התחתון. השינוי בדפוסי הצריכה ורמת החיים בעשר השנים האחרונות הוא עצום: משקי הבית עורכים יותר קניות ברשתות השיווק ודרך האינטרנט, ואם 5% ממשקי הבית בלבד היו מחוברים לאינטרנט ב-1997, הרי שב-2007 היו כבר 59% מחוברים. ב-1997 רק ל-7% ממשקי הבית היו שני טלפונים ניידים או יותר, אך ב-2007 כבר היו ל-64% כמה ניידים.
הבדיקה כללה את כלל האוכלוסיה למעט קיבוצים, מושבים שיתופיים ובדואים הגרים מחוץ ליישובים. נתוני 2007 מתבססים על 6,173 משקי בית, שנדגמו ב-171 יישובים, ומשקי בית אלה מייצגים כ-2,000,000 משקי בית באוכלוסיה. ההוצאה לתצרוכת ללא דיור ומכוניות הסתכמה ב-9,030 שקל לחודש, עלייה ריאלית של 3.1% לעומת 2006. בשנת 2007 מסתמנת עלייה גבוהה בהוצאות לתצרוכת לאחר עלייה מתונה בהוצאות בשנת 2006. משנת 1997 הייתה עלייה בהוצאות לתצרוכת של משקי הבית, אך היא נעצרה בשנים 2003-2001 והתחדשה רק בשנת 2004. העלייה בהוצאות לתצרוכת משמשת מדד מרכזי לבחינת רמת החיים והצמיחה הכלכלית של משקי הבית.