X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תנועת אומ"ץ דורשת משר הבינוי והשיכון לעכב אישור הסכם הפשרה בין מינהל מקרקעי ישראל לקיבוץ גליל ים בטענה שמדובר בפתח לספסרות בקרקעות של המדינה ובמתן הטבה לא מוצדקת לקיבוץ
▪  ▪  ▪
גליל ים [צילום: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה]
המינהל ידון בגליל ים - בעוד הנושא בביהמ"ש
אלעזר לוין
פרסום ראשון: מועצת מקרקעי ישראל עומדת לדון ב-9 בספטמבר בתוכנית לאשר בניית 700 דירות על קרקעות הקיבוץ - בעוד שבבית המשפט המחוזי בת"א נדונה תביעת התושבים להקפיא את הפרויקט
לרשימה המלאה

תנועת אומ"ץ פנתה אל שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, בדרישה לעכב את אישור הסכם הפשרה שנחתם בין הנהלת מינהל מקרקעי ישראל לבין קיבוץ גליל ים בעניין הקמת שכונה חדשה על אדמה חקלאית, שהייתה עד כה בשימוש הקיבוץ. זאת בעקבות הידיעה כי היום אמורה מועצת המינהל להתכנס על-מנת לאשר את ההסכם. במסגרת הסכם הפשרה אמור הקיבוץ לקבל שטחי קרקע מופשרים, שעליהם ניתן לבנות 700 יחידות דיור, הרשאה לתכנון מרכז תחבורה ומסחר ופיצוי כספי עבור 200 יחידות דיור נוספות.
לטענת יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, מדובר בהסכם הכולל מתן הטבה מפליגה לקיבוץ, שתאפשר ספסרות בקרקע והתעשרות קלה של הקיבוץ על חשבון הקופה הציבורית.
"עלינו לציין, כי המשמעות המעשית היא, שתמורת ויתור על שטחים שהיו בבעלות המדינה והוחזקו עד כה ע"י הקיבוץ לצורך שימוש חקלאי, יזכה עתה הקיבוץ בהטבה כספית המסתכמת במאות מיליוני שקלים, בשל המחירים העיקריים של דיור הנהוגים במרכז הארץ בכלל ובעיר הרצלייה בפרט. על-ידי כך יפתח ללא ספק פתח לספסרות בקרקעות", כתב אבנרי לשר בוים.
עוד ציין כי תנועת אומ"ץ מודעת אומנם לכך שהמדובר בהסכם פשרה, שאינו כולל חלק התביעות המקוריות של הקיבוץ, לרבות הקמת פארק תעשיה. "אך עם זאת, קשה להתעלם מעמדת משרד המשפטים, שבחן את טיוטת ההסכם, והעיר שמדובר במתן הטבה מפליגה לקיבוץ, במיוחד אחרי שנים כה רבות בהן לא מילא הקיבוץ אחר התחייבויותיו".
"אנו מבקשים לעכב בשלב זה את אישור ההסכם, על-מנת לבחון אספקטים שקשורים בהתעשרות הקלה של הקיבוץ על חשבון הקופה הציבורית", לשון פניית אומ"ץ לשר בוים.

66 תושבים מהאזור תובעים: להקפיא תוכניות הבנייה

במקביל להגשת הסכם הפשרה להכרעת מועצת מינהל מקרקעי ישראל דן בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, בתביעה של 66 תושבים מהאיזור, הדורשים להקפיא את תוכניות הבנייה בגליל ים.
קבוצה של 66 מתושבי הרצליה הסמוכה, המיוצגים על-ידי עורכי הדין רונן צ'יניאו ומשה לוי, מנהלת זה שנים מאבק נגד התוכנית. התושבים אומרים כי בניית אלפי דירות באיזור, שהיה מיועד להיות פארק ירוק, תפגע באיכות החיים שלהם ותוריד את ערך דירותיהם. תביעות קודמות של התושבים נדחו על-ידי הרשויות.
לפני כחצי שנה, נקבע כי התנגדות התושבים לתוכנית תידון בבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים. התושבים הגישו תביעה נגד המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, מינהל מקרקעי ישראל, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, קיבוץ גליל ים, עיריית רמת השרון וראש מינהל התכנון במשרד הפנים. הם דורשים שבית המשפט יקפיא את התוכנית ויאסור את הבנייה. בתביעה זו, כאמור, עדיין לא ניתן פסק דין.
לכאורה, יכולה מועצת המינהל להחליט, שתוכניות הבנייה יאושרו בתנאי שבית המשפט המחוזי בתל אביב לא יאסור את הבנייה כליל. אולם זהו מצב מוזר, בפרט כאשר המינהל עצמו הוא אחד הנתבעים בתביעה שהגישו התושבים. מכאן, שראשי המינהל אינם יכולים לטעון "לא ידענו על התביעה המשפטית".

בהכנת הידיעה השתתף אלעזר לוין
תאריך:  09/09/2008   |   עודכן:  09/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ דורשת מבוים לעכב פשרת גליל ים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
.האוליגרכים החדשים-ישנים
גוני  |  10/09/08 00:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
טומי לי ג'ונס תובע את יוצריו של "ארץ קשוחה" על סכום של 10 מיליון דולר
משה ריינפלד
הנוסעים במסלולי השיט שבצפון האוקיאנוס האטלנטי, למשל, יראו יותר נמלים בארה"ב ופחות בקנדה כדי לקצר מרחק ולהאט - ולחסוך בכך דלק רב
דרור מרום
חברות שסבלו מירידה היו קונטיננטל, עם 5.57% פחות נוסעים; בריטיש איירווייס, עם ירידה של 2.25% - ואליטליה עם ירידה של 25.4%, בין השאר עקב ירידה בהזמנות מחשש התפרקותה עקב מצבה הכלכלי
מאיה שני
ראש ממשלת תאילנד יודח כי עבר על החוקה כשהשתתף בתוכנית בישול טלוויזיונית    בית המשפט הורה לו להתפטר מתפקידו
יפעת גדות
חוקרים זיהו שכיחות גבוהה יותר של גן אחד מסוים בקרב אנשים שחיו עד גיל 95 ויותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il