X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הבריטית הרימה ידיים במאבקה על רכישת השליטה בחברה האוסטרלית אוריג'ין, אך הוויתור חושף אותה להצעת רכש מצד אקסון ודומותיה
▪  ▪  ▪
מנכ"ל BG פרנק צ'פמן [צילום: AP]

ענקית הגז הבריטית BG, המוכרת מקידוחי הגז מול חופי ישראל, הודתה בתבוסתה בניסיון ההשתלטות העוינת על חברת האנרגיה האוסטרלית אוריגי'ן תמורת 11 מיליארד דולר (6 מיליארד ליש"ט). שאר הגורמים בשוק ממתינים כעת בסקרנות ליעד הבא של BG או לאפשרות שהחברה הבריטית עצמה תהיה יעד להצעת רכש.
בהודעה שפרסמה (יום ג', 9.9.08) BG בלונדון נאמר כי לא תגדיל את הצעתה בסך 15.50 דולר אוסטרלי בעד כל מניה של אוריג'ין. החברה אומרת כי ההצעה, שתוקפה יפוג ב-26 בספטמבר, קטנה משווי המיזם המשותף שהקימה אוריגי'ן עם ענקית הנפט האמריקנית קונוקו-פיליפס כדי לבלום את ניסיון ההשתלטות. לפי העסקה, החברה האמריקנית אמורה להזרים 8 מיליארד דולר למיזם המשותף.
המחיר שמשקף המיזם המשותף החדש גבוה יותר מהמחיר שקבוצת BG מוכנה להצדיק, אמר מנכ"ל BG פרנק צ'פמן. אנחנו מאחלים לאוריגי'ן ולקונוקו-פיליפס הצלחה מלאה במיזם המשותף.
אוריגי'ן הודיעה ביום ב' כי היא וקונוקו-פיליפס יייצרו יחד גז טבעי נוזלי (LNG) מעתודות גז המתאן המופק במכרות פחם (CSG) במדינת קווינסלנד שבאוסטרליה. BP קיוותה לנצל עתודות אלה כדי להרחיב את כושר היצוא של מסוף הגז הטבעי הנוזלי שהיא מתכננת לבנות יחד עם חברת קווינסלנד גז. ל-BG יהיו במיזם משותף זה 20% מהבעלות.
גז ה-CSG, המופק באמצעות קידוח בשכבות פחם, מסובך יותר להפקה מגז טבעי רגיל, אך בגלל הקושי הגובר והולך למצוא שדות גז גדולים חדשים, הפך ה-CSG ללהיט, למרות מחירו הגבוה יחסית.
רכישות אחרות באוסטרליה?
מניות BG ירדו בלונדון ב-0.6% ל-1,087 פני, לעומת ירידה של 1% במדד מניות הנפט והגז האירופי DJ Stoxx.
BG מייצרת רק חלק קטן מהגז שלה באסיה והאוקיאנוס השקט, אך יש לה עסקים רווחים של שיווק גז טבעי נוזלי לאזור, ממקורות באזורים אחרים.
אנליסטים אומרים כי יש טעם אסטרטגי לרכישות אחרות של החברה הבריטית באזור, במיוחד באוסטרליה, או להשיג לעצמה רישיונות לחיפושי גז. אחת האפשרויות שהועלתה היא להגדיל את חלקה של BG בחברת קווינסלנד גז.
גם קבוצת האנרגיה הברזילאית סנטוס, שהציעה אף היא פרויקט לייצור גז טבעי נוזלי ממלכודות הגז במכרות בקווינסלנד, עשויה להיות יעד ל-BG, ברגע שתסיר ממשלת ברזיל, בנובמבר השנה, את ההגבלה על החזקת יותר מ-15% ממניות סנטוס. ואולם סנטוס כבר שותפה עם חברת הנפט של מלזיה, פטרונאס, בתוכנית להקמת מפעל לייצור גז טבעי נוזלי, וניסיון לרכוש אותה יהיה מסובך בשל כך.
מומחה נפט בריטי אומר כי BG אינה זקוקה לרכישות כלשהן מפני שהקידוחים הימיים שלה מול חופי ברזיל מצריכים הון עתק.
אבל ההחלטה לוותר על אוריג'ין עלולה להפוך את BG עצמה לטרף. זוהי הזדמנות טובה לענקיות כגון אקסון-מוביל לרכוש אותה, אומרים אנליסטים. השמועה שאקסון-מוביל תגיש הצעת רכש צפה ועלתה ביום ג', אך איש עדיין לא אמר שהוא מאמין לה.

תאריך:  09/09/2008   |   עודכן:  09/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ענקית הגז BG הפכה ליעד השתלטות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
התשלום הראשון ישולם החל מ-15 באוקטובר 2008 לזכאים שיגישו את בקשתם עד 30 בספטמבר, והתשלום יועבר ישירות לחשבונות הבנק שלהם וכתוספת נטו לשכר מעבודה
רותי אברהם
היועץ המשפטי לממשלה דחה בקשה לחקירה פלילית על תנאיה של קדימה לתמיכה במועמדים לראשות עיריית רחובות    בהודעת מזוז - קדימה ביקשה להבטיח לנציגה תפקיד והשכר רק "תוצאה נגררת"
מוטי פשכצקי
פחות מ-3 נקודות בדואיסבורג (הערב ב-19.50, ישיר גם בספורט 5), והנבחרת כבר לא תלויה רק בעצמה    אושרי רואש צפוי לפתוח בקישור
איציק וולף
ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי יקבל את אות אומ"ץ על תרומתו המכרעת לחקירה המשטרתית המתנהלת בימים אלה נגד ראש הממשלה    "לא בכדי הפך יעקב בורובסקי מטרה לרדיפה אישית וקרבן למסע הכפשות בכל דרך אפשרית. אך אלה לא הרתיעו אותו"
איציק וולף
עו"ד שלמה כהן דורג בין 11 עורכי הדין הטובים בעולם בתחום רישום הפטנטים    הרשימה פורסמה בשנתון המשפט הבינלואמי Who's Who Legal
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il