רכבת ישראל עתרה (יום א', 7.9.08) לבית המשפט הגבוה לצדק לבטל את סיווג הארנונה שקבעו המועצה המקומית להבים, וראש המועצה אלי לוי לתחנת הרכבת החדשה שהוקמה בישוב. לפי סיווג זה, נדרשת רכבת ישראל לשלם למועצה ארנונה בסך 844,222 שקל לשנת 2007 על תחנה ששטחה הבנוי אינו עולה על 3,000 מ"ר.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן רובינשטיין ממשרד אנגלסמן ושות', נטען כי מדובר בסיווג חדש (מספר 801) שיצרה המועצה במיוחד לתחנת הרכבת, ושר האוצר ושר הפנים אישרו אותו שלא כדין.
מהעתירה עולה כי תחנת הרכבת "להבים" הוקמה מכוח תוכנית ממשלתית להאצת הצמיחה במשק, באמצעות הרחבת ההשקעה בתשתיות, כחלק מפרויקט של הכפלת קו נען-באר שבע.
רכבתת ישראל מדגישה כי בפועל, התחנה אינה רווחית, וכי מה שגרם לבנייתה היו שיקולי טובת הציבור ושיקולים לאומיים, וכן דרישות והפצרות פרנסי המועצה להקים את התחנה.
עוד מודגש בעתירה כי התרומה של תחנות רכבת המצויות בפריפריה, דוגמת תחנת "להבים", היא רבת משמעות לשיפור איכות החיים של הציבור, לצמצום מספר תאונות הדרכים בכבישים, להקטנת זיהום האוויר, לשמירה על ערכי טבע, נופים פתוחים ושטחים חקלאיים, לאפשרות מגורים בפריפריה השקטה ונסיעה נוחה, מהירה ומשוחררת מפקקים למקומות התעסוקה במרכז הסואן, ולהשבחת ערכי המקרקעין ברחבי שטחיהן המוניציפאליים של הרשויות המקומיות, שתחומי שיפוטן סמוכים לתחנות הרכבת. בתכנון ובבניית התחנה הוחל כבר בשנת 2004, ופעילותה החלה ב-2007.
"יום חגנו", אמר ראש המועצה לדברי רכבת ישראל, התייחסות המועצה לתחנת הרכבת, לצרכי ארנונה, כאילו היא עוד גורם עסקי רגיל בתחום השיפוט שלה, וכ"כיס עמוק" לעניין גביית הארנונה הכללית, עומדת בסתירה מוחלטת להודעתו של ראש המועצה באתר האינטרנט של המועצה כי הוא זה שיזם והגה את בניית התחנה, וכי הוא זה "שהדביק באמונתו את משרד התחבורה ואת רכבת ישראל". יום תחילת פעילות התחנה אף הוגדר בפיו כ"יום חגנו".
והנה, עוד לפני שהחלה הפעלת התחנה יצרה המועצה סיווג חדש של "שירותים ומסחר" (801), שהקפיץ את חיוב הארנונה על מבנה התחנה פי 4 מכל מבנה אחר שאינו למגורים בשטח המועצה.
רכבת ישראל טוענת כי זהו סיווג בלתי חוקי, בלתי סביר ומפלה אותה לרעה באופן פסול לעומת בעלי המבנים האחרים. לדבריה אין שום רשות מקומית אחרת המחייבת אותה לשלם ארנונה בתעריף הגבוה מהארנונה המוטלת על עסקים או על נכסים שלא למגורים.