איילון ואליהו הן חברות הביטוח המועדפות על סוכני הביטוח האלמנטרי. כך קובע סקר שנערך בשבוע שעבר בין 500 סוכנים על-ידי מכון היעוץ סמית. תוצאות הסקר הוצגו (יום ג', 9.9.08) בכינוס הסוכנים באילת. איילון ואליהו חלקו את המקום הראשון, וקצת אחריהן נמצאת מגדל. הפניקס הגיעה ברוב המדדים למקום האחרון. יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה, יעקב צרפתי, אמר כי הפניקס צריכה לשפר את עצמה. להלן מבחר התוצאות: - מדד שביעות הרצון הכללי: 89% מהסוכנים שבעי רצון מאיילון, 88% ממגדל, 81% מאליהו, כלל ביטוח 79%, מנורה והראל 74% כל אחת, הפניקס 70%;
- נכונות עובדי החברה לסייע לסוכנים: איילון 92%, מגדל ואליהו 88%, הפניקס במקום האחרון - 75%;
- מקצועיות עובדי החברה: איילון 95%, אליהו 88%, מגדל 86%, הפניקס אחרונה עם 71%;
- התנהגות הגונה של החברה בסילוק תביעות: איילון 92%, אליהו 88%, מגדל 84%, כלל ומנורה 79% כל אחת, הראל 77%, הפניקס 74%;
- מהירות התגובה לתביעות המבוטחים: אליהו 89%, מגדל ואיילון 86%, מנורה 69%, הפניקס 68%, כלל ביטוח 67%, הראל 66%;
- רמה טכנולוגית של החברה: מגדל והפניקס 77%, איילון 70%, הראל 57%. הממוצע של כלל החברות בתחום זה נמוך יחסית, 70%;
- גמישות חתמים בביטוחי פרט: איילון 79%, מגדל 72%, הפניקס במקום האחרון - 52%;
- מדיניות תעריפים: הסוכנים אינם מרוצים מהחברות בנושא זה, ושביעות הרצון של כל הענף היא רק 54%. הטובה ביותר היא איילון עם 78%, והגרועה ביותר לדעת הסוכנים היא כלל עם 44%.
לא נבדקו נתונים פרטניים לגבי החברות הקטנות. כללית, סבור מכון סמית שיש שביעות רצון גדולה של הסוכנים מחברות שירביט ושומרה. לעומת זאת, יש שביעות רצון נמוכה מהכשרת הישוב ביטוח.
|